Ik dacht dat idd ook, maar die Poolse dames staan dus 26e op de wereldranglijst.
Wel is het zo dat bij volleybal die ranglijst volgens mij maar 3x per jaar wordt bijgewerkt, dus daar zal ongetwijfeld die NL niet bij geteld zijn.
Anyway, de Servische dames hebben ook hun 2e duel met 3-0 gewonnen. In poule B gaan China en Turkije morgen in een onderling duel beslissen wie naar Tokio mag, in poule D heeft Brazili? zich geplaatst
Die wereldranglijst is ook totaal niet te vergelijken met voetbal waar ieder (oefen)duel er invloed op heeft. De ranglijst die gebruikt wordt voor dit toernooi is die van 1 januari 2019. Daar tellen ook maar 4 toernooien op mee; de World Cup van 2015, de Spelen van 2016, de World Grand Prix van 2017 en de WK van 2018.
Die World Cup is een toernooi dat iedere 4 jaar gespeeld wordt in Japan waaraan naast Japan en de Wereldkampioen de beste twee landen per continent meedoen. Nederland mocht daar de vorige keer niet aan meedoen. In september doet Nederland aan de volgende versie wel mee overigens en dat zou voor de Spelen van 2024 wel erg gunstig zijn. Nederland haalt daar echt wel 40 punten op en daarmee zouden ze op de huidige ranglijst stijgen naar de 4e plaats. Dan tref je geen Italie in de kwalificatie maar Dom. Rep. Azerbeizjan en Kameroen.
Het zou wel mooi zijn als die Turkse dames zich plaatsen, die schat ik nog aardig hoog in. Het valt met wel op dat in de poules gespeeld in Rusland, Polen en Italie het thuisland driemaal de tweede wedstrijd van de dag speelt. Dat is toch een beetje gek.