The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Het muntje van de vrijdag gaat naar The Jayhawks. Ze hebben onlangs weer een nieuwe plaat gemaakt, maar helaas is Mark Olson toch weer gestopt. Jammer, want juist de combinatie van hem met Gary Louris was zo sterk. In die periode maakten ze ook hun beste platen, vond ik. Zoals Hollywood Town Hall. Daar komt dit nummer vanaf:


Americana op zijn best.
 

Unregistere

Well-known member
Liefhebbers van Americana / folk met meerstemmige dameszang, opgelet!

Neko Case, k.d. Lang en Laura Veirs hebben onder de naam case / lang / veirs namelijk een fijn album afgeleverd. Luister er nu toevallig naar. Of nee, eigenlijk niet toevallig. Vandaag gekocht namelijk. Muntje gaat naar de dames in elk geval!

 

Unregistere

Well-known member
En ook de nieuwe plaat van The Kills verdient wel een muntje. Jamie en Alison kunnen het nog steeds!


Al is nu blond, even wennen. Maar ze blijft een van de meest 'broeierige' zangeressen van dit moment.
 

Unregistere

Well-known member
Omdat de Belgen gisteren zijn uitgeschakeld, heb ik besloten om maar een muntje aan een Vlaamse artieste te doneren. An Pierl? in dit geval. Altijd goed.

 

Unregistere

Well-known member
Blijven we toch even in Belgi?? Ze zijn immers nog niet over de crash heen. Het was geen Ideal Crash, zoals het album van dEUS waar ik nu naar luister. Maar vooruit. Nummertje van deze topband, daar heb ik wel een muntje voor over.

 

Unregistere

Well-known member
Stond er vandaag ineens een heel stuk in de krant over Armin van Buuren, die een nieuwe versie van Dominator heeft opgenomen. Nummer uit 1991, gemaakt door Human Resource. Die kwamen hier uit het dorp. Toch grappig dat dit zo'n enorme hit is geworden en nu kennelijk weer populair wordt dankzij Armin. Het schuurtje en het flatje waar het nummer is verzonnen zie ik zo voor me. Muntje voor dit nummer dus!


Kan Lennard95 ook lekker los gaan!
 

Unregistere

Well-known member
Paar euro's gespaard, dus dan kan ik een muntje doneren aan een nummer van het nieuwe album van Tegan and Sara. Love You To Death heet die plaat. De tweeling knipoogt steeds meer naar de pure pop, maar zo lang ze sterke songs maken, zullen ze de wedstrijd blijven winnen.

 

inhethoekje

Active member
En als jullie je afvragen wie die jongen honden naast Neil op het podium zijn, Willie Nelson heeft gezorgd voor een goed nageslacht:

 

Unregistere

Well-known member
Nou, als Anohni heeft zij wat mij betreft nog altijd een van de betere platen van 2016 gemaakt. Het muntje van vandaag gaat echter naar de tijd waarin Antony Hegarty nog een hij was.

 

Unregistere

Well-known member
Een weekendmuntje. Dat gaat op aan Blur. Een nummer van het album Parklife, een fijne beschrijving van Engeland in de jaren negentig.

 

Unregistere

Well-known member
Van Blur naar Beck is slechts drie letters verschil. Een kleine mutatie. Dus vandaag een muntje voor een nummertje van Mutations, een Beck-plaat die je zeker met warm weer prima kunt draaien:

 

Unregistere

Well-known member
Niemand die munten lijkt te hebben. Of het zijn zware tijden?

Dan gooi ik er nog maar ??n in de jukebox. Voor een nummertje van The Clash, dat kan altijd wel.

 

Unregistere

Well-known member
Muntjes voor The White Stripes mogen op zich toch altijd wel? Zeker als het om een nummer van White Blood Cells gaat, wat mij betreft hun prijsalbum:

 

Unregistere

Well-known member
Gekke, gekke Amanda Palmer. De voormalig zangeres van Dresden Dolls bedacht dat het wel eens leuk zou zijn om een plaat te maken met haar vader Jack. Een man met een donkere stem, beetje Cohen-achtig. Samen zetten ze twaalf covers op plaat en dat levert een verrassend leuk album op. Muntje voor dit nummer, een cover van Sin?ad O'Connor.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan