Ik heb Serena Williams als sporter heel hoog zitten, een groot kampioene. Maar af en toe laat ze zich echt op een onvoorstelbare manier gaan. Racket breken = waarschuwing, simpel. De opmerking van haar dat 'dat nooit bij mannen een waarschuwing oplevert' is schandalig. Ook daar levert dat gewoon een waarschuwing op.
Ik ben opzich wel voor gelijke rechten, maar hoeveel rechten moeten vrouwen nog meer krijgen in het tennis? Daar lijken ze toch wel te ver doorgeschoten.
* Bij WTA toernooien mogen coaches op de baan komen, bij ATP toernooien niet.
* Bij grand slam toernooien krijgen vrouwen hetzelfde prijzengeld als mannen, terwijl ze veel minder uren maken (best-of-5 tegenover best-of-3), wat erin resulteert dat tennissters een veel hoger uurloon hebben dan hun mannelijke collega's.
--> Wellicht coaches op de baan tijdens de gehele wedstrijden bij vrouwenwedstrijden, ook tijdens GS toernooien?
Ik zie eerlijk gezegd het punt niet waarom coaches (ook bij de mannen) niet op de baan zouden mogen. Het is tennis, geen schaken. Het lijkt mij alleen wel problematisch als een coach meerdere tennissers coacht.
Zondemeer is het prijzengeld in het tennis enorm. Vergelijk dat maar een bij wielrennen:
US Open: 20,5 miljoen dollar voor 128 deelnemers
Tour de France: 2,3 miljoen euro voor 176 deelnemers
Individuele atleten:
Osaka: 3.800.000 dollar / (8u 41') = 437.619,96 dollar/uur
S. Williams: 1.850.000 dollar / (8u 57') = 206.703,91 dollar/uur
G. Thomas: 553.447,50 euro / (83u 17' 46") = 6.644,34 euro/uur
Dumoulin: 229.263,75 euro / (83u 18' 56") = 2.751,75 euro/uur
Goed, misschien kun je ook zeggen dat het prijzengeld in het wielrennen te laag is in vergelijking met andere sporten.