Toekomst Europese competities

Pascallovic

Well-known member
Ik zou er een toernooi van 8 teams van maken. Finalisten van de Europa cup finales, 1x kampioen zuid Amerika en 1x kampioen MLS.
 

Makanaky

Well-known member
Ik niet. EL en ECL winnaars tegen elkaar en de winnaar daarvan tegen CL winnaar.

Dan zal ik wel gaan kijken.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Ik zou er iig de top 6 van de PL in doen, en dan de 10 beste van het afgelopen CL seizoen evt aangevuld met de nummers 1 en 2 van de top 6 competities.
 

JMD

Well-known member

Batigoal

Well-known member
Ik zou er iig de top 6 van de PL in doen, en dan de 10 beste van het afgelopen CL seizoen evt aangevuld met de nummers 1 en 2 van de top 6 competities.
Hmm, als je nou even naar boven afrond en op 32 ploegen uitkomt, dan kun je er tenminste een leuke toernooivorm van maken met eerst een groepsfase en daarna knockoutrondes. Kek nieuw logotje erbij, klassieke melodie eronder; succes verzekerd!
 

Forza AZ

Well-known member
Ben benieuwd waar ze in de kalender ruimte gaan vinden. Het WK clubs is altijd al lastig in te plannen..
Wordt nu gespeeld in de week van de 3e voorronde. Dan zijn de nationale competitie al gestart. Dus ofwel moet je het eerder plannen, of wel moeten de deelnemende clubs een wedstrijd in hun nationale competitie uitstellen.
Kan ook nog op maandag/dinsdag en donderdag/vrijdag zodat clubs hun nationale wedstrijden op de vrijdag/zaterdag ervoor en zondag /maandag erna kunnen spelen. Dat wordt wel erg vol met 2x een vlucht naar en vanuit de VS ertussen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hmm, als je nou even naar boven afrond en op 32 ploegen uitkomt, dan kun je er tenminste een leuke toernooivorm van maken met eerst een groepsfase en daarna knockoutrondes. Kek nieuw logotje erbij, klassieke melodie eronder; succes verzekerd!
Strak plan, mooie bijkomstigheid is dat je dan weer aardig wat geldstromen aan kunt boren. Dat ze daar nou nog niet aan gedacht hebben zeg.
Af en toe vraag ik me af waarom ze niet wat commerciëler kunnen denken.
 

JMD

Well-known member
Wordt nu gespeeld in de week van de 3e voorronde. Dan zijn de nationale competitie al gestart. Dus ofwel moet je het eerder plannen, of wel moeten de deelnemende clubs een wedstrijd in hun nationale competitie uitstellen.
Kan ook nog op maandag/dinsdag en donderdag/vrijdag zodat clubs hun nationale wedstrijden op de vrijdag/zaterdag ervoor en zondag /maandag erna kunnen spelen. Dat wordt wel erg vol met 2x een vlucht naar en vanuit de VS ertussen.
Punt is alleen dat de winnaar EL en winnaar CL al geplaatst zijn voor de CL en dus ruimte hebben in hun midweekse schema. De winnaar ECL kan echter ook voorronde CL moeten spelen omdat die ploeg door winst ECL 'alleen' een ticket EL krijgt... En dan kan dit uberhaupt niet...

Dat ze het dan nog in de VS willen spelen is helemaal idioot.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat ze het dan nog in de VS willen spelen is helemaal idioot.
Volstrekt logisch dat ze naar de VS willen. Ze willen nieuwe markten aanboren en Europese clubs in de VS krijgen. Dan moet je nieuwe toernooien bedenken of de minst belangrijke prijzen die er zijn verbouwen en verplaatsen. Dan valt de kritiek namelijk mee. Dat hebben ze in Spanje gedaan met hun Supercup en in Italie om die naar die olielanden te verplaatsen en het deelnemersveld vergelijkbaar uit te breiden. Was een kwestie van tijd voor men dat met die Europese supercup zou doen.
 

erka

Well-known member
Die Supercup roest iedereen toch aan zijn reet. Wat mij betreft nodigen ze de hele wereld uit voor dit niemendalletje.
 

JMD

Well-known member
Volstrekt logisch dat ze naar de VS willen. Ze willen nieuwe markten aanboren en Europese clubs in de VS krijgen. Dan moet je nieuwe toernooien bedenken of de minst belangrijke prijzen die er zijn verbouwen en verplaatsen. Dan valt de kritiek namelijk mee. Dat hebben ze in Spanje gedaan met hun Supercup en in Italie om die naar die olielanden te verplaatsen en het deelnemersveld vergelijkbaar uit te breiden. Was een kwestie van tijd voor men dat met die Europese supercup zou doen.
Qua geld helemaal mee eens... Maar qua belasting spelers ed natuurlijk onverantwoord. Maar goed, het is al langer bekend dat de UEFA daar niet om geeft, vandaar ook die idiote uitbreiding van de CL... De UEFA zegt dat die nodig is omdat de groepen niet interessant zijn en niet spannend zijn tot het eind omdat het niveauverschil te groot is, tsja, daar hebben ze het zelf naar gemaakt door de idiote verdelingen van gelden... Klein geheimpje, dat gaat in die groep van 36 nog meer worden...
 

JMD

Well-known member

Nieuwe plannen voor de super league...
Dus er moet een nieuwe league komen volgens de chief executive omdat de clubs niet genoeg te zeggen hebben en ze niet genoeg geld hebben (even kort door de bocht)... Misschien dan minder uitgeven? En vwb niet genoeg te zeggen hebben, de CL is door het gezeur van de clubs al verworden van een mooie competitie tot een gedrocht die in het najaar vooral heel veel ongelijke duels oplevert, en dat wordt miv 2024 nog meer...
 

Friesland

Well-known member
Het is in ieder geval een beter voorstel (meerdere divisie met promotie/degradatie), dan het voorstel van een paar jaar geleden. De analyse over het waarom blijft echter hetzelfde broodje-aap-verhaal als een aantal jaar geleden. Er gaan enorme bedragen in het voetbal rond, met name bij de betrokken clubs. Als je desondanks in slaagt om als topclub grote verliezen te draaien, dan zit de fout bij de club. Zo'n "Super League" gaat daar niets structureel aan veranderen. Wellicht gaat het op korte termijn iets beter maar daarna komen die clubs gewoon opnieuw in de problemen. En hoe gaan ze het dan oplossen?
 
Bovenaan