Topklasse zaterdag seizoen 2015/16

noordooster

Well-known member
HHC wordt nu genoemd als 1 van de kanshebbers voor de titel in de Topklasse.
Ik kan me niet voorstellen dat ze in de komende 2 wedstrijden tegen Lisse en Katwijk net zoveel geluk zullen hebben als tegen ONS Sneek en tegen Barendrecht.
Lisse volgende week moet kunnen, maar Katwijk uit is natuurlijk erg zwaar.
Bovendien zou Excelsior Maassluis in de laatste 2 wedstrijden punten moeten laten liggen. Met tegenstanders als Spakenburg en Kozakken Boys is dat natuurlijk niet ondenkbaar.
 

Unregistere

Well-known member
De programma's voor de titelkandidaten dan maar even:

Excelsior Maassluis

Kozakken Boys (T)
Spakenburg (U)

Katwijk

SteDoCo (U)
HHC Hardenberg (T)

HHC Hardenberg

FC Lisse (T)
Katwijk (U)

Kozakken Boys *

Excelsior Maassluis (U)
SteDoCo (T)

* = indien ze de drie punten in mindering terug krijgen, anders lijkt de titel onhaalbaar
 

noordooster

Well-known member
Excelsior Maassluis zie ik nig punten verspelen hup kattuk!!

Ik denk het ook.
En dan wordt Katwijk - HHC natuurlijk een prachtige topwedstrijd
Dat "Kattuk" kwam ik in 2000 in Assen voor het eerste tegen op een groot spandoek achter het doel van Achilles 1894.
Achilles was dat seizoen algeheel kampioen bij de zondagamateurs met Ron Jans als trainer.
Om het algeheel amateur kampioenschap speelden ze toen tegen "Kattuk".
Katwijk won.
 

Unregistere

Well-known member
Kozakken Boys definitief in beroep tegen de straf van de KNVB. Ben benieuwd. Ze zouden zich daardoor nog kunnen melden in de titelstrijd, al betwijfel ik of ze die drie punten weer terug zullen krijgen.
 

noordooster

Well-known member
Dan zouden ze inderdaad weer meedoen voor de titel.
De club geeft aan het onterecht te vinden dat ze worden gestraft voor het gedrag van enkele supporters.
Ik kreeg het idee dat de KNVB het KB vooral kwalijk nam dat ze te weinig hebben gedaan om die supporters het zwijgen op te leggen, vooral nadat ze waren begonnen.
Het lijkt me dat nu willekeurig een club is uitgekozen om een voorbeeld te stellen, maar ik denk ook niet dat de KNVB de straf zal terugdraaien.
 

Unregistere

Well-known member
De straf voor Madjer Lukoki is dan weer wel teruggedraaid. Na het eerdere bericht dat de zes duels schorsing bleven staan, is er nu toch besloten om terug te gaan naar nul wedstrijden. Apart.
 

Lennard95

New member
Kozakken boys krijgt de punten terug,goede zaak als ze tegen excelsior Maassluis winnen en als katwijk dan ook wint
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat is mooi kloten voor Excelsior M. Die dachten tegen een zo goed als uitgespeeld team te moeten, moeten ze nu ineens tegen een serieuze titelkandidaat.
Katwijk kon inderdaad wel eens lachende derde worden in deze.
 

noordooster

Well-known member
Dat is mooi kloten voor Excelsior M. Die dachten tegen een zo goed als uitgespeeld team te moeten, moeten ze nu ineens tegen een serieuze titelkandidaat.
Katwijk kon inderdaad wel eens lachende derde worden in deze.

Ook HHC heeft natuurlijk nog volop kans, zeker als Excelsior Maassluis punten verspeelt tegen Kozakken Boys.
Lisse thuis morgen moet te doen zijn, zeker als HHC net zoveel geluk heeft als tegen ONS en tegen Barendrecht en dan zou het in de laatste wedstrijd tegen Katwijk beslist worden.
 

noordooster

Well-known member
Kozakken boys krijgt de punten terug,goede zaak als ze tegen excelsior Maassluis winnen en als katwijk dan ook wint

Overigens geen sterke beurt van de KNVB als eerst Lukoki en Kozakken Boys behoorlijk zwaart gestraft worden en dat vervolgens beide straffen teruggedraaid moeten worden..
Bij die drie punten in mindering had ik het idee dat men een voorbeeld wilde stellen, want wat daar gebeurde komt veel vaker voor zonder dat er gestraft wordt.
 

Unregistere

Well-known member
Het was natuurlijk een dubieuze straf, want inderdaad komt het veel vaker voor. Sowieso bijt de bond de laatste tijd flink in het stof. Ook Argon, spelend in 1B bij de zaterdagamateurs, had een punt in mindering gekregen. Dat is na een beroepszaak ook teruggedraaid.

In elk geval is het heel goed voor de spanning bovenin natuurlijk!
 

Jozsef

New member
Ch1P44FW0AA9oHS.jpg:large
 

noordooster

Well-known member
Ook HHC heeft natuurlijk nog volop kans, zeker als Excelsior Maassluis punten verspeelt tegen Kozakken Boys.
Lisse thuis morgen moet te doen zijn, zeker als HHC net zoveel geluk heeft als tegen ONS en tegen Barendrecht en dan zou het in de laatste wedstrijd tegen Katwijk beslist worden.

Lisse thuis was dus niet te doen. 2 - 2 .
De eerste helft was niet om aan te zien zo slap van de kant van HHC.
In de tweede helft konden ze zo nu en dan wel wat druk zetten en kregen ze ook kansjes, maar het geluk van tegen Barendrecht en ONS Sneek hadden ze nu niet.
Wat wel mooi is, is dat ONS Sneek niet meer kan degraderen.
 
Bovenaan