Tennis

erka

Well-known member
Komend weekend trouwens finale Daviscup tussen Frankrijk en Belgi? in het omgebouwde voetbalstadion van Lille. Dat wordt me wat....

Mocht Belgi? winnen dan is het volgens mij de grootste Belgische sportzege ooit voor een team.
 

Maasveld

Well-known member
Komend weekend trouwens finale Daviscup tussen Frankrijk en Belgi? in het omgebouwde voetbalstadion van Lille. Dat wordt me wat....

Mocht Belgi? winnen dan is het volgens mij de grootste Belgische sportzege ooit voor een team.
Hebben ze enkele jaren geleden ook al gedaan toch? Of was dat een ander stadion?
 

erka

Well-known member
Klopt, Frankrijk heeft de finale tegen Zwitserland er ook gespeeld. Maar goed, Lille ligt 10 km van Belgi?. Dat is wel iets anders.
 

JMD

Well-known member
 Komend jaar zal op de Australian Open
een schotklok ingevoerd worden om te
voorkomen dat de spelers de toegestane
rusttijd van 25 seconden overschrijden.

Daartoe besloten de organisatoren van
de grandslamtoernooien dinsdag op een
bijeenkomst in Londen.De schotklok werd
dit jaar al getest in de kwalificaties
van de US Open en ook bij de Next Gen
Finals,het toernooi tussen de acht
grootste talenten.

Verder werd besloten om met ingang van
2019 het aantal geplaatste spelers bij
grandslamtoernooien terug te brengen
van 32 naar 16.Die maatregel is bedoeld
om al in een eerder stadium van het
toernooi hoogstaande duels te krijgen.
Van Teletekst

Schotklok, daar zal Nadal blij mee zijn... Die gaat daar problemen mee krijgen. Goed idee overigens.

Van 32 naar 16 geplaatsten, dat is opvallend. Dat was t/m iets van 2003 ook zo. Werd afgeschaft omdat het bv op Wimbledon niet goed ging. Grofweg gezegd waren de Spanjaarden boos omdat ze niet op hun plek geplaatst werden dat ze stonden. Wimbledon zei dat te doen omdat de Spanjaarden toch nooit goed speelden op gras of zich terugtrokken. 32 geplaatste spelers was toen het compromis (met wel de eis dat de 32 beste spelers ook geplaatst moesten zijn, de volgorde mocht bepaald worden door Wimbledon)
 

erka

Well-known member
Die 32 geplaatste heb ik nooit begrepen. Dat is 1 op de 4 op 128 deelnemers. Dat is veel te veel.

Heel goed om terug te gaan naar 16.
 

JMD

Well-known member
Die 32 geplaatste heb ik nooit begrepen. Dat is 1 op de 4 op 128 deelnemers. Dat is veel te veel.

Heel goed om terug te gaan naar 16.

Ben benieuwd of ze dan overal teruggaan qua geplaatste spelers. Want bij toernooien van 32 zijn er 8 geplaatsten, dat is ook 1 op 4.

Vind het ook wel mooi hoor, laat dat duidelijk zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Gaan ze ook de geplaatste spelers aan elkaar koppelen? Dus de nr 1 van de plaatsingslijst speelt als alles volgens schema verloopt in de 4e ronde van een Grandslam tegen de nummer 16?
 

JMD

Well-known member
Gaan ze ook de geplaatste spelers aan elkaar koppelen? Dus de nr 1 van de plaatsingslijst speelt als alles volgens schema verloopt in de 4e ronde van een Grandslam tegen de nummer 16?
Dat zal blijven zoals nu denk ik.

Dus spelen tegen de nr 13, 14, 15 of 16 in die ronde.
 

JMD

Well-known member
Lijkt me wel. Doen ze nu ook.
Nee.

Het gaat groepsgewijs. De nummer 1 t/m 8 spelen tegen 25 t/m 32 in de laatste 32 en de nr 9 t/m 16 tegen 17 t/m 24.
Bij de laatste 16 de nummer 1 t/m 4 tegen 13 t/m 16 en 5 t/m 8 tegen 9 t/m 12.
Bij de laatste 8 de nummers 1 t/m 4 tegen 5 t/m 8
Bij de laatste 4 de nummers 1 of 2 tegen 3 of 4.

Men groepeert niet 1- 32, 2-31 enz..
 

JMD

Well-known member
Even wat meer info:
http://www.bbc.com/sport/tennis/42070743

Dat Nadal tegenstander is, is logisch. Die heeft zijn hele carri?re zich nog niks aangetrokken van die 25-secondenregel. (die bestaat al langer, maar wordt niet gehandhaafd)


Verder dus kan je een geldstraf krijgen als je je niet goed genoeg inzet in de 1e ronde van een GS. En krijg je half prijzengeld als je je na de donderdag voor het toernooi terugtrekt. Dit om het grote aantal opgaves in de 1e ronde te voorkomen. Lijkt me een goede regel.
 

JMD

Well-known member
Weet je dat heel zeker?

Ik neem aan dat je reageert op de plaatsingen en niet op mijn post met die link van de BBC?

Ja, dat weet ik zeker.
Voorbeeld: Wimbledon 2017, de heren waren als volgt geplaatst (van top to bottom)
1 - 28 - 20 - 14
12 - 24 - 31 - 5
4 - 30 - 21 - 16
9 - 18 - 26 - 7
6 - 25 - 17 - 10
13 - 23 - 27 - 3
8 - 32 - 22 - 11
15 - 19 - 29 - 2

Dus bv in de 4e ronde de nr. 8 tegen de nr. 32 (en niet 25 - 8 en 32 - 1).

In de link zie je de reglementen van de tennis junioren, en dan op pagina 26/27 zie je hoe de loting wordt ingedeeld.
http://www.itftennis.com/media/255585/255585.pdf
(ja, het is van de junioren, maar kan de reglementen van de GS nergens vinden, maar die gaan precies zo. Ik heb een keer een loting van Wimbledon gevolgd en dan loten ze net zo als bij de junioren (heb 10 jaar een ITF-juniorentoernooi georganiseerd), eerst loten ze of de nr 3 of 4 in de bovenste helft komt (en dus wie in de 1/2 finale tegen de nr. 1 zou moeten etc.), dan doen ze hetzelfde met de nummers 5 t/m 8 per kwart, dan 9 t/m 12 per kwart (op een plaats die een 1/8 finale tegen een nr 5 t/m 8 geeft) en dan 13 t/m 16 per kwart. Daarna loten ze de nrs. 17 t/m 24 (om een plek wie in de 1/16 finale tegen welke nr 9 t/m 16 moet) en dan de nr.s 25 t/m 32. Daarna vullen ze het schema van boven tot onder gewoon op. (bij junioren overigens niet precies op die manier, want de diverse spelers per land moeten eerlijk verdeeld worden over het hele schema)

Inmiddels kan dit loten overigens ook per computer en is 1 druk op de knop voldoende voor een complete loting die met bovenstaand rekening houdt.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Zoals verwacht geweldig sfeertje in Lille.

Goffin staat 2-0 voor in sets in de eerste partij.

Hup Belgi?!
 

erka

Well-known member
Goffin slaat Pouille helemaal van de baan af. 7-5 6-3 6-1

Belgi? op 1-0 in de finale.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Tsonga maakte daarna eenvoudig 1-1 en nu is de dubbel bezig. Hele leuke dubbel om te zien, Fransen iets beter.
 

JMD

Well-known member
Marion Bartoli gaat haar rentree weer maken bij de profs... Daar word ik niet vrolijk van... Vond het altijd een verschrikkelijke speelster.
 
Bovenaan