Tennis

JMD

Well-known member
Nederland staat in de Davis Cup 2-1 achter tegen Canada, De Bakker verloor (volgens verwachting) kansloos van Raonic (200 plaatsen verschil op de ranglijst), Haase wist een 2-0 voorsprong tegen Shapovalov niet over de streep te trekken en verloor met 3-2. Nederland won gisteren het dubbel.
Het zou al een heel lastige zaak zijn geworden maar nu heeft Haase zich teruggetrokken (knieblessure), nu moet Scott Griekspoor tegen Milos Raonic. Kansloze zaak nu lijkt me.

Bestaat niet meer

Well-known member
Moet zeggen dat Griekspoor zich kranig weerde gisteravond tegen een matige Raonic, die vooral op zijn service leunde.

Rus moest vanmorgen wedstrijd afmaken die eerder was afgebroken wegens regen. Ze kwam vandaag opdagen voor 1 punt, omdat ze mocht serveren bij matchpoint tegen in 3e set tie-break en het punt verloor.

Reinoud

Well-known member
Bertens staat in de halve finale. Bij winst klimt ze naar positie 11 op de wereldranglijst. Wel kan ze op de jaarlijst naar plek 9 dalen.

JMD

Well-known member
Bertens wint Seoul. Keurig!! 11e nu.

Bij de Laver Cup stond Europa 7-1 voor, maar staat het inmiddels 8-7 achter. Federer verloor beide dubbels (eerst met Djokovic, nu met Zverev). Van de laatste 3 partijen (singles) moet Europa er minimaal 2 winnen om de Laver Cup te behouden. Federer (tegen Isner), Zverev (tegen Anderson) en Djokovic (tegen Kyrgios) weet wat ze te wachten staat.

PES5

Administrator
Forumleiding
Geweldig format in een net zo geweldige ambiance. Sock/Isner tegen Federer/Zverev was een fraai duel.

Friesland

Well-known member
Federer heeft er 10-8 van gemaakt. Je zou zeggen dat Djokovic straks van Kyrgios zou moeten kunnen winnen en dan is het binnen voor Europa. Anderson staat 1-0 voor tegen Zverev.

JMD

Well-known member
Zverev won en het laatste duel is niet meer gespeeld.

Het format is mooi, al blijft het vreemd dat een overwinning op vrijdag minder waard is dan op zondag, maar dat is ook voor de spanning natuurlijk.
Wat mij betreft mogen ze wel wat doen aan de kleur van de baan, die grijze ondergrond/layout vind ik niet echt mooi, alhoewel de rode en blauwe shirts dan wel mooi uitkomen...

Friesland

Well-known member
Hij begon nog wel aardig, zie ik, met drie breakpoints in de eerste game.

Het is ongelooflijk dat hij ooit het jeugdtoernooi van Wimbledon heeft gewonnen...

Pascallovic

Well-known member
Hij begon nog wel aardig, zie ik, met drie breakpoints in de eerste game.

Het is ongelooflijk dat hij ooit het jeugdtoernooi van Wimbledon heeft gewonnen...

Er zijn er wel meer geweest die ooit het jeugdtoernooi van Wimbledon hebben gewonnen, zonder dat ze er in het seniorencircuit ooit wat van gebakken hebben. Al heeft Thiemo ooit nog zelfs top 40 gestaan.

Joost

Well-known member
Het is wel leuk om de race van Bertens voor de WTA finales te volgen. Op de moment heeft de ze 10e plaats op de WTA lijst wel te pakken en staat ze 8e op de jaarlijst.

In de jaarlijst staat Bertens;
45 punten voor op Pliskova, die haar 2e ronde nog moet spelen in Peking, wint Pliskova die dan staat ze 10 punten voor Bertens.
140 punten achter Svitolina die er al uit ligt.

Wint Bertens de volgende ronde dan krijgt ze er 85 punten bij.
De ronde (kwartfinale) treft ze waarschijnlijk Wozniacki, mocht ze die verslaan dan komen er nog eens 175 punten bij.

Mocht ze de finale halen dan is de WTA finales wel zeker.

Die Svitolina die ze flink genaderd is speelt volgende week in Hong Kong en is de week erna vrij.
Pliskova is volgende week vrij en speelt daarna in Moskou.
Bertens speelt volgende week Linz, de week erna Moskou

In Hong Kong en Linz zijn evenveel punten te vergaren. Svitolina is als eerste geplaatst in Hong Kong, Bertens als 2e in Linz.
In Moskou zijn iets meer punten te winnen.

Bovenaan