The Jukebox

Unregistere

Well-known member
Vandaag ter afwisseling van het thema even een muntje voor een gitaarpoppareltje uit de jaren negentig.

[video]
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag eens een muntje voor drie zussen. Dan heb ik het over Haim en dan wel een nummertje van de nieuwe plaat van Este, Danielle en Alana. Die plaat heet Women In Music Pt. III en sluit heerlijk af met deze song:

[video]
 

de waan

Well-known member
De vrouwen blijven heersen, ook in 2020.

Nu weer een heel fijn album van Phoebe Bridgers, inclusief deze pakkende single.

 

Unregistere

Well-known member
Mooie keuze @de waan. Die plaat zat toevallig ook tussen het stapeltje dat ik maandag heb aangeschaft, zeker een kanshebber voor de bovenste plaatsen van de jaarlijst in december. Zoals de vrouwen het inderdaad toch wel weer goed doen. Denk bijvoorbeeld aan Waxahatchee, Grimes, Haim, U.S. Girls, Puss N Boots, Joan As Police Woman, Jehnny Beth, Fiona Apple en Lianne La Havas, om er maar een aantal te noemen.

Zelf doneer ik vandaag een muntje aan een typische mannenband. Pottery, bestaand uit een aantal sterke muzikanten met een voorliefde voor de 70s, 80s en Talking Heads. Ze maakten met Welcome To Bobby's Motel een fijn plaatje.

[video]
 

Bonehead

Well-known member
Begin deze eeuw. Playbackshow is in. Jongemannen moeten verstand worden bijgebracht. Pluisje doet het met Opus en dan gaat een jongeman in de trouwjurk van zijn moeder op de balustrade staan en zingt:


FAN-TAS-TISCH

Om als jongelingen de complete kantine stil te krijgen.

De trotse regisseur.
 

Bonehead

Well-known member
Alzheimer.

Bij een principiële zaterdagvereniging een kruis op de rug binden en het volgende nummer ten tonele brengen:


De regisseur
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

Bonehead

Well-known member
Vorig jaar om deze tij had ik mij tentje opgezet midden in de Serengeti.

Als goedgelovige Sallander kon ik het niet om dit incorrecte nummer op te zetten:


Ik voelde mij onbegrepen.

Speciaal voor gnoompjes en andere cultuurbarbaren begon ik op safari vaak met awimoweh, awimoweh. Dat begrepen ze dan wel weer:

 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Zelf doneer ik vandaag eens een muntje voor een nummertje van Os Mutantes. Legendarisch bandje wel, ook vaak 'de Braziliaanse Beatles' genoemd. Hun titelloze debuutplaat uit 1968 is een psychedelisch plaatje dat vaak voorbijkomt in lijstjes met obscure pareltjes. Terecht wel hoor.

[video]
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

de waan

Well-known member
In Brazilië hadden ze in de jaren zestig ook genoeg goed spul te roken zo te horen in ieder geval.

Het doet mij zelf ook een beetje denken aan de vroege Pink Floyd, met madcap Syd Barrett.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is ook geen vreemde vergelijking uiteraard. Er staat ook nog een nummertje op dat later is gecoverd door The Bees. Dat verbaast me dan weer niet.
 

U.G.

Well-known member
Zelf doneer ik vandaag eens een muntje voor een nummertje van Os Mutantes. Legendarisch bandje wel, ook vaak 'de Braziliaanse Beatles' genoemd. Hun titelloze debuutplaat uit 1968 is een psychedelisch plaatje dat vaak voorbijkomt in lijstjes met obscure pareltjes. Terecht wel hoor.

Hoe kom je hier nou weer aan 😊

Deze gasten zijn ook bijna opgepakt door de Bolsonaro's uit die tijd. Dat overkwam alle anderen uit hun stroming wel.

Ik doe ff een muntje voor de door de staat goedgekeurde muziek uit die tijd, voor het contrast. Hoewel Roberto Carlos ook gewoon bevriend was met die opgepakte muzikanten. Dit is nog steeds een held in latijns Amerika en Zuid Europa.

Je had het over de Beatles, het befaamde rooftop optreden van hun is afgekeken van Roberto Carlos, true story :)

 

Unregistere

Well-known member
Hoe kom je hier nou weer aan 😊

Tja, beetje speuren op internet, magazines en boeken. Praatjes in de platenzaak. Dan kom je wel eens wat lijstjes tegen met obscure pareltjes en daar stond deze ook tussen. Ben er destijds vooral op gestuit dankzij de cover die The Bees ooit opnamen en later kwam ik de naam vaker tegen. Heel veel zijn er niet van verkocht in Nederland, vermoed ik. Bij mijn vaste platenzaak was ik pas de derde ooit die het album daar kocht, al gaat het digitale archief natuurlijk niet terug naar de begindagen. Dus misschien zijn ze in een verder verleden wel als warme broodjes over de toonbank gegaan in Dordrecht.
 

Unregistere

Well-known member
Ultraviolence van Lana Del Rey speelt hier momenteel. Ook opgenomen in het boek van Peter Vantyghem. Toen was Norman Fucking Rockwell! nog niet uit, anders had hij daar altijd voor moeten kiezen. Binnen haar oudere werk is dit geen onlogische keuze, wat mij betreft. Al valt er altijd over te twisten. Muntje voor een nummer van deze Lana-plaat!

[video]
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag even zin in een zomers nummertje van Cardi B. Dus hup, munt er in!

[video]

Zij praat zo grof, aldus een voormalige stagiaire van destijds 18 jaar.... Waar moet dat heen met de jeugd?
 
Bovenaan