The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Mijn muntje gaat naar The Veils. Het nieuwe album van Finn Andrews en zijn band mag er weer wezen. Donker, meeslepend en met een verrassende productie door onder meer El-P van hiphopformatie Run The Jewels.

 

Unregistere

Well-known member
Jillette Johnson is een 27-jarige, niet onaantrekkelijke, Amerikaanse singer-songwriter. Ik ontdekte haar via het album George Fest, waarop diverse artiesten nummers van George Harrison speelden. Daarop heb ik haar album Water In A Whale uit 2013 aangeschaft. Fijne plaat. Ze klinkt een beetje als een kruising tussen Fiona Apple en Florence Welch.

Mijn muntje is vandaag voor Jillette. Drankje kan ze ook krijgen.

 

Unregistere

Well-known member
Lekker gevarieerde nummers in de jukebox de afgelopen dagen! Dan gooi ik er een muntje in voor Fleetwood Mac, uiteraard voor een nummer van hun topplaat Rumours. Hoewel dit in eerste instantie slechts een B-kantje was en niet werd opgenomen in de tracklist, omdat Lindsey Buckingham het wellicht niet helemaal trok. Stevie Nicks schreef het immers over hun relatie. De offici?le lezing was echter dat het nummer te lang was en niet meer op de LP paste. Later is dit goed gemaakt in diverse heruitgaven, daar staat dit Silver Springs wel ineens op de plaat. Gelukkig maar.

 

leo1949

Well-known member
Vandaag zou Freddie Mercury 70 jaar zijn geworden dit jaar is het ook 25 jaar geleden dat hij op 24 november 1991 overleed.
Daarom een muntje in de jukebox voor deze grote artiest.
Deze keer met een hit afkomstig van de Amerikaanse band The Platters met The great pretender.
In de jaren 50 ik zat net op de lagere school toen de band hier een wereldhit mee had.
En dit is de uitvoering van Freddy uit 1987.

 

Unregistere

Well-known member
Bedankt voor de Boegies, Waan! :duim:

Dusdanig onder de indruk dat ik mijn muntjes vandaag in de zak houd om langer naar de Boegies te luisteren!!
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag heb ik wel een muntje over voor onze jukebox. Een nummertje van CocoRosie, van hun tweede plaat Noah's Ark. Antony doet ook mee, wat wil een mens nog meer?

 

Unregistere

Well-known member
Vandaag moest ik naar Oud-Beijerland voor werk en verdraaid, het betaald parkeren is er afgeschaft. Dus ik hield een muntje over, waardoor ik iets in de jukebox kan gooien. Dan maar gelijk een klassiekertje ook. Dusty In Memphis, een betere blanke soulplaat is er volgens mij nooit gemaakt. En een beter nummer over overspel als Breakfast In Bed ook niet:

 

leo1949

Well-known member
Ja Dusty is nog uit mijn jeugd en heeft vele mooie hits op haar naam.

Ook ik heb nog een muntje over die ik wil gebruiken voor een iets jonger nummer uit 1987.
En dat is de slotscene uit de film Dirty Dance - Time of my Life van de vandaag 7 jaar geleden overleden Patrick Swayze samen met Jennifer Gray .

 

Unregistere

Well-known member
Mijn muntje gaat vandaag naar dEUS, omdat hun meesterwerk In A Bar, Under The Sea vandaag op de kop af twintig jaar oud is. Dat mag gevierd worden!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan