Topklasse zaterdag seizoen 2015/16

Lennard95

New member
Ik lees net dat Excelsior Maassluis 5 ton schuld heeft en dreigt om te vallen, Joszef weet jij hier meer over ?
 

noordooster

Well-known member
Opvallend vind ik de laatste zin in het artikel :
De KNVB vraagt van clubs vooral een sluitende begroting, de schuldenlast vindt men in Zeist minder relevant.
Met andere woorden : als de begrote ontvangsten en de uitgaven maar in evenwicht zijn, vindt de KNVB het wel goed, ongeacht hoeveel schulden men heeft .
Op zeker moment zullen de begrote uitgaven te maken hebben met de schulden. Het lijkt me dat de KNVB daar wel oog voor moet hebben.

Excelsior Maassluis ziet een fusie als een oplossing.
Omdat de fusiepartners dan kunnen meehelpen bij het aflossen ?
Of omdat dan de kans groter is dat de gemeente bijspringt ?
Overigens meen ik ooit eens gelezen te hebben dat Excelsior Maassluis , zeker vergeleken met andere topklassers, maar weinig geld kwijt is aan het betalen van de selectie en de staf.
 

de waan

Well-known member
De KNVB vraagt van clubs vooral een sluitende begroting, de schuldenlast vindt men in Zeist minder relevant.
Met andere woorden : als de begrote ontvangsten en de uitgaven maar in evenwicht zijn, vindt de KNVB het wel goed, ongeacht hoeveel schulden men heeft .
Op zeker moment zullen de begrote uitgaven te maken hebben met de schulden. Het lijkt me dat de KNVB daar wel oog voor moet hebben.

Als je de rente en aflossing kunt betalen uit de inkomsten is er niks aan de hand. Logische gedachtegang van de KNVB dus.
 

Joost

Well-known member
Opvallend vind ik de laatste zin in het artikel :
De KNVB vraagt van clubs vooral een sluitende begroting, de schuldenlast vindt men in Zeist minder relevant.
Met andere woorden : als de begrote ontvangsten en de uitgaven maar in evenwicht zijn, vindt de KNVB het wel goed, ongeacht hoeveel schulden men heeft .
Op zeker moment zullen de begrote uitgaven te maken hebben met de schulden. Het lijkt me dat de KNVB daar wel oog voor moet hebben.

Nee, dat is niet relevant. Zolang de schuld niet direct opeisbaar is kun je miljoenen schuld hebben maar wel een sluitende begroting.
Het is natuurlijk voor een club op zo'n niveau niet zo'n heel beste situatie maar we moeten er niet direct onjuiste conclusies uit gaan trekken.
 

noordooster

Well-known member
Als je de rente en aflossing kunt betalen uit de inkomsten is er niks aan de hand. Logische gedachtegang van de KNVB dus.

Dat bedoel ik dus ook.
Om de begroting op juistheid te controleren zal men dus ook oog moeten hebben voor de schulden.
Anders kan men nooit controleren of de uitgaven ( oa rente en aflossing en/of te betalen rekeningen ) juist en volledig zijn weergegeven.
 

noordooster

Well-known member
Interessante column van Scheveningen trainer John Blok op VoZ :
http://www.voetbalopzaterdag.com/column/393/Toeschouwersaantallen

Die voorspelde toeschouwersaantallen voor de topklassen bleken niet gehaald te worden.
Ik ben bang dat dat in de tweede divisie ook behoorlijk zal tegenvallen.
Ook ben ik het met Blok eens dat de strafmaat bij de amateurs vaak te hoog is, zeker vergeleken met de profs.
En wat betreft het staken van wedstrijden is er ook geen eenduidigheid. Het hangt allemaal erg af van de interpretatie van het arbitrale trio/kwartet of van het spelers die wel of niet klagen richting de scheidsrechter.

Als alles loopt zoals het lijkt te gaan, komen ook Quick Boys en Harkemase Boys elkaar komend seizoen tegen in de competitie.
Een aantal jaren geleden troffen beide teams elkaar ook in een wedstrijd om het amateurkampioenschap.
Het liep uit op een gigantische vechtpartij tussen de toeschouwers van beide teams en zeker in Harkema zijn ze dat nog niet vergeten.
Naar verluidt zaten er bij het QB publiek nogal wat Fc Den Haag fans , volgens de media veelal dronken en/of stoned, en Harkemase Boys heeft ook een stel supporters die een robbertje vechten niet uit de weg gaan.
Het lijkt me dat de burgemeester van Achtkarspelen alvast kan gaan nadenken over preventieve maatregelen.
 

Lennard95

New member
Bij qb zijn het meer ajacieden maar maakt niet uit voor welke clubs ze nog meer voor zijn daar zijn ze allemaal doorgesnoven.
 

de waan

Well-known member
Bij geen enkele amateurclub heb ik zo veel halve garen gezien als bij Quick Boys.

Is ook de enige wedstrijd ooit geweest waarbij ik werd geacht in een "uitvak" plaats te nemen.
 

Joost

Well-known member
Interessante column van Scheveningen trainer John Blok op VoZ :
http://www.voetbalopzaterdag.com/column/393/Toeschouwersaantallen

Die voorspelde toeschouwersaantallen voor de topklassen bleken niet gehaald te worden.
Ik ben bang dat dat in de tweede divisie ook behoorlijk zal tegenvallen.
Ook ben ik het met Blok eens dat de strafmaat bij de amateurs vaak te hoog is, zeker vergeleken met de profs.
En wat betreft het staken van wedstrijden is er ook geen eenduidigheid. Het hangt allemaal erg af van de interpretatie van het arbitrale trio/kwartet of van het spelers die wel of niet klagen richting de scheidsrechter.

Als alles loopt zoals het lijkt te gaan, komen ook Quick Boys en Harkemase Boys elkaar komend seizoen tegen in de competitie.
Een aantal jaren geleden troffen beide teams elkaar ook in een wedstrijd om het amateurkampioenschap.
Het liep uit op een gigantische vechtpartij tussen de toeschouwers van beide teams en zeker in Harkema zijn ze dat nog niet vergeten.
Naar verluidt zaten er bij het QB publiek nogal wat Fc Den Haag fans , volgens de media veelal dronken en/of stoned, en Harkemase Boys heeft ook een stel supporters die een robbertje vechten niet uit de weg gaan.
Het lijkt me dat de burgemeester van Achtkarspelen alvast kan gaan nadenken over preventieve maatregelen.

Wat een vreselijk slechte column qua opzet.
 

de waan

Well-known member
Hij heeft gewoon plompverloren wat dingen opgeschreven die hem te binnen schoten. Een mening hier en daar was ook wel aardig geweest.
 

Unregistere

Well-known member
Ik moet zeggen dat er de afgelopen vier wedstrijden die wij tegen Quick Boys speelden geen wanklank is gevallen. Ja, vorig seizoen een fluitconcert naar de eigen spelers, maar verder niets. Ze hebben hun reputatie tegen, maar volgens mij is er al een tijdje weinig gebeurd daar. Een uitvak hebben ze ook alleen in bijzondere gevallen.

Wat betreft Maassluis, dat loopt volgens de voorzitter niet zo'n vaart. Wel zullen ze op zoek moeten naar een manier om de leningen af te lossen, mogelijk met hulp van nieuwe investeerders. Of een fusie dus, maar daar hebben de andere clubs naar verluidt nog niet zo'n trek in. Er zijn wel wat ori?nterende gesprekken gevoerd.

Ik las dat noord-ooster zich nog afvroeg hoe het met het spelersbudget zat. Dat is in Maassluis inderdaad niet bijzonder hoog. In vergelijking met de andere regionale topklassers zitten ze denk ik iets onder het gemiddelde.
 

Jef400

Well-known member
GVVV-Spakenburg had overigens ook een uitvak. De toeschouwers kwamen er zelfs via de andere kant op. Verklaard waarschijnlijk ook waarom de linkerkant van de staantribune niet zo snel vol loopt. Echter zie ik niet bij iedere wedstrijd op de beelden een uitvak. Zal dan net zoals Kozakken Boys alleen met risicowedstrijden of in speciale gevallen zijn.
 

Jozsef

New member
Lijkt me ook. Zeker omdat het onderwerp op zich al gevoelig ligt, want de andere clubs in Maassluis hechten - terecht - ook aan de eigen identiteit.

Nogal zacht uitgedrukt. VDL en MSV'71 haten Excelsior M, daar die alle talentvolle jeugd weglokken. Althans, zo was het al in mijn tijd en dat is volgens mij amper veranderd. Een fusie gaat echt nooit gebeuren.
De salarispost kan nooit hoog liggen. Minimaal 70% eigen jeugd in de selectie, dat is de norm en die weten ze tot nu toe te handhaven. Daardoor helaas vaak spelers die hun heil elders zoeken.
Daarom ben ik wel een beetje onaangenaam verrast over dit nieuws. Sponsors zat. Zeker met de begroting die ze voeren. Grote verbouwingen zijn ook alweer even terug, ben dus wel erg benieuwd naar het vervolg.

Misschien toch nog een oud lijk in de kast van Gudde? ;-)
 

Unregistere

Well-known member
Het heeft grotendeels te maken met de investeringen in het sportpark, begreep ik. Dat kan best oplopen natuurlijk, kunstgrasvelden zijn niet goedkoop.
 
Bovenaan