Tennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Afgebroken bij een 1-1 stand in sets. Federer was de eerste set beter, liep vroeg in de 2e set tegen een break op, leek die op het laatste moment nog goed te maken, maar werd toen gebroken. 6-3 4-6 dus.

Morgen verder. Dat geldt ook voor de 2 verplaatste 4e rondepartijen dames van vandaag. De regen van begin van de middag heeft het schema een beetje in de war gestuurd ook 8 juniorenpartijen zijn al verschoven.
 

Pascallovic

Well-known member
Federer uiteindelijk nog redelijk eenvoudig door met 3-1 in sets. Monfils fysiek niet helemaal in orde, wat vreemd is gezien zijn spel gisteravond.
 

Kielse Rat

Well-known member
Mooie prestatie van Van Uytvanck, met sprekend gemak voorbij Mitu. Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat zij de nieuwe Clijsters of Henin wordt, maar het zou leuk zijn als ze deze knalprestatie in een volgende grand slam kan bevestigen, dat wat Wickmayer, Flipkens en bij de mannen Goffin voorlopig niet hebben kunnen doen... In ieder geval nog eens goed voor het Belgisch tennis, dat het de laatste jaren van deze verassingen moet hebben. Kwartfinale zal wellicht wel haar eindstation, want voorlopig heeft ze wel een gunstige loting gehad en nu zal ze tegen een topper uitkomen, al weet je het maar nooit natuurlijk...
 

JMD

Well-known member
Kvitova en Sharapova eruit vandaag... S. Williams bijna. Echt een slagveld bij de dames.

Bij de heren Federer, Nadal, Djokovic en Murray zoals verwacht door.
Morgen Federer - Wawrinka en dan woensdag Nadal - Djokovic.
 

Lord Flash

New member
Zelfs 7 van de 8 hoogste reekshoofden door bij de heren. De enige uitzondering was Tsonga die van een licht geblesseerde Berdych won. En dat kun je sowieso op gravel niet eens een echte verrassing noemen. Het is bij de mannen zo wel erg voorspelbaar allemaal. Gelukkig heb je nu een mooie affiche al in de kwartfinale omdat Nadal gezakt is op de ranking, al denk ik dat hij vrij kansloos gaat zijn tegen Djokovic.
 

JMD

Well-known member
Zelfs 7 van de 8 hoogste reekshoofden door bij de heren. De enige uitzondering was Tsonga die van een licht geblesseerde Berdych won. En dat kun je sowieso op gravel niet eens een echte verrassing noemen. Het is bij de mannen zo wel erg voorspelbaar allemaal. Gelukkig heb je nu een mooie affiche al in de kwartfinale omdat Nadal gezakt is op de ranking, al denk ik dat hij vrij kansloos gaat zijn tegen Djokovic.
Ik zie het Nadal Djokovic heel lastig maken, die weet elke keer op Roland Garros weer boven zichzelf uit te stijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blijf ik toch het mooiste tennistoernooi vinden Roland Garros. Misschien omdat ik zelf ook graag op gravel speel. Al heb ik ook alweer in geen jaren meer getennist. Zou toch wel weer eens leuk zijn om weer een keer een balletje te slaan. Moet ik alleen iemand vinden die ook niet echt een tennis achtergrond heeft. Echt goed tennissen kan ik niet, maar met loopvermogen compenseer ik een hoop.
 

JMD

Well-known member
Blijf ik toch het mooiste tennistoernooi vinden Roland Garros. Misschien omdat ik zelf ook graag op gravel speel. Al heb ik ook alweer in geen jaren meer getennist. Zou toch wel weer eens leuk zijn om weer een keer een balletje te slaan. Moet ik alleen iemand vinden die ook niet echt een tennis achtergrond heeft. Echt goed tennissen kan ik niet, maar met loopvermogen compenseer ik een hoop.
Roland Garros en Wimbledon samen voor mij... Ik vind vooral de afwisseling leuk, in Parijs de lange rally's, in Wimbledon het wat aanvallendere tennis. Enige nadeel van Wimbledon is het gedweep met Murray en vroeger Henman. Dat kan ik dan beter hebben van de Fransen in Parijs.

Australian Open en US Open vind ik toch duidelijk minder.



Nu Federer kijken, die is dus pas 33 zie ik nu. Dacht dat die al 35 was. Zou mooi zijn als hij dit nog een jaar een Grand Slam kan pakken. De loting zit hier verschrikkelijk mee, want Djokovic, Nadal en Murray allen in de andere helft van het schema.
 

JMD

Well-known member
Tsonga wint btw snel de eerste set van Nishikori.

Eerste dames halve finale trouwens bekend: Ivanovic - Safarova
 

Lord Flash

New member
Ik zie het Nadal Djokovic heel lastig maken, die weet elke keer op Roland Garros weer boven zichzelf uit te stijgen.

Andere jaren won hij in de voorbereiding ook steeds de nodige toernooien. Dit is met afstand zijn slechtste gravelseizoen ooit, en Djokovic lijkt juist beter dan ooit. Ik verwacht zelf niet veel spanning, maar we gaan het zien.
 

JMD

Well-known member
Deel van het scorebord 'ingestort' op Chatrier... Partij tijdelijk gestaakt.
 

JMD

Well-known member
Federer ook een break achter in de 2e. Dit gaat er niet goed uitzien, Wawrinka staat echt goed te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan