Topklasse zaterdag seizoen 2015/16

Unregistere

Well-known member
En overigens zijn er in de top- en hoofdklasse volgens mij geen clubs die niet spelers van andere verenigingen halen en betalen of het moet Urk al zijn.

Daar heb ik ook niet zo'n moeite mee hoor. Al vind ik het wel opvallend dat ze, in tegenstelling tot eerdere berichten, kennelijk wel weer op dit niveau willen gaan 'winkelen'. Spelers bij de Boys zijn niet de goedkoopste. Maar misschien is er inderdaad weer een nieuwe sponsor gevonden.
 

Unregistere

Well-known member
Bij IJsselmeervogels zijn ze volop bezig met volgend seizoen, maar de huidige jaargang verloopt toch erg grillig. Vandaag een dikke 3-0 nederlaag bij Barendrecht. De koplopers wonnen allebei. ONS Boso Sneek kwam op 0-1 bij Kozakken Boys, maar daarna bogen de Werkendammers - waar vertrekkers Eloisghiri en Grot niet in actie kwamen - het toch om naar een ruime 4-1 overwinning. Spakenburg deed iets vergelijkbaars. Zij kwamen met 0-1 achter tegen RVVH, maar haalden daarna flink uit: 5-2. Danny van den Meiracker schoot liefst vier keer raak.

Katwijk won ook, 0-1 bij Lisse. HHC Hardenberg bleef ook bij door een 2-3 overwinning bij DVS '33 Ermelo.

Capelle mag zich steeds meer zorgen gaan maken. Nu een nederlaag tegen John de Wolf en zijn GVVV-brigade: 1-3. Excelsior Maassluis won van SteDoCo, dat weer eens een rode kaart kreeg: 3-1.

Rijnsburgse Boys - Scheveningen eindigde zoals het begon.

Morgen de rangen en standen.
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 13

Barendrecht - IJsselmeervogels 3-0
Capelle - GVVV 1-3
DVS '33 Ermelo - HHC Hardenberg 2-3
Excelsior Maassluis - SteDoCo 3-1
Kozakken Boys - ONS Boso Sneek 4-1
FC Lisse - Katwijk 0-1
Rijnsburgse Boys - Scheveningen 0-0
Spakenburg - RVVH 5-2

STAND

1. Kozakken Boys 13-27
2. Spakenburg 14-27
3. Katwijk 13-23 (+13)
4. HHC Hardenberg 13-23 (+7)
5. Barendrecht 13-22
6. Scheveningen 13-18 (+5)
7. Excelsior Maassluis 13-18 (-3)
8. IJsselmeervogels 14-18
9. Rijnsburgse Boys 13-16
10. ONS Boso Sneek 13-15
11. DVS '33 Ermelo 13-14 (-4)
12. RVVH 13-14 (-9)
13. Capelle 13-13 (-6)
14. GVVV 13-13 (-7)
15. FC Lisse 13-11
16. SteDoCo 13-10

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (Spakenburg) 10
=. Marciano Mengerink (Katwijk) 10
3. Sherwin Grot (Kozakken Boys) 8
=. Raily Ignacio (Rijnsburgse Boys) 8
=. Yum? Ramos (ONS Boso Sneek) 8

Spakenburg_DannyvandenMeiracker.jpg

Spakenburg-spits Danny van den Meiracker kon tegen RVVH lekker aan zijn statistieken werken: vier goals en dus een gedeelde eerste plaats op de topscorerslijst
 

noordooster

Well-known member
Alles zit nog behoorlijk dicht bij elkaar. Spannende competitie.
Wat mij betreft mag ONS Sneek aan het eind van de competitie 3 plaatsen hoger staan.
 

Unregistere

Well-known member
Alles zit nog behoorlijk dicht bij elkaar. Spannende competitie.
Wat mij betreft mag ONS Sneek aan het eind van de competitie 3 plaatsen hoger staan.

Bovenste vijf zijn wel een klein beetje los nu. Daarna is het flink spannend, zowel om de resterende plaatsen richting tweede divisie als om het ontlopen van plek 15 en 16. Al zie ik SteDoCo nog altijd wel laatste worden, zeker nu ze de ene na de andere schorsing verzamelen.
 

Jozsef

New member
Ik hoop eerlijk gezegd dat mijn cluppie niet bij de eerste 7 eindigt. Nou is die ambitie is volgens mij ook niet hoor.
 

Unregistere

Well-known member
Ik hoop eerlijk gezegd dat mijn cluppie niet bij de eerste 7 eindigt. Nou is die ambitie is volgens mij ook niet hoor.

Het kan wel. Al zullen IJsselmeervogels, Rijnsburgse Boys en GVVV - maar die hebben eerst andere zorgen - het meest gebrand zijn op de plaatsen 6 en 7. Volgens mij hoeft Scheveningen ook niet met alle geweld, maar ik geef ze net als Maassluis op zich best kans het te halen. Rijsdijk lijkt het aardig op de rails te hebben bij de Tricolores. Ook wel fijn dat De Wolf elders onderdak vond, daardoor verstomde de roep om hem snel en zie, uiteindelijk verbeterden de resultaten en kreeg Rijsdijk contractverlenging.
 

noordooster

Well-known member
Het kan wel. Al zullen IJsselmeervogels, Rijnsburgse Boys en GVVV - maar die hebben eerst andere zorgen - het meest gebrand zijn op de plaatsen 6 en 7. Volgens mij hoeft Scheveningen ook niet met alle geweld, maar ik geef ze net als Maassluis op zich best kans het te halen. Rijsdijk lijkt het aardig op de rails te hebben bij de Tricolores. Ook wel fijn dat De Wolf elders onderdak vond, daardoor verstomde de roep om hem snel en zie, uiteindelijk verbeterden de resultaten en kreeg Rijsdijk contractverlenging.

Vantevoren zou je die 3 eigenlijk bij de eerste 7 verwachten, samen met Koz. Boys, Spakenburg, HHC en Katwijk.
Maar Barendrecht en Scheveningen spelen tot nu toe behoorlijk sterk en waarom zou dat in de rest van de competitie minder gaan ?
Het " niet zo nodig moeten " kan tegen het eind van de competitie ook een voordeel zijn, want reken maar dat er bij clubs als IJsselmeervogels de nodige druk op staat.
Het zou mooi zijn als er vanuit Noord naast WKE nog een tweede ( ONS ) en derde team ( Fc Groningen 2 ) in die tweede divisie komt.
Die tweede divisie had er wat mij betreft niet moeten komen, maar ik ben wel benieuwd hoe de krachtsverhoudingen straks in die tweede divisie liggen tussen de za topklassers, de zo topklassers en de beloftenteams.
En is er al iets bekend over de speeldagen en de aanvangstijden ?
 

de waan

Well-known member
Ik las volgend mij iets van 5 uur zaterdag bij za-zo wedstrijden. Als dat inderdaad zo is word ik daar niet echt vrolijk van.
 

noordooster

Well-known member
Ik las volgend mij iets van 5 uur zaterdag bij za-zo wedstrijden. Als dat inderdaad zo is word ik daar niet echt vrolijk van.

Zaterdagverenigingen spelen dan maar 6x thuis om 14.30 of 15.00 uur. De rest steeds om 17.00 uur, want ik neem aan dat die beloftenteams ook dan om 5 uur willen spelen.
Er zullen wel nadelen aan zitten, maar kijkend naar bv HHC , een voordeel kan zijn dat het tweede t.e.m. dertiende , de dames en de jeugd uitgespeeld zijn en ook kunnen komen kijken.
En de zondagclubs hoeven uiteindelijk maar 6 van de 17 thuiswedstrijden op zaterdag af te werken. Er zijn er die dat dit seizoen ook al doen.
 

de waan

Well-known member
Het is trouwens 18.00 uur. Kreeg net toevallig net een mail hierover binnen.

Elke club mag een voorkeurspeeltijd aangeven: zaterdag 14.30 / 15.00 /18.00 zondag 14.00 / 14.30. Ook een zondagclub of een beloftenteam kan dus een voorkeursspeeltijd op zaterdag kiezen.

Zaterdag tegen zondag is in principe om 18.00, maar elke wedstrijd kan in onderling overleg op een ander tijdstip worden vastgesteld.
 

Joost

Well-known member
Waarom op zaterdag 14:30 & 15:00 en op zondag 14:00 & 14:30?

Ik was in de veronderstelling dat de 14:00 aftrap was vanwege de duisternis.
 

de waan

Well-known member
Omdat dat de nu gebruikelijke aanvangstijdstips zijn.

Op zondag speelden alle clubs ooit om half drie, maar er zijn er veel naar 2 uur gegaan. Dat was ooit om een half uurtje extra zuiptijd te hebben tot Studio Sport.
 

Unregistere

Well-known member
Vantevoren zou je die 3 eigenlijk bij de eerste 7 verwachten, samen met Koz. Boys, Spakenburg, HHC en Katwijk.
Maar Barendrecht en Scheveningen spelen tot nu toe behoorlijk sterk en waarom zou dat in de rest van de competitie minder gaan ?
Het " niet zo nodig moeten " kan tegen het eind van de competitie ook een voordeel zijn, want reken maar dat er bij clubs als IJsselmeervogels de nodige druk op staat.

Barendrecht vind ik ook niet verrassend, die had ik er eerder bij verwacht dan GVVV bijvoorbeeld. Scheveningen en Excelsior Maassluis presteren wel beter dan ik had verwacht, al staat alles nog dicht bij elkaar. Die twee clubs hoeven inderdaad niet, Barendrecht heeft wel uitgesproken voor promotie te gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Ton van Bremen neemt na dit seizoen afscheid als trainer van Capelle. Hij gaat op zoek naar een nieuwe uitdaging.
 
Bovenaan