Topklasse zaterdag seizoen 2015/16

noordooster

Well-known member
de waan, tegen Rijnsburgse Boys schijnt het vorige week al wat beter te zijn gegaan met HHC, maar in de wedstrijden die ik zag op De Boshoek waren we tot voor vandaag nog niet zo erg verwend.
Vandaag een prima wedstrijd gezien. Prachtige sfeer, 1800 toeschouwers.
De achterhoede gaf nagenoeg niets weg, HHC had lange tijd het middenveld in handen en voorin werden behoorlijk wat kansen gecre?erd.
Klok op rechtsback vind ik een prima zet. Hij komt regelmatig mee op en samen met Jan Hooiveld zorgde hij voor veel gevaar.
Het was even zoeken voor trainer Groninger, maar HHC speelt langzamerhand in de ideale samenstelling. Alleen jammer dat van Hezel geblesseerd is.
Elke speler werkt keihard ( voor elkaar ) en bijna iedereen verdiende wat mij betreft minimaal een 8. Alleen Ties was wat ongelukkig in zijn balaannames en passing.
Dat was van der Leij ook, maar zijn inzet was geweldig.
Zarbaf speelt sinds kort in het centrum en doet het daar uitstekend.
Veldmate was lange tijd niet fit, maar nu hij dat wel is, is hij van grote waarde.
Jan Hooiveld laat steeds vaker zien wat ik bij ACV en bij WKE ook van hem zag: onnavolgbare acties.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hooiveld weer vanaf de zijkant en van der Leij in de spits de laatste tijd begrijp ik. De eerste duels probeerde Groninger volgens mij ook enkele keren Hooiveld in de spits, daar is hij beduidend minder dreigend. Die kerel heeft ruimte nodig voor zijn acties en moet kunnen rennen.
 

Unregistere

Well-known member
Opa Dennis van Meegdenburg (41 jaar) heeft direct gescoord na zijn zoveelste come-back bij GVVV. Het was echter niet genoeg voor een overwinning. Ze speelden 3-3 tegen DVS'33.
Beide koplopers kwamen niet tot winst. Spakenburg verloor met 3-0 uit bij HHC en de Kozakken Boys kwam niet verder dan 3-3 bij FC Lisse.
Door de winst van HHC en ook de winst van Katwijk sluiten deze 2 ploegen weer enigszins aan bij de top 2.

Wel mooi van Van Meegdenburg. Zijn eigen record weer wat aangescherpt en daar had hij dus slechts ??n duel voor nodig.

Bij Kozakken Boys was men niet blij met doelman Jesper Hogedoorn. Vreselijke blunder bij de eerste goal van Lisse (zie ook de samenvatting van TV West) en bij de derde ging hij ook niet volledig vrijuit!

Speelronde 12

GVVV - DVS '33 Ermelo 3-3
HHC Hardenberg - Spakenburg 3-0
Katwijk - Capelle 3-1
FC Lisse - Kozakken Boys 3-3
ONS Boso Sneek - Barendrecht 2-0
RVVH - Scheveningen 0-4
SteDoCo - Rijnsburgse Boys 1-1
IJsselmeervogels - Excelsior Maassluis 1-1

STAND

1. Spakenburg 12-24 (+17)
2. Kozakken Boys 12-24 (+13)
3. Katwijk 12-20 (+12)
4. HHC Hardenberg 12-20 (+6)
5. Barendrecht 12-19
6. Scheveningen 12-17
7. Rijnsburgse Boys 12-15 (0)
8. IJsselmeervogels 12-15 (-3)
9. Excelsior Maassluis 12-15 (-5)
10. ONS Boso Sneek 12-15 (-6)
11. DVS '33 Ermelo 12-14 (-3)
12. RVVH 12-14 (-6)
13. Capelle 12-13
14. FC Lisse 12-11
15. GVVV 12-10 (-9)
16. SteDoCo 12-10 (-18)

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 10
2. Sherwin Grot (Kozakken Boys) 8
=. Raily Ignacio (Rijnsburgse Boys) 8
=. Yum? Ramos (ONS Boso Sneek) 8
5. Ali Akla (DVS '33 Ermelo) 7
=. Kees (Pier) Tol (Spakenburg) 7

Scheveningen_WesleyGoeman.jpg

Wesley Goeman scoorde twee keer voor Scheveningen, dat ruim won bij RVVH
 

Unregistere

Well-known member
FC Lisse mag verder met een mannetje minder. Aanvaller Geraldo Alberto Antonio heeft besloten per direct te stoppen. Hij kwam na het vertrek van trainer Arjan van der Laan al niet echt meer voor in de plannen.
 

noordooster

Well-known member
Gerucht : Gehoord dat Hielke Penterman het niet meer zo erg naar de zin heeft bij Achilles '29 en dat hij wel graag terug zou willen naar HHC Hardenberg.....
 

De Groene Scout

Well-known member
Zou heel goed kunnen. Bij de amateurs had Hielke altijd de hoofdrol, nu moet hij het doen met een bijrol in de vorm van invalbeurten.
Dat zal hem wel minder aanstaan. Is een echte liefhebber en die willen spelen. Die zie ik volgend seizoen wel ergens (bijv. HHC) in de tweede divisie spelen.
 

de waan

Well-known member
Vanavond gescoord met het 2e tegen Roda JC zag ik net. Als je elke dag drie uur in de auto zit en dan op maandagavond voor twee man en een paardekop in het tweede speelt, kan ik me voorstellen dat de lol er wel een keer af is.

Maar goed, heeft ie toch maar mooi een jaartje eerste divisie gespeeld op zijn "oude" dag.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ik meende zelfs dat hij op gegeven moment even basisspeler was. Maar kan met blessures bij anderen te maken hebben gehad. Qua goals doet hij het in elk geval beter dan de van UNA gehaalde Boogers.

De KNVB is weer flink aan het schorsen trouwens. RVVH-speler Benjamin Martha en SteDoCo-speler Giovano G?deken kregen allebei acht duels aan de broek. SteDoCo moet bovendien ook nog verdediger Shelton Martis missen, die kreeg vier wedstrijden. SteDoCo gaat niet in beroep tegen de straffen, wat RVVH doet is nog onbekend.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Nieuwe trainer van IJsselmeervogels wordt dus Sandor van der Heide.
Als hulptrainer bij ONS liep hij regelmatig hoofdtrainer Bert Hollander voor de voeten en ik had het idee dat hij bij Cambuur ook behoorlijk dominant aanwezig was.
Dat schijnt ook de reden te zijn dat hij bij Cambuur een stap terug moest doen.
Nu mag hij het bij IJsselmeervogels voor het eerst op dit niveau als hoofdtrainer proberen.
Veel valt en staat met de resultaten, maar ik betwijfel of hij beter gaat doen dan Adelaar.
 

Unregistere

Well-known member
Lijkt me vooral een relatief goedkope oplossing. Door hem slechts tot de zomer te laten tekenen, houden ze ook de optie open om straks een ander te zoeken als het onverhoopt tegenvalt. Ben benieuwd.
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom wordt IJsselmeervogels-Spakenburg (en op zondag Lienden-TEC) eigenlijk dit weekend al gespeeld, 2 weken eerder dan de andere wedstrijden in deze speelronde?
 

Unregistere

Well-known member
Waarom wordt IJsselmeervogels-Spakenburg (en op zondag Lienden-TEC) eigenlijk dit weekend al gespeeld, 2 weken eerder dan de andere wedstrijden in deze speelronde?

Dat had te maken met Sinterklaas, volgens mij. In elk geval wonnen de Rooien met 3-1 en dus mogen ze voorlopig tot de volgende ontmoeting de Blauwen uitlachen en pesten. Hoewel die nog zes punten meer hebben.

IJsselmeervogels - Spakenburg 3-1

STAND

1. Kozakken Boys 12-24 (+13)
2. Spakenburg 13-24
3. Katwijk 12-20 (+12)
4. HHC Hardenberg 12-20 (+6)
5. Barendrecht 12-19
6. IJsselmeervogels 13-18
7. Scheveningen 12-17
8. Rijnsburgse Boys 12-15 (0)
9. Excelsior Maassluis 12-15 (-5)
10. ONS Boso Sneek 12-15 (-6)
11. DVS '33 Ermelo 12-14 (-3)
12. RVVH 12-14 (-6)
13. Capelle 12-13
14. FC Lisse 12-11
15. GVVV 12-10 (-9)
16. SteDoCo 12-10 (-18)

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 10
2. Sherwin Grot (Kozakken Boys) 8
=. Raily Ignacio (Rijnsburgse Boys) 8
=. Yum? Ramos (ONS Boso Sneek) 8
5. Ali Akla (DVS '33 Ermelo) 7
=. Kees (Pier) Tol (Spakenburg) 7
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Wel jammer dat IJsselmeervogels won. Ik zie die graag terug in de Topklasse volgend jaar in plaats van in de 2e Divisie.
 

Unregistere

Well-known member
Wel jammer dat IJsselmeervogels won. Ik zie die graag terug in de Topklasse volgend jaar in plaats van in de 2e Divisie.

Zelf gokken ze op de landelijke divisie. Ze hebben de steraanvallers van Kozakken Boys, Mimoun Eloisghiri en Sherwin Grot, al benaderd. Afgelopen zaterdag probeerden ze deze spelers warm te krijgen door hen de derby te laten bekijken. In Werkendam zijn ze niet zo blij, maar een transfer is nog niet zeker.
 

noordooster

Well-known member

En het ontslag van Adelaar zal ook nog wel wat kosten.
Maar misschien willen ze bij IJsselmeervogels ook wel van een aantal grootverdieners die niet voldoen af en/of hebben ze een paar sponsoren ervoor warm gekregen om er wat extra geld in te steken.
Dat verhaal van meer " eigen spelers " erin hoor je overal.
En overigens zijn er in de top- en hoofdklasse volgens mij geen clubs die niet spelers van andere verenigingen halen en betalen of het moet Urk al zijn.
 
Bovenaan