Tennis

Jamel

Administrator
Forumleiding
En Medvedev geeft deze game helemaal weg. 4-0 voorsprong, dus een dubbele break nu. Ongekend.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Medvedev heeft er vandaag geen zin in.
Hij is kapot gespeeld in de eerste set.

Medvedev is morgen de nummer 1 van de wereld. Van Rijthoven had nog nooit een wedstrijd gewonnen op ATP niveau, begreep ik. Waar gaat dit over.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, ik wel. Maar dan alleen als speler die af en toe leuke resultaten boekt op challengers enz... Nooit gedacht dat hij dit zou kunnen.
Mja, wie wel? Hij zelf ook niet, denk ik.

Zag wel dat zijn coach Igor Sijsling is. Dat is wel een leuke flashback naar het verleden, toen ik het tennis nog heel veel volgde.
 

erka

Well-known member
Nooit van gehoord voor dit toernooi, eerlijk is eerlijk, maar top! We gaan weer leukere tijden krijgen met het Nederlandse tennis.
 

JMD

Well-known member
Het is vandaag voor het eerst sinds 10 november 2003 dat er geen enkele speler van de 'grote 3' (Federer - Nadal - Djokovic) op plek 1 of 2 van de wereldranglijst staat... 970 weken geleden...
 

Joost

Well-known member
Van Rijthoven stijgt natuurlijk enorm op de ranglijst, maar wat is eigenlijk het moment dat bepaald wordt wie zich automatisch plaatst voor Wimbledon.
 

JMD

Well-known member
Van Rijthoven stijgt natuurlijk enorm op de ranglijst, maar wat is eigenlijk het moment dat bepaald wordt wie zich automatisch plaatst voor Wimbledon.
Uit mijn hoofd is de acceptance deadline 4 weken (kan ook 3 zijn) voor de maandag van de start van het toernooi.
Op basis van die lijst worden dan de beste 104 spelers (128 plekken - 8 wc's - 16 uit kwalificatie) geselecteerd. En op basis van die lijst schuift dan ook steeds een speler op als er een speler wegvalt. Tot het moment dat de eerste bal geslagen wordt in de kwalificatie wordt er doorgeschoven. Daarna worden evt vrijgekomen plaatsen opgevuld met lucky losers.
Dan bestaat er ook nog iets als special exempts, maar dat komt volgens mij alleen voor bij kleinere toernooien en niet bij GS's.

De plaatsing wordt bepaald aan de hand van de ranking van de week voor het toernooi.
 

Joost

Well-known member
Uit mijn hoofd is de acceptance deadline 4 weken (kan ook 3 zijn) voor de maandag van de start van het toernooi.
Op basis van die lijst worden dan de beste 104 spelers (128 plekken - 8 wc's - 16 uit kwalificatie) geselecteerd. En op basis van die lijst schuift dan ook steeds een speler op als er een speler wegvalt. Tot het moment dat de eerste bal geslagen wordt in de kwalificatie wordt er doorgeschoven. Daarna worden evt vrijgekomen plaatsen opgevuld met lucky losers.
Dan bestaat er ook nog iets als special exempts, maar dat komt volgens mij alleen voor bij kleinere toernooien en niet bij GS's.

De plaatsing wordt bepaald aan de hand van de ranking van de week voor het toernooi.

Dan is hij dus net te laat.
 

JMD

Well-known member
Klopt. Maar hij krijgt (volgens nos.nl) een wildcard...

Heel opvallend, meestal zijn die Britten zo chauvinistisch als de neten en geven ze (op 1 WC na, die altijd standaard bij SW19 naar de winnaar van het juniorentoernooi van 1 jaar eerder gaat) zo ongeveer alle WC's aan Britten... Ze doen zelfs niet mee aan de wildcardruil met de andere GS's (RG geeft bv altijd 1 WC aan een Amerikaanse speler en 1 aan een Australische en daarom krijgt 1 Franse speler/ster altijd 1 wc in Melbourne en Flushing Meadow)...
 

Mommiej

Well-known member
Wimbledon nu ook bekend gemaakt dat er wildcard gaat naar o.a. Van Rijthoven, Wawrinka en Serena Williams
 

erka

Well-known member
Tennistrainer verdacht van misbruik van twee Nederlandse proftennissers.


Er is niet bekend gemaakt wie het is, maar het zou gaan om een Nederlandse coach die als speler zelf in de top100 stond. Dat zijn er niet zoveel (maar 15 ofzo). En Eltingh is het in elk geval niet want die moet de zaak nu begeleiden vanuit de tennisbond. Snap wel dat ze de naam niet bekend maken, want stel dat het niet klopt. Maar doordat ze die top100 erbij hebben gezegd krijg je nu dus een hoop gespeculeer.
 
Bovenaan