The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Ik vond vandaag een muntje op straat. Dan maar in de jukebox gooien voor een nummer van Bob Dylan. Van zijn fraaie scheidingsplaat Blood On The Tracks, de opener.


Wel live, want studio-opnamen van Dylan staan vrijwel niet op YouTube.
 

Unregistere

Well-known member
Mooi, die zege van Sparta bij PEC Zwolle. Maar wel sneu voor Ron Jans. Om hem op te beuren, doneer ik dus maar weer een muntje aan zijn favoriete band Drive-By Truckers. Nu van het album Decoration Day uit 2003.

 

Unregistere

Well-known member
Een muntje voor Nick Cave & The Bad Seeds. Dat kan toch elke dag wel? Ook op een zonnige dinsdag, hoewel dit nummer afkomstig is van The Good Son en qua sfeer meer past op een regenachtige zondagmorgen. Maar mooi is het wel. Vind ik.

 

Makanaky

Well-known member
Dat kan inderdaad elke dag wel, meerdere keren als je 't mij vraagt. Mijn stille favoriet:
Volgende maand nieuw album, erg benieuwd naar. Moge het hem goed gaan.


 
Laatst bewerkt door een moderator:

Unregistere

Well-known member
Ja, prima natuurlijk! Het is dat ik de afgelopen tijd al veel muntjes heb gedoneerd aan Drive-By Truckers, anders had ik een Isbell-nummer van een van hun platen gepakt. Nu gaat mijn muntje naar Otis.

 

Unregistere

Well-known member
Op druilerige zondagmorgens is een nummer van Elliott Smith altijd goed. Dus mijn muntje gaat naar hem. Een song van zijn sterke titelloze plaat.


Desolate junkieplaat, maar wel ontzettend fraai in al zijn rauwe emotie.
 

leo1949

Well-known member
Ze is vandaag 32 jaar geworden dus een muntje voor Aliz?e Jacotey die met haar goudvisje in een bubbelbad stapt

 

leo1949

Well-known member
Vandaag 23 augustus is het de verjaardag van de in 1952 geboren Vicky Leandros.
Vicky won in 1972 op 20 jarige leeftijd het Eurovisie Songfestival voor Luxemburg met Apr?s toi.
Hier de Duitstalige uitvoering en dan heet het "Dann kamst du"

 

Abubakari

Well-known member
Wand! Binnenkort weer in Vera, zin in, zeker als ze dit prijsnummer spelen.

Vanuit Los Angeles komt Wand ons andermaal een bezoek brengen. De jonge band gooit alles door elkaar; garagepop met af een toe snijdende metalriffs en daarbij psychedelica; het totaalplaatje is uitstekend.

 

Unregistere

Well-known member
Volgende week weer naar de kapster, dus even alvast wat geld opzij leggen. Altijd wel gezellig daar, omdat ze ook een vrolijke huisgenote heeft. Die heet net zo als een liedje van Pulp, waarvan ik toevallig het album This Is Hardcore in de speler heb. Dus dan maar even ??n muntje van de stapel om in de jukebox te doen.

 

Makanaky

Well-known member
Doe ik er een Pulp-gerelateerde munt in: crooner Richard Hawley was ooit bassist bij deze band. Lekker laidback Scott Walker-achtig Brits is fijn.

 

Makanaky

Well-known member
Een stem die wel wat weg heeft van die van Hawley, is die van Bert Dockx, frontman van het Antwerpse Flying Horseman. Belgi?s beste band op moment van schrijven aldus mijn mening:

 

Unregistere

Well-known member
Flying Horseman heeft mij op de een of andere manier nooit echt gegrepen. Ik weet eigenlijk niet waarom, want qua stijl zou ik het toch goed moeten vinden. Dit nummer is niet verkeerd in elk geval.

Mijn muntje van vandaag gaat naar Ryley Walker, die met Golden Sings That Have Been Sung een fijne opvolger heeft gemaakt voor het ijzersterke Primrose Green. Dit is de opener van die plaat, met ruimte voor zijn virtuoze gitaarspel:

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan