Wat een schandalig statement van de WTA;
Inderdaad.
Zoals ik iemand op twitter zag tweeten: 'Ramos is zaterdagavond voor de bus gegooid, en nu rijd je achteruit weer over hem heen....'
Ik zou als Ramos zijnde gewoon weigeren nog op de WTA Tour te umpiren, en dat zouden meer umpires moeten doen. Schandalige opmerking van nota bene de CEO. Als je op die stoel zit dan denk je echt niet 'omdat zij vrouw is ben ik kritischer'. Kom op zeg.
Wat dat betreft kan Serena, maar ook de WTA nog veel leren van Navratilova.
https://www.nytimes.com/2018/09/10/opinion/martina-navratilova-serena-williams-us-open.html
Ook Navratilova heeft veel tegenwerking gehad, maar dan vanwege haar geaardheid. Maar waar bv BJ King continu in de 'sexisme'modus schiet en Serena in de 'racisme/sexisme'modus, legt Navratilova precies de vinger op de zere plek. Ja, er is seksisme/racisme, ook in tennis, maar dat ontslaat ons zelf niet van kijken naar wat wij moeten doen. Vooral dat voorbeeld over het niet kapotslaan van haar racket omdat ze dacht aan de vele kinderen die kijken is spot on. Serena liep zaterdagavond te dreinen over haar kind. Nou, die zal trots zijn als ze later deze beelden van 'mama' terugziet. Een jankend kind dat haar zin niet, kreeg, rackets kapot sloeg, een umpire uitschold voor dief en leugenaar en vervolgens hem ook nog eens sexistisch noemen.
Serena is op de baan de Grootste ooit, maar qua stijl komt ze niet in de buurt van Navratilova, die echt continu reclame voor haar sport maakt.