Janssen
Well-known member
Dat lijkt me een uitstekend idee. Laten we het gewoon zo proberen en over een jaar of 2 evalueren we het een keertje.
Als we gewoon iets doen met tolerantie en respect dan komt alles goed. #onelove
Dat lijkt me een uitstekend idee. Laten we het gewoon zo proberen en over een jaar of 2 evalueren we het een keertje.
Is geen gelul hoor, we hebben hier in Nederland in het verleden (buiten de Molukse en Islam terreur) alleen serieuze problemen met linkse terroristen gehad. Denk bijv. ook aan RaRa. Bij extreem rechts is het nooit veel verder gekomen dat een paar demonstratie's.
In Nederland wordt dat zitten, in alle versies. In de VS mss nog stand your ground recht of wat dan ook.
Het zijn altijd mannen met kapmessen. Is dat ook een voorbeeld van 'het glazen plafond'?Verwarde mannen met kapmessen zijn natuurlijk van alle tijden.
Welnee, in Nederland heb je ook nog zoiets als noodweer een noodweerexces.
Of de moord op Kerwin Duinmeier.
Was wel degelijk een notoire racist. Werd later ook een boegbeeld van de centrumpartij.Die bleek achteraf toch gewoon een junk geweest te zijn en geen racist?
Met stand your ground kan je een bedreiging ook opzoeken en achtervolgen. Dat is geen noodweer.
Snap ik, maar dus niet in alle versies waarin er met de dader wat gebeurd is het dus zitten.
Een junk mag toch ook racistisch zijn en skinhead worden ?
Was wel degelijk een notoire racist. Werd later ook een boegbeeld van de centrumpartij.
Hoewel in sommige media en in een deel van de publieke opinie kort na de gebeurtenis werd aangenomen dat racisme een belangrijke rol had gespeeld in de toedracht, bleek uit de veroordeling dat het niet aannemelijk was geworden dat racisme een "wezenlijk" motief voor de daad is geweest. De rechter baseerde zich in dat oordeel op een rapport van het Pieter Baan Centrum. Omdat Bodemeijer leed aan een ontwikkelingsstoornis, konden zijn uitspraken niet voor vol worden genomen. De stoornis maakte bijvoorbeeld dat hij geneigd was kritiekloos meningen van anderen over te nemen, zo stelde de rechter.[2]