Terrorisme

ALenstra

Well-known member
Meer arrestaties in Manchester. Verder heeft Chelsea zijn kampioens-optocht om veiligheidsredenen afgelast.

Pascallovic

Well-known member
Die inlichtingendiensten kun je ook wel afschaffen. Je wordt minimaal 5x getipt en vervolgens doe je geen moer met die informatie en wacht je totdat zo'n man zich opblaast voordat je in actie komt en een volledig onderzoek start naar deze man in zijn omgeving.

ALenstra

Well-known member
Maar wat kunnen ze dan doen? Tot het moment dat zo'n iemand een bom laat afgaan heeft hij niks strafbaars begaan waardoor hij niet opgepakt kan worden. Hooguit kunnen ze zo'n persoon in de gaten houden.

Pascallovic

Well-known member
Maar wat kunnen ze dan doen? Tot het moment dat zo'n iemand een bom laat afgaan heeft hij niks strafbaars begaan waardoor hij niet opgepakt kan worden. Hooguit kunnen ze zo'n persoon in de gaten houden.
Dat laatste hebben ze dan ook onvoldoende gedaan.

ALenstra

Well-known member
Absoluut. Maar dat gaat geld kosten, iets wat uiteindelijk de belastingbetaler moet opbrengen. En wellicht gaan we ook die kant op.

JFK

Well-known member
Die inlichtingendiensten kun je ook wel afschaffen. Je wordt minimaal 5x getipt en vervolgens doe je geen moer met die informatie en wacht je totdat zo'n man zich opblaast voordat je in actie komt en een volledig onderzoek start naar deze man in zijn omgeving.

Ze moesten jou afschaffen.
Heb jij ervaring met inlichtingendiensten?
Maar was jij ook niet degene die het maar flauwekul vond dat de oefenwedstrijd Duitsland-Nederland werd afgelast omdat er terreurdreiging was?

Hou op met dit gebral aub!

De Wolf

Well-known member
Evenementen zijn gewoon niet 100% te beveiligen. Je kan een paar blokkades plaatsen tegen een vrachtwagen maar dat helpt weer niet tegen iemand met een bomgordel.

Overigens de Ramadan begint morgen en dat was vorig jaar de periode waarin dit soort gasten het meest actief waren.

Batigoal

Well-known member
Ik geloof echt dat veiligheidsdiensten hun werk zo goed mogelijk doen. En je leest regelmatig dat ze mensen die een aanslag plannen oppakken. Punt is alleen dat naast de 99 aanslagen die je weet te voorkomen, die ene die er tussendoor glipt gelijk zulke grote en trieste gevolgen heeft.

Max

Administrator
Forumleiding
Terrorisme

Precies. Een zeef is altijd beter dan een gat. Erg lastig te beoordelen hoe fijnmazig de zeef is. Zodra het mis gaat moet je uiteraard wel weer er proberen van te leren.

JMD

Well-known member
Ik geloof echt dat veiligheidsdiensten hun werk zo goed mogelijk doen. En je leest regelmatig dat ze mensen die een aanslag plannen oppakken. Punt is alleen dat naast de 99 aanslagen die je weet te voorkomen, die ene die er tussendoor glipt gelijk zulke grote en trieste gevolgen heeft.

Eens. Maar dan blijft het wel opvallend dat er dus tot 5x toe al tips waren over deze man, en dat er niet ingegrepen werd. Dat je het niet 100% kan voorkomen lijkt me logisch, al geef je je totale overheidsbudget uit aan de veiligheidsdiensten dan nog kan er iemand tussendoor glippen.

zwammy

Well-known member
Oh het is terecht dat ze niet geluisterd hebben dus. Als zelf familie waarschuwt kan het echt geen kwaad om eens wat mensen preventief op te pakken. Maar ja, politiek correct is natuurlijk wel een dingetje tegenwoordig.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik kijk de laatste maanden veel documentaires en series over de Middeleeuwen. Soms gun in die klootzakken van terroristen die straffen wel, maar ik ben dan ook een guur rechtse man.

Even voor de duidelijkheid: dit voorstel is puur om de doodstraf in te voeren voor mensen die een zelfmoordaanslag gepleegd hebben. En ja, dat was een serieus voorstel...

Ska P 187

Well-known member
Minya bus shooting: At least 23 Coptic Christians killed and dozens injured in Egypt gun attack
Gunmen open fire on bus travelling to monastery in Minya province

At least 23 people have been massacred in Egypt after gunmen opened fire on buses carrying Coptic Christians.

A report on Egyptian state television quotes local health officials as saying the victims had been on their way to the St Samuel Monastery.

They were travelling in two buses and a lorry through the region, which is home to a sizeable Christian minority.

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7756906.html

Ceephax

New member
Ik las dat er nu ook nationalistische groepen in de middenlandse zee varen die gaten in de vluchtelingenboten schieten, makkelijke slachtoffers. Dat zagen we gelukkig niet aankomen. :eek:mg: Apart dat de EU het allemaal zo ver laat komen.

Bovenaan