Transfernieuws Derde Divisie

Unregistere

Well-known member
De Treffers heeft Ruben Rodrigues tot het einde van het seizoen vastgelegd. De Groesbeekse voetbalclub huurt de 22-jarige schaduwspits van FC Den Bosch.

Was bij Gemert een prima speler. FC Den Bosch haalde hem toen terug, nadat hij er eerder in de jeugd speelde. Werd daarna een beetje het slachtoffer van al die aanwinsten die na de overname naar Den Bosch kwamen. Benieuwd of hij het bij De Treffers wel weer kan laten zien.

Yup. Hoorde via via (dus of het klopt weet ik niet) dat hij ook bij JVC op gesprek is geweest.

Dat weet unnekuukse wellicht wel.

Unnekuukse

Active member
Dat weet unnekuukse wellicht wel.

Ik kan me daar eerlijk gezegd niks bij voorstellen.
JVC Cuijk heeft het beleid dat het vooral spelers uit de eigen jeugd en directe regio (tot en met Nijmegen) de kans wil geven. Dat heeft niet alleen een sportieve, maar zeker ook een financiele reden. Er is nog maar een bescheiden budget beschikbaar voor de selectie en ik heb niet begrepen dat dat volgend seizoen anders zou zijn. Integendeel. Daarom zijn in de afgelopen jaren ook vrijwel alle duurdere krachten van verder weg vertrokken. Als ik goed ben ge?nformeerd woont Polman in Venlo. Het lijkt me niet dat JVC dat 'de directe regio' vindt. Bovendien is Polman ook weer niet zo goed dat JVC Cuijk voor hem een uitzondering op de regel zou (moeten) maken...

de Kok

Member
Het zou jammer zijn, maar geen drama voor de club.
Uit zaterdag B hoor ik regelmatig dezelfde geluiden als bij Staphorst van mensen van Excelsior'31.

Waarom proberen ze dan steeds via mogelijke versterkingen een poging doen om te promoveren naar een hoger niveau?
Dit soort geluiden hoor je altijd bij clubs die gefrustreerd zijn over het niveau waarop ze spelen.
Dan kan die hoofdklasse nog zo mooi zijn, toch wil men hoger.

SanMark.

Well-known member
Dat geeft Genemuiden ook weer mogelijkheden zich aardig te versterken.
Naast Jens Jurn Streutker van Harkemase Boys, werden ook Patrick Jansen van CSV Apeldoorn, Jermain Wobbes van Alcides en Martijn van der Laan van sc Cambuur aangetrokken.

Houden ze nog wel eigen spelers over op deze manier ? Want volgens mij heeft Genemuiden net zo'n fake regel als Staphorst.

Unregistere

Well-known member
Ik zie regelmatig het woord ambitieuze voor bepaalde namen van voetbalclubs staan.
Welke clubs in de tweede of derde divisie of de hoofdklassen zijn niet ambitieus en wanneer mag je hier op dvk het predikaat ambitieus dragen ?
Is bv Be Quick 1887 of vv Hoogeveen ook ambitieus ?

SteDoCo en SVZW zijn ambitieus.

de Kok

Member
Ik krijg zo langzamerhand het idee, dat de Kok helemaal niet weet wat er zoal bij zaterdagverenigingen leeft en dat hij teveel rondloopt bij de kadermensen van elitaire zondagclubs.
Alsof ook maar 1 bestuurder bij Staphorst gefrustreerd is omdat men op hoofdklasse niveau speelt......
Versterkingen halen ( of vervangers halen voor vertrokken spelers ) en het goed naar de zin hebben in de huidige competitie hoeft mekaar niet uit te sluiten.
Men wil in de huidige competitie graag zo hoog mogelijk eindigen en zoveel mogelijk van concurrenten winnen, dat willen ze allemaal.
Ik denk eerlijk gezegd ook wel, dat men bij Staphorst trots zou zijn een klasse hoger te kunnen voetballen , maar tegelijk zal men beseffen, dat de za HB een leuke competitie is en dat het bepaald geen ramp is als men niet promoveert.
( Dat laatste is ook wat ik meerdere malen supporters en vrijwilligers van Staphorst heb horen zeggen
)
Vergelijk het wellicht met AFC. Daar heeft men zich erg versterkt, vooral om niet steeds te moeten verliezen van de top-zaterdagclubs.
Als ik jou begrijp moeten ze bij een eventueel kampioenschap beslist hogerop willen.
Ik heb niet het idee, dat ze daar bij AFC ook zo over denken.

Kijk toch een stukje frustratie bij NO. Elitaire zondagclubs. Jawel, elitair betekent zoiets als uitzonderlijk goed. Daar ben jij nog niet aan toe heb ik het gevoel met het voortdurend melden van je eigen gelijk.
Maar toevallig ken ik wat bestuurders van de door jou vaak genoemde clubs. Ik voeg excelsior 31 daarbij. Prima clubs overigens maar de bestuurders die ik ken vinden allen dat ze de boot hebben gemist destijds.
AFC kan niet hoger want dan kom je in het BV.
En dat laat onverlet dat een bepaalde competitie best leuk kan zijn. Vroeger was ook alles beter toch.

de Kok

Member
Het gewone volk associeert elitair met aanduidingen als arrogant, bekakt, waanwijs, eigenwijs verwaand, kakkineus, opgeblazen, neerbuigend, laatdunkend.
Dat is dan het bewijs van een beperkte ontwikkeling zoals die zich ook bij jou openbaart.
En wat is dan het gewone volk?

de Kok

Member
De man is echt het contact met de gewone Nederlander verloren.
De gewone Nederlander associeert elitair met woorden zoals hij die ook kan gebruiken in bv kruiswoordenpuzzels

http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniem.php?woord=elitair
https://www.encyclo.nl/begrip/elitair
https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=elitair
https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Elitair/1

Ja de gewone Nederlander? Is dat die "zwarte kousen groep", de basis van het zaterdagvoetbal? Dat kun je ook uit die woordenboekjes halen.
Ik houd het toch maar liever bij die keurige clubs. Meestal de meer dan een eeuw oud clubs toevallig.

Eef de Kip

Well-known member
Als nu het argument van stal gehaald wordt dat het niet moet omdat de zondagclubs elitair zijn (alle andere argumenten zijn immers als volledig onderuit gehaald) dan kan er denk ik wel een slotje op dit topic.

SanMark.

Well-known member
Het bevestigd eigenlijk alleen maar wat ik vanaf het begin dacht en dat is dat NO zichzelf en zijn omgeving enorm ondergewaardeerd vind, iets negatiefs zeggen over bv het noorden/oosten dan begint hij al te steigeren. Beginnen over betalingen bij kleinere clubs en gelijk weer hoog in de boom zitten. Je ziet het nu ook weer met de discussie over de 'elite' .

Hij heeft gewoon een zeer groot negatief beeld over hemzelf en de 'boeren uut het noorden en oosten'. En hij had een enorm negatief beeld over hoe 'iedereen' die van voetbal houd en niet speciaal van het zaterdag voetbal, daar heeft hij 20 jaar voor moeten strijden en nu wil hij daar continue zijn gelijk over halen.

Maar zoals al zo vaak gezegd, bijna iedereen wil hier zo'n mooi mogelijk piramide die volledig open is, en dat houd voor de meeste in, geen beloftes maar dat houd dan wel in dat er een goede promotie regeling komt tussen de eerste en tweede divisie, met bv de nummer 19 en 20 rechtstreeks degraderen en de top 2 uit div 2 rechtstreeks omhoog en dan er een Play of komt tussen nummer 3 en nummer 18 uit beide divisies.

Dan krijg je twee competities waar tot bijna de laatste wedstrijd dag clubs zijn die strijden om iets.

de Kok

Member
Volgens onze elitaire de Kok betekent elitair " uitzonderlijk goed".
En wie ben ik om te twijfelen aan de woorden van allesweter de Kok ?

Maar als je de woordenboeken voor het puzzelen erbij neemt staan er inderdaad ook heel veel kwalificaties in die op jou of een aantal wat mix betreft onwillige zaterdagclubs bij.
Gelukkig weet ik veel en dat komt mede ook door een lange levenservaring.

En ik heb het al vaker gezegd, voor mij hoeft die mix niet eens meer maar komen de zondag clubs tegemoet aan de stijgende wens van de hedendaagse voetballer om op zaterdag te spelen en dan doen ze dat toch gewoon in hun eigen piramide.
Maar nogmaals dan ook volledig gescheiden.

Bovenaan