Tennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
Zoals ieder jaar zeggen alle toppers op het laatste moment af voor het ABN Amro Tennis Tournament. Cilic is nu lijstaanvoerder. Dat is niet zo aantrekkelijk.

Inderdaad elk jaar hetzelfde, al vele jaren. Te weinig rankingpunten en niet het goede moment in het jaar.
 

gevegt

Well-known member
Inderdaad elk jaar hetzelfde, al vele jaren. Te weinig rankingpunten en niet het goede moment in het jaar.
Jaren geleden zei ik dat al, maar werd toen weggehoond door een Rotterdammer die beweerde dat ik torren in mijn hoofd had.
 

JMD

Well-known member
Inderdaad elk jaar hetzelfde, al vele jaren. Te weinig rankingpunten en niet het goede moment in het jaar.
En dan zijn ze nota bene al een categorie omhoog gegaan vergeleken met een jaar of 10 terug. Verder stijgen is praktisch onmogelijk, dan word je een Master-event, en daar kom je niet tussen. Een andere plek in het jaar zou kunnen, maar daar is denk ik niet zoveel ruimte voor. Eerder kan niet (vanwege de Australian Open), en als je een paar weken opschuift zit iedereen al in Florida. Daarna begint het indoorseizoen weer zo'n beetje eind september, maar dan zit je weer kort op het eindejaarstoernooi en de 'winterstop'.

Er zijn al jarenlang plannen om de Australian Open een maand te verschuiven, dan zal het ABNAMRO moeten verschuiven, misschien dat er dan ergens een andere plek komt. Maar vanuit Australi? is veel weerstand tegen die plannen, nu valt de maand dat tennis in Australi? is (Januari) middenin hun zomervakantie, ideaal om publiek te trekken natuurlijk.


Die bank betaald gewoon te weinig. Stelletje sukkels.
Daar heeft het weinig mee te maken. Een 500-toernooi zit vast aan een maximum aan prijzengeld en dat betalen ze al.
 

JMD

Well-known member
Krajicek verloor vanmorgen het eerste FedCupduel. Bertens verloor de eerste set, en stond 5-0 voor in de 2e set TB. De Witrussische maakt echter 6 punten op rij, het matchpoint wordt door Bertens weggeserveerd.
 

JMD

Well-known member
Ik vond het shirtje dat Bertens aanhad trouwens knap amateuristisch. De letters van 'Netherlands' lieten los. Zoiets zie je meestal bij een 3e klassevoetbalveteranenteam, niet bij een toptennisteam.
 

JMD

Well-known member
Bertens 6-3 en 5-2 achter tegen een dame die buiten de top100 staat.

Het demasque van Bertens gaat maar door.

Als die niet snel wat punten gaat halen valt ze begin juni (nadat de punten van N?rnberg en Roland Garros wegvallen) een heel flink eind weg
 

Reinoud

Well-known member
Gaat inderdaad niet best met Bertens. Ben benieuwd of ze net als Krajicek voor de dubbel gaat kiezen.
 

JMD

Well-known member
Gaat inderdaad niet best met Bertens. Ben benieuwd of ze net als Krajicek voor de dubbel gaat kiezen.

Dat zou voor Bertens nog wel erg vroeg zijn o zo'n keus te maken. Normaal gesproken gewoon een speelster die rond de top 50 thuishoort. (Hoort Krajicek wat mij betreft trouwens ook)
 

erka

Well-known member
Als elke tennister die niet verder komt dan de top 50 voor de dubbel gaat kiezen...schiet het ook niet erg op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan