Transfernieuws Derde Divisie

de waan

Well-known member
Als dat zo is dan is er dus sprake van een gevalletje "wat de boer niet kent". Het linkerrijtje van de zondagtopklasse is natuurlijk interessanter dan het rechterrijtje van de zaterdag.

Ik bedoelde eigenlijk dat ze niet zo'n zin hebben om te promoveren naar de eerste divisie, terwijl ze wel ieder jaar uit het hele land de grootste namen bij de andere topamateurclubs weghalen. Dat vind ik dan niet echt met elkaar te rijmen. Overigens blijkt bijna ieder jaar weer dat dat dus ook geen garantie voor succes is.

En tja, het wezen van competitie is dat je kunt promoveren en degraderen. Dan kan het gevolg ook wel eens zijn dat je eens geen derby hebt. Dan kan in de huidige situatie ook gebeuren.

Hoewel ze nog altijd relatief veel volk trekken, heb ik trouwens niet de indruk dat het dit seizoen nou zo druk is bij de wedstrijden van IJsselmeervogels, zie vaak een zeer matig bezette staantribune in de samenvattingen. Nog los daarvan heb ik zo mijn twijfels of de publieke belangstelling nou echt een belangrijke reden is voor een speler om naar een bepaalde club te gaan.
 

noordooster

Well-known member
Huidig topscorer van HHC, Philip Ties gaat de club aan het eind van het seizoen verlaten.
Ties gaat naar het midden van het land verhuizen. Misschien iets voor IJsselmeervogels ?:eek:mg:
Onderhand begint Ties zo wel wat een clubhopper te worden ; VKW, ACV, Staphorst, Genemuiden, HHC, en bij de laatste 3 clubs telkens maar 1 jaar.
 

Lennard95

New member
Ik kan het zelf niet vinden maar er is een connectie zelfde stad geboren enzo, Ben nu ook benieuwd wat er gaat gebeuren met Van Oijen en Jongeneelen krijgen wel zo meer concurrentie.
 

Unregistere

Well-known member
Donny Verdam liet eerder ook al weten Koninklijke HFC te verlaten na dit seizoen. En de trainer stapt ook op. Toch zonde. Mogelijk speelt mee dat ze zo tegen de komst van de Tweede Divisie zijn en dat ambitieuze spelers dus liever wel die stap zetten.

Roel de Kruijk heeft zijn vertrek bij Kozakken Boys aangekondigd. Aanvallende middenvelder, afkomstig van SteDoCo. Daar was hij zeer belangrijk en scoorde hij veel, in Werkendam speelt hij nauwelijks. Geruchten gaan dat hij weer naar SteDoCo gaat, maar dat wil hij volgens de krant bevestigen noch ontkennen.
 

Unregistere

Well-known member
IJsselmeervogels trekt lekker door. Ali Akla, de smaakmaker van DVS '33 Ermelo, is volgend seizoen actief op de Westmaat.
 

noordooster

Well-known member
Bij ONS zijn ze erg tevreden over Yume Ramos. Hij heeft voor 2 jaar bijgetekend. Zo zie je maar, Ramos kwam bij WKE en bij Spakenburg niet echt uit de verf.
Ook Klaas de Vries en Ale de Boer hebben bijgetekend net als trainer Karrenbelt.
Chris de Wagt stopt met voetballen en wordt 2e trainer.
Misschien in een rol als Sandor van der Heide een paar seizoenen geleden. Dat hij nog kan invallen als de nood aan de man komt.
 

Batigoal

Well-known member
Wat voor achtergrond heeft Yume Ramos? Klinkt als een Kaapverdi?r, maar zo ziet hij er absoluut niet uit.
 

SanMark.

Well-known member
Wat voor achtergrond heeft Yume Ramos? Klinkt als een Kaapverdi?r, maar zo ziet hij er absoluut niet uit.

Daar zou Mug wat meer over moeten kunnen vertellen.

Hij heeft in de jeugd bij Olde Veste ( Steenwijk) gevoetbald en daarna naar het grote geld van Alcides (Meppel) verhuisd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Bij ONS zijn ze erg tevreden over Yume Ramos. Hij heeft voor 2 jaar bijgetekend. Zo zie je maar, Ramos kwam bij WKE en bij Spakenburg niet echt uit de verf.
Spakenburg dacht destijds goud in huis te halen nadat Ramos bij Alcides alles binnen schoot wat voor zijn voeten kwam. Dat viel bij Spakenburg vervolgens flink tegen en hij belandde op de bank. WKE pikte hem op en daar ging het wel weer langzaam de goede kant op. ONS Sneek heeft er wel plezier van nu.
 

Unregistere

Well-known member
Wat voor achtergrond heeft Yume Ramos? Klinkt als een Kaapverdi?r, maar zo ziet hij er absoluut niet uit.

Half Argentijns volgens mij.

Ik dacht trouwens dat hij bij WKE best aardig speelde toch? Scoorde vorig seizoen in ieder geval regelmatig. En in de bekerpot tegen ons vond ik hem destijds ook een van de beste WKE'ers.
 

SanMark.

Well-known member
Half Argentijns volgens mij.

Ik dacht trouwens dat hij bij WKE best aardig speelde toch? Scoorde vorig seizoen in ieder geval regelmatig. En in de bekerpot tegen ons vond ik hem destijds ook een van de beste WKE'ers.

En op zulke momenten heb je dan voetbalnoord nodig.

Volgens mij heeft hij het in 3 of 4 seizoenen WKE prima gedaan.
 

noordooster

Well-known member
En op zulke momenten heb je dan voetbalnoord nodig.

Volgens mij heeft hij het in 3 of 4 seizoenen WKE prima gedaan.

Ik kan op het vernieuwde voetbalnoord niet alles terugvinden wat ik in het verleden wel kon, zoals bv de selecties in vorige seizoenen.
Maar ik meen me te herinneren dat Ramos , zeker in het afgelopen seizoen , bij WKE niet altijd een basisplaats had en dat hij er in wedstrijdverslagen ook niet altijd goed vanaf kwam.
 

Unregistere

Well-known member
Desondanks heeft hij er vorig seizoen toch 14 gemaakt, dus dat vind ik best een mooi aantal. Er waren maar zeven spelers in de zondagtopklasse die het op dat vlak beter deden. Wat overigens niet wil zeggen over zijn complete spel hoor.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Yme Ramos heeft een Argentijnse vader en een Nederlandse moeder. In zijn jonge jaren heeft hij gevoetbalt bij Giethoorn en omdat hij talentvol was, al op jonge leeftijd naar Olde Veste in Steenwijk gegaan. Volgende stap was Alcides, 1 jaar, terug naar Olde Veste, ook 1 jaar, weer terug naar Alcides, en dat was de doorbraak van Yme, met geweldige voetballers naast hem, Van den Berg , van Eijk , Lijzen. Het systeem was afgestemd op Yme, 28 doelpunten. Niet bij Alcides, maar bij Spakenburg ging het om het grote geld. Dat hij niet geslaagd is bij Spakenburg, lag volgens mij aan het volgende, Hij heeft geweldige kwaliteiten, maar het spel moet wel op hem afgestemt worden. Scoren doet hij overal, maar het verwachtingspatroon ligt bij Spakenburg veel hoger. Ook bij Wke heeft Yme het goed gedaan, maar daar waren de vooruitzichten niet best. De keus voor Ons Sneek was weer ambitieus en hij maakt het weer waar. Bij Alcides werd gehoopt dat hij er zou terugkeren, maar Yme heeft meer ambitie dan Alcides. Samenvatting, goede voetballer, maar ook een pracht mens.
 

Unregistere

Well-known member
GVVV laat dit seizoen liefst drie spelers vertrekken, die pas afgelopen zomer naar de club kwamen. De Blauwen uit Veenendaal gaan niet door met ex-prof Adnan Alisic, Afghaans international Esmat Shanwary en de van IJsselmeervogels gekomen Jasmin Ramic.
 
Bovenaan