Topklasse zaterdag seizoen 2015/16

noordooster

Well-known member
Verrassend, maar wel mooi vind ik de 2 - 2 van ONS tegen Katwijk.
De kans op een Friese derby komend seizoen in de derde divisie blijft aanwezig , hoewel ook de andere ploegen onderin de Topklasse punten pakten
 

de waan

Well-known member
Telt het doelsaldo dan voor promotie naar de Tweede Divisie? Normaal is er bij een gelijke stand als het om directe promotie of degradatie gaat toch een beslissingswedstrijd bij de amateurs.
Nee. Doelsaldo telt alleen als het niet om rechtstreekste promotie en degradatie gaat. Dus als het gaat om handhaving of nacompetitie dan telt het doelsaldo wel. Concreet: als de nummers 14 en 15 evenveel punten hebben telt het doelsaldo wel.
 

Batigoal

Well-known member
Dat was gisteren een aangename drie punten met daarom een prettige derde helft! Nu maar hopen dat dit geen eenmalige opleving is, maar er weer vaker punten worden gepakt.
 

Unregistere

Well-known member
Telt het doelsaldo dan voor promotie naar de Tweede Divisie? Normaal is er bij een gelijke stand als het om directe promotie of degradatie gaat toch een beslissingswedstrijd bij de amateurs.

Je hebt gelijk, had ik even niet aan gedacht omdat plek zeven zo'n gekke plek is natuurlijk. Maar dit seizoen wel degelijk gekoppeld aan promotie, dus dan zal zoals Waan zegt het doelsaldo inderdaad geen rol spelen. Maar goed, Spakenburg en Barendrecht pakken dat laatste puntje dat ze nodig hebben vast nog wel.

Op de slotdag Barendrecht - RVVH, dat kan nog leuk worden. Denk dat ze op de Bongerd best graag het laatste zetje aan de Ridderkerkers willen geven, indien het nog noodzakelijk is...
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 27

Excelsior Maassluis - Rijnsburgse Boys 1-1
GVVV - FC Lisse 0-0
HHC Hardenberg - Barendrecht 1-0
Katwijk - ONS Boso Sneek 2-2
RVVH - Capelle 1-0
Scheveningen - DVS '33 Ermelo 2-1
SteDoCo - Spakenburg 2-2
IJsselmeervogels - Kozakken Boys 0-3

STAND

1. Katwijk 27-54 *
2. Excelsior Maassluis 27-52 *
3. HHC Hardenberg 27-51 *
4. Kozakken Boys 27-50 *
5. Spakenburg 27-46 (+20)
6. Barendrecht 27-46 (+17)
7. GVVV 27-39 (+7)
8. Rijnsburgse Boys 27-39 (-1)
9. DVS '33 Ermelo 27-33
10. Capelle 27-30
11. IJsselmeervogels 27-29
12. Scheveningen 27-28 (-3)
13. ONS Boso Sneek 27-28 (-21)
14. SteDoCo 27-27
15. FC Lisse 27-24
16. RVVH 27-22

* = promoveert naar tweede divisie

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 16
2. Ali Akla (DVS '33 Ermelo) 15
=. Danny van den Meiracker (Spakenburg) 15
=. Olivier Pilon (GVVV) 15
5. Yum? Ramos (ONS Boso Sneek) 14
6. Dani?l Esajas (Barendrecht) 13
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 13
8. Raily Ignacio (Rijnsburgse Boys) 12
9. Mo Faouzi (SteDoCo) 11
=. Jordao Pattinama (Capelle) 11
=. Kees (Pier) Tol (Spakenburg) 11
=. Kevin Vink (Excelsior Maassluis) 11
13. Sherwin Grot (Kozakken Boys) 10
=. Bas Mourits (Barendrecht) 10
=. Kay Velda (DVS '33 Ermelo) 10

Scheveningen_SantyHulst.jpg

Santy Hulst hielp Scheveningen met twee treffers aan drie belangrijke punten tegen DVS '33 Ermelo
 

Unregistere

Well-known member
Kozakken Boys toch nog niet zeker van de tweede divisie. De tuchtcommissie heeft de Werkendammers bestraft met drie winstpunten in mindering. Dit naar aanleiding van het gestaakte duel met GVVV.
 

noordooster

Well-known member
Ik blijf van menig dat er sprake is van willekeur.
De wedstrijd tegen GVVV werd gestaakt omdat er van buiten de lijnen verkeerde opmerkingen werden gemaakt naar de scheidsrechter.
Bij Berkum werd een wedstrijd gestaakt omdat er minder-minder naar een grensrechter werd geroepen.
Het hangt er maar net van af hoe goed het arbitrale trio kan horen en hoe ze zaken interpreteert.
Bij WKE thuis is er vanwege opmerkingen naar de arbitrage naar mijn mening nog nooit gestaakt, maar wat ik daar regelmatig hoorde zal niks minder erg zijn dan bij bovengenoemde voorbeelden.
Ook bij andere wedstrijden, hoor ik regelmatig verkeerd geschreeuw naar de arbitrage. Ik weet zeker dat ze het meestal wel horen, maar er wordt niet gestaakt. En wat wordt er in het betaald voetbal niet allemaal geroepen door supporters. Kortom willekeur.
Overigens denk ik dat Kozakken Boys zich gewoon gaat plaatsen voor de 2e divisie.
 

Forza AZ

Well-known member
Kozakken Boys toch nog niet zeker van de tweede divisie. De tuchtcommissie heeft de Werkendammers bestraft met drie winstpunten in mindering. Dit naar aanleiding van het gestaakte duel met GVVV.
Ook met 3 punten in mindering is Kozakken Boys nog steeds zeker van een plek in de Tweede Divisie. Kozakken Boys heeft nu 47 punten. GVVV en Rijnsburgse Boys beide 39. Die kunnen Kozakken Boys dus nog achterhalen, maar niet allebei omdat ze nog tegen elkaar moeten spelen. Kozakken Boys is dus minimaal 7e.
 

Unregistere

Well-known member
Ook met 3 punten in mindering is Kozakken Boys nog steeds zeker van een plek in de Tweede Divisie. Kozakken Boys heeft nu 47 punten. GVVV en Rijnsburgse Boys beide 39. Die kunnen Kozakken Boys dus nog achterhalen, maar niet allebei omdat ze nog tegen elkaar moeten spelen. Kozakken Boys is dus minimaal 7e.

Oh ja, da's waar. Even vergeten. In elk geval wel dodelijk voor de laatste titelaspiraties. Al gaan ze vermoedelijk nog wel in beroep tegen de straf. Dat snap ik wel, want zoals noord-ooster zegt, lijkt het een beetje op willekeur.
 

Jozsef

New member
Gekkenhuis! Maassluis gaat het record n?g scherper zetten op 22 wedstrijden ongeslagen, en Katwijk staat momenteel thuis achter tegen 't GVVV van John de Wolf. Game on!
 

noordooster

Well-known member
HHC wint ook en blijft in de race voor de titel.
Wel jammer dat juist ONS het slachtoffer was, want het valt echt te hopen dat zij erin blijven.
 

noordooster

Well-known member
In het afgelopen seizoen heb ik veel teams in de zaterdag topklasse zien spelen en daarop afgaand vind ik HHC niet bepaald het beste voetbal spelen.
Maar als ze bovenaan zouden eindigen, verdienen ze het natuurlijk wel.
ONS verloor vandaag wat schlemielig van HHC door 2 eigen doelpunten. De eigen goal van Angelo Zimmerman van ONS viel pas in de voorlaatste minuut.
 

de waan

Well-known member
Zou toch wel erg grappig zijn als Excelsior Maassluis al die flink met geld strooiende concurrenten voor blijft. Het Leicester City van de Topklasse?
 

Unregistere

Well-known member
Zou toch wel erg grappig zijn als Excelsior Maassluis al die flink met geld strooiende concurrenten voor blijft. Het Leicester City van de Topklasse?

Soort van, hoewel ze ook weer niet zo 'arm' zijn als ze soms beweren hoor. Maar valt inderdaad in het niet bij diverse concurrenten, dus in dat opzicht snap ik de vergelijking wel.

Wel erg mooi zo hoor, bijna een sprookje. En dat zonder wolf!

Kozakken Boys zal wel alles willen doen om die drie minpunten terug te krijgen, denk ik. Want dan doen ze ook weer helemaal mee.

Onderin wordt het toch weer flink lastiger voor RVVH, omdat Lisse een punt pakt tegen de Vogels.
 

noordooster

Well-known member
Zou toch wel erg grappig zijn als Excelsior Maassluis al die flink met geld strooiende concurrenten voor blijft. Het Leicester City van de Topklasse?

Als je het breder trekt : De 7 clubs die de tweede divisie gaan halen zijn niet de clubs die " het meest met geld strooien" of die de hoogste begroting hebben.
En dat is maar goed ook, anders zou je voor aanvang van de competitie al bijna de eindstand kunnen invullen.
Overigens zou ik het niet erg vinden als HHC als eerste eindigt.
 

Unregistere

Well-known member
Als je het breder trekt : De 7 clubs die de tweede divisie gaan halen zijn niet de clubs die " het meest met geld strooien" of die de hoogste begroting hebben.
En dat is maar goed ook, anders zou je voor aanvang van de competitie al bijna de eindstand kunnen invullen.

Mwah, is dat echt zo? Katwijk, Spakenburg en Kozakken Boys zitten sowieso bovenin qua budget. HHC Hardenberg ook, naar wat ik me heb laten vertellen.

Eigenlijk is in mijn ogen alleen IJsselmeervogels in dat opzicht een dissonant. Die zouden er qua budget wel bij moeten zijn. Maassluis is de enige echte verrassing wat mij betreft.
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 28

Barendrecht - SteDoCo 3-1
Capelle - Scheveningen 0-0
DVS '33 Ermelo - Excelsior Maassluis 0-3
Katwijk - GVVV 1-2
Kozakken Boys - RVVH 3-1
FC Lisse - IJsselmeervogels 1-1
ONS Boso Sneek - HHC Hardenberg 1-2
Spakenburg - Rijnsburgse Boys 0-0

STAND

1. Excelsior Maassluis 28-55 *
2. Katwijk 28-54 (+25) *
3. HHC Hardenberg 28-54 (+15) *
4. Kozakken Boys 28-50 *
5. Barendrecht 28-49 *
6. Spakenburg 28-47 *
7. GVVV 28-42
8. Rijnsburgse Boys 28-40
9. DVS '33 Ermelo 28-33
10. Capelle 28-31
11. IJsselmeervogels 28-30
12. Scheveningen 28-29
13. ONS Boso Sneek 28-28
14. SteDoCo 28-27
15. FC Lisse 28-25
16. RVVH 28-22

* = promoveert naar tweede divisie

Kozakken Boys drie winstpunten in mindering

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 16
=. Olivier Pilon (GVVV) 16
3. Ali Akla (DVS '33 Ermelo) 15
=. Danny van den Meiracker (Spakenburg) 15
5. Yum? Ramos (ONS Boso Sneek) 14
6. Dani?l Esajas (Barendrecht) 13
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 13
8. Mo Faouzi (SteDoCo) 12
=. Raily Ignacio (Rijnsburgse Boys) 12
=. Kevin Vink (Excelsior Maassluis) 12
11. Bas Mourits (Barendrecht) 11
=. Jordao Pattinama (Capelle) 11
=. Kees (Pier) Tol (Spakenburg) 11
14. Sherwin Grot (Kozakken Boys) 10
=. Philip Ties (HHC Hardenberg) 10
=. Kay Velda (DVS '33 Ermelo) 10
=. Koos Werkman (HHC Hardenberg) 10

Barendrecht_BasMourits.jpg

Mede dankzij een doelpunt van Bas Mourits won Barendrecht van SteDoCo en plaatste het zich voor de tweede divisie
 

noordooster

Well-known member
Mwah, is dat echt zo? Katwijk, Spakenburg en Kozakken Boys zitten sowieso bovenin qua budget. HHC Hardenberg ook, naar wat ik me heb laten vertellen.

Eigenlijk is in mijn ogen alleen IJsselmeervogels in dat opzicht een dissonant. Die zouden er qua budget wel bij moeten zijn. Maassluis is de enige echte verrassing wat mij betreft.

Je hebt gelijk. Een bepaald verband is er zeker. Geldt ook voor de hoogste divisies in de West Europese landen..
Maar dan is het mooi dat clubs als Maassluis, Barendrecht en IJsselmeervogels op een andere plek staan dan dat je op basis van budget zou verwachten.
 

Unregistere

Well-known member
Bij Kozakken Boys - RVVH waren afgelopen zaterdag enkele pipo's aanwezig in het publiek. Dit vanwege 'Pipo-gate' en de daaraan gekoppelde puntenstraf van de KNVB.

DSC_7560.JPGmmm.jpg
 
Bovenaan