Terrorisme

U.G.

Well-known member
Is geen gelul hoor, we hebben hier in Nederland in het verleden (buiten de Molukse en Islam terreur) alleen serieuze problemen met linkse terroristen gehad. Denk bijv. ook aan RaRa. Bij extreem rechts is het nooit veel verder gekomen dat een paar demonstratie's.

Of de moord op Kerwin Duinmeier.
 

Jozsef

New member
Verwarde man met kapmes aangehouden op de Reigerlaan (straat achter mij) in Capelle. Als ik 'm nou ziet, en ik rij 'm dood. Mag dat?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als hij op je af rent en een dreiging vormt, dan zou je met aanrijden wegkomen. Een aanrijding kan uiteraard fataal voor iemand zijn.
 

U.G.

Well-known member
In Nederland wordt dat zitten, in alle versies. In de VS mss nog stand your ground recht of wat dan ook.
 

U.G.

Well-known member
Snap ik, maar dus niet in alle versies waarin er met de dader wat gebeurd is het dus zitten.

Nee als die gozer je met een kapmes aanvalt heb je een andere zaak. Inderdaad. Ik ging uit van Joszef's post als startpunt. My bad.
 

zwammy

Well-known member
Een junk mag toch ook racistisch zijn en skinhead worden ?

Zeker, maar ik dacht dat hij pas later racistisch werd, na zijn celstraf.

Was wel degelijk een notoire racist. Werd later ook een boegbeeld van de centrumpartij.

Dit zegt Wikipedia, nu is dat natuurlijk niet de waarheid maar goed.

Hoewel in sommige media en in een deel van de publieke opinie kort na de gebeurtenis werd aangenomen dat racisme een belangrijke rol had gespeeld in de toedracht, bleek uit de veroordeling dat het niet aannemelijk was geworden dat racisme een "wezenlijk" motief voor de daad is geweest. De rechter baseerde zich in dat oordeel op een rapport van het Pieter Baan Centrum. Omdat Bodemeijer leed aan een ontwikkelingsstoornis, konden zijn uitspraken niet voor vol worden genomen. De stoornis maakte bijvoorbeeld dat hij geneigd was kritiekloos meningen van anderen over te nemen, zo stelde de rechter.[2]

Maar goed, geen discussie waard lijkt me.
 

U.G.

Well-known member
Hij liep al wel rond in Londsdale-kleding en bomberjackies ten tijde van de moord, verder droop zijn verklaring bij politie van de 'nikker dit' en 'nikker dat'. Moordenaars sporen nou eenmaal gewoon niet, inderdaad.

Het ging er mij om dat o.a. het kamp van Nederlandse skins al dan niet in samenwerking met hun Duitse NSU-matties gewoon echt wel veel 'meer' hebben betekend voor hun beweging dan slechts wat demonstratietjes in de afgelopen decennia.
 
Bovenaan