Terrorisme

Ceephax

New member
Vers van de pers

Een zelfmoordterrorist heeft vrijdag een aanslag gepleegd op een markt in de Iraakse stad Karbala. Minstens twintig mensen vonden de dood toen de aanslagpleger zichzelf opblies. 25 anderen raakten gewond, meldden Iraakse veiligheidsbronnen.
 

JMD

Well-known member
Wanneer is die ramadan weer voorbij? Dan wordt het tenminste wat rustiger.
Op zaterdag 24 juni.

Maar dat geldt dan niet voor iedereen heb ik me wel eens laten vertellen door een Marokkaanse collega. Het heeft ermee te maken welke 'nieuwe maan' je gebruikt. Er zijn gelovigen die nemen gewoon het verschijnen van de nieuwe maan in de plaats waar ze wonen, er zijn er ook die nemen het verschijnen van de nieuwe maan in Mekka. Daar kan dus een dag verschil tussen zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daarnaast doen er ook een aantal op basis van hun agenda. De Turken geloof ik.
 

Ska P 187

Well-known member
Maar eh gaan we nu ook een minuut stilte houden voor de gevallenen in Irak of moet Nederland dit weekend niet spelen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk niet dat er een Nederland of Luxemburger is omgekomen in Irak. Anders vanavond.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk niet dat er een Nederland of Luxemburger is omgekomen in Irak. Anders vanavond.

Is er wel een Saudi omgekomen in Londen dan? Ik begin er zo langzamerhand wel een beetje moe van te worden dat bij elke aanslag in het Westen de hele wereld maar mee moet rouwen, terwijl vergelijkbare aanslagen in het Oosten nog net niet genegeerd worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is er wel een Saudi omgekomen in Londen dan? Ik begin er zo langzamerhand wel een beetje moe van te worden dat bij elke aanslag in het Westen de hele wereld maar mee moet rouwen, terwijl vergelijkbare aanslagen in het Oosten nog net niet genegeerd worden.

Als Luxemburg besluit om een minuut stilte te houden voor vermoorde cavia's, dan lijkt het mij fatsoenlijk dat Nederland dit respecteert en ook in de middencirkel een minuut stil is. Kwestie van fatsoen. Heeft helemaal niks met oost/west discussie te maken. Van die discussie ben ik namelijk al een tijdje moe.
 

Batigoal

Well-known member
In het Spaanse voetbal wordt om de haverklap een minuut stilte gehouden om een supporter, medewerker of wie dan ook en de uitploegen doen uit respect gewoon mee.
 

Ska P 187

Well-known member
Als Luxemburg besluit om een minuut stilte te houden voor vermoorde cavia's, dan lijkt het mij fatsoenlijk dat Nederland dit respecteert en ook in de middencirkel een minuut stil is. Kwestie van fatsoen. Heeft helemaal niks met oost/west discussie te maken. Van die discussie ben ik namelijk al een tijdje moe.
Die discussie is volgens mij nog niet gevoerd.
Maar ja, west is the best, dat moge duidelijk zijn.
 

Ska P 187

Well-known member
In het Spaanse voetbal wordt om de haverklap een minuut stilte gehouden om een supporter, medewerker of wie dan ook en de uitploegen doen uit respect gewoon mee.

Daarom kunnen we dat ook wel voor een tigtal vermoorde Iraki?s en Irani?s doen. Tegen de tijd dat er afgetrapt wordt zijn het er vast wel een paar honderd meer.
 

Jozsef

New member
Terrorisme

Turkije, ongelooflijk wat een boevenstaat. Maar wel lekker goedkoop, toch? Hopelijk kiest de volgende terrorist zo'n All-Inclusive Tokkiehotel uit daar. En dan niet gaan janken op SBS6.
 
Bovenaan