The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Muntje van vandaag de dag gaat naar John Bramwell. De frontman van I Am Kloot heeft namelijk ook een fijne soloplaat gemaakt, vol luisterliedjes.

 

erka

Well-known member
Een van de beste optredens van ??n van de beste concerten ooit, Guitar Legends, Sevilla 1991
Het stuk vanaf 2:40 tot 4:20 is echt briljant.

 

Unregistere

Well-known member
Muntje gaat vandaag naar Everything Is Recorded, de naam van het project van Richard Russell. Fijn album uit de urban hoek, met invloeden uit hiphop, soul, R&B en een klein vleugje jazz. Een bont gezelschap aan gastmuzikanten komt langs, zoals Infinite, Ibeyi, Peter Gabriel, Damon Albarn (zingt overigens niet), Kamasi Washington en Sampha.

 

Unregistere

Well-known member
De Rotterdammers van De Likt hebben ook hun derde plaat uitgebracht. En die heet, simpelweg, De Derde. Weer vol met wat ze zelf noemen 'futuristische rock'. Muntje voor deze mannen vandaag!

 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Durand Jones en zijn begeleidingsband The Indications leveren een fantastische soulplaat af. Eigenlijk al een paar jaar oud, maar nu pas echt op de radar verschenen. Gelukkig maar. Muntje voor hen dus!

 

Makanaky

Well-known member
Komt door de re-release inclusief live-album op het mooie Dead Oceans-label (Ryley Walker, Marlon Williams, Kevin Morby, etc.). Durand Jones was saxofonist die per toeval ontdekte ook nog eens heel aardig te kunnen zingen.
 

Makanaky

Well-known member
Van de week naar Damien Jurado in de Lutherse kerk geweest. Man, wat was dat een prachtig concert:


Naast deze moderne klassieker speelde hij ook zowat z'n complete nieuwe album (release 4 mei), waarvan dit de uitermate fijne single is:

 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Komt door de re-release inclusief live-album op het mooie Dead Oceans-label (Ryley Walker, Marlon Williams, Kevin Morby, etc.). Durand Jones was saxofonist die per toeval ontdekte ook nog eens heel aardig te kunnen zingen.

Ja, prima label inderdaad. Over Marlon Williams gesproken, die geef ik vandaag het muntje:

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag heb ik zin om een muntje te doneren aan de Belgische band Dez Mona. Geen idee waarom, wellicht door de druilerige regen.

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat mijn muntje naar het Noorse duo Kings Of Convenience. Hun debuutalbum, getiteld Quiet Is The New Loud. kwam uit in 2001 gedurende de hoogtijdagen van het genre New Acoustic Movement. Fijne luisterliedjes. De ene helft van het duo werd later bekend als The Whitest Boy Alive.

 

Makanaky

Well-known member
Heerlijke plaat, Tuscumbia van Belle Adair uit Florence, Alabama. Daar waar de legendarische Muscle Shoals studios van FAME staan en waar deze ook opgenomen is. Verwacht echter geen diepe Southern Soul, eerder een op roots geschoeide vorm van Indie (Wilco, Woods, 1e plaat El Pino & the Volunteers schieten me te binnen). Zelfs bij MuMe nog onder de radar maar hartstikke warm aanbevolen:

 

Unregistere

Well-known member
Klinkt niet verkeerd!

Mijn muntje gaat vandaag weer een keer naar Kung Fu Kenny. Van zijn laatste plaat:

 

U.G.

Well-known member
Klinkt zeker niet fout Unregistere.



Salsa komt, grappig genoeg, 'gewoon' uit New York. True story. Ik doe een muntje voor iemand die dat niet gek lang geleden nog benadrukte. Take it away, Victor from the Bronx ! Schitterend man.

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag zin in een muntje voor Carly Rae Jepsen. Van haar fijne plaat E-mo-tion uit 2015. Dit jaar komt ze als het goed is weer met nieuw werk.


Geschreven met Sia trouwens.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Gewoon om de boel een beetje wakker te schudden en omdat ik ze weer eens tegenkwam, een (hele) ouwe. Vandaag geen muntje, maar paper!!!
Waarschijnlijk tegenwoordig in de bak ofzo, maar ja, you can?t have?m all.


Gewoon ook de helft niet kunnen verstaan he, vermaak me prima, lang geleden dat ik zo heb moeten lachen bij een ?optreden?.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zie nu alleen nog maar zwarte vlakken en geen filmpjes meer. Zijn er meer die dat hebben? Is dit een instelling wellicht?

In elk geval zou hieronder een nummer van Kacey Musgraves moeten staan, want ik doneer mijn muntje aan de folkzangeres die met Golden Hour een lekkere plaat heeft afgeleverd.

 
Laatst bewerkt:
Bovenaan