Toekomst landentoernooien

Mario

Well-known member
Forumleiding
Dat plan van 64 schijnt ook mede vanuit Zuid Amerika te komen. De drie landen die het komend WK ook mogen organiseren ( Uruguay, Paraguay en Argentinie) vinden 3 wedstrijden te weinig, en willen meer wedstrijden in hun land.

Organisatorisch gaat dat sowieso nog een uitdaging worden met 64 deelnemers. Enige voordeel is dat je van het systeem met beste nummer drie af bent.

Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
Misschien een idee voor Infantino een WK met alle landen. Poulewedstrijden op je eigen continent en de beste 16 of 32 naar een eindronde op een vast locatie.

Batigoal

Well-known member
Dat plan van 64 schijnt ook mede vanuit Zuid Amerika te komen. De drie landen die het komend WK ook mogen organiseren ( Uruguay, Paraguay en Argentinie) vinden 3 wedstrijden te weinig, en willen meer wedstrijden in hun land.

Organisatorisch gaat dat sowieso nog een uitdaging worden met 64 deelnemers. Enige voordeel is dat je van het systeem met beste nummer drie af bent.
Sowieso waar kwam dat onzalige idee om een WK wat al in 3 landen gehouden wordt, nog meer de focus van die landen te halen door een paar willekeurige wedstrijden op een ander continent te laten spelen? Natuurlijk, het komt weer door commercie en weet ik het allemaal, maar wat een stom plan.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Sowieso waar kwam dat onzalige idee om een WK wat al in 3 landen gehouden wordt, nog meer de focus van die landen te halen door een paar willekeurige wedstrijden op een ander continent te laten spelen? Natuurlijk, het komt weer door commercie en weet ik het allemaal, maar wat een stom plan.
Het WK had, met oog op het 100 jarige bestaan, naar die drie landen moeten gaan. Maar goed, Saoedi Arabië moet ook een WK organiseren, dus dit was de snelste manier om weer in Azië te komen.

Friesland

Well-known member
Infantino wil een wk met 64 landen gaan onderzoeken.... ('want anders is het alleen maar Europa en zui Amerika ')

Tsja, al nodig je iedereen uit, uiteindelijk zal in de slotfase vooral Europa en Zuid Amerika vertegenwoordigd zijn
Het lijkt mij dat als je 16 landen toevoegt dat die vooral naar Europa en Afrika zouden moeten gaan. Azië zakte dit WK volledig door het ijs en buiten de gastlanden leken ook de prestaties van de CONCACAF nergens naar.

Als je 64 plekken evenredig zou verdelen, dan krijg je:
Europa 16,75; Afrika 16,5; Azië 14; CONCACAF 10,5; Oceanië 3,25 en CONMEBOL 3

Dat lijkt natuurlijk niet op top-64 van de wereldranglijst, want die kent de volgende verdeling:
Europa 29; Afrika 13; CONMEBOL 9; Azië 8; CONCACAF 5; Oceanië 0

Je zou het gemiddelde van deze twee cijfers kunnen nemen en dan kom je op het volgende uit:
Europa 22,75; Afrika 14,75; Azië 11; CONCACAF 7,75; CONMEBOL 6; Oceanië 1,75

Probleem hierbij is dat je plekken 1 t/m 64 aan elkaar gelijk stelt en alles lager dan plek 64 niet meetelt. In plaats van de positie op de ranglijst zou je ook kunnen kijken naar de rating van alle landen van de verschillende werelddelen en op basis daarvan via een gewogen gemiddelde het aantal startbewijzen bepalen. Met die methode zou je uitkomen op de volgende verdeling.
Europa 23,5; Afrika 15; Azië 10,75; CONCACAF 7,75; CONMEBOL 5,75; Oceanië 1,25

Natuurlijk moeten we niet vergeten dat er al 6 tickets zijn uitgedeeld en als we die weghalen, die landen moeten dan niet meetellen in het gewogen gemiddelde en dan krijgen we:
Europa 21,5+2; Afrika 13,75+1; Azië 10,5; CONCACAF 7,25; CONMEBOL 3,75+3; Oceanië 1,25

Ik heb het aantal startbewijzen hier afgerond op 0,25 omdat de play-offs tegenwoordig blijkbaar over twee rondes gespeeld worden.

PES5

Administrator
Forumleiding

Dit is precies waar het vandaan komt:

Breid uit naar 48; onzalig systeem met nummers 3

Los dit probleem op door uit te breiden naar 64

Spa/Por/Mar kunnen dit niet alleen aan en zie daar zijn Arg/Uru om te helpen en een paar poules plus 1/8e finale op zich te nemen.

JMD

Well-known member
Waarom zouden Spanje, Marokko en Portugal dit niet met zijn drieën kunnen doen? Portugal deed een ek met 16, Marokko een Afrika cup met 24, Spanje ooit een wk met 24 (en sindsdien flinkwat nieuwe stadions). Dus dat moet echt wel kunnen, hebben samen volgens mij meer dan twintig stadions aangemeld…

ALenstra

Well-known member
Hangt van de eisen af die de FIFA stelt. Als ik de stadions in Laliga bekijk dan zie ik vijf of zes stadions waar meer dan 50.000 in kunnen.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Neemt niet weg dat de Zuid Amerikaanse landen meer dan 3 wedstrijden willen. Dit krijgt nog wel een staartje, zeker nu Infantino ook naar 64 wil.

Bovenaan