Tennis

JMD

Well-known member
Bertens (31e op de wereldranglijst) is het tennisjaar 2018 slecht begonnen, was binnen 1 uur klaar tegen Konjuh (44e) uit Kroati?, met 1-6 2-6.

Laten we hopen dat dit nog hoorde bij het slechte jaar 2017, en dat Bertens een beter 2018 gaat meemaken. 1 voordeel: ze heeft de komende weken niet veel punten te verdedigen, dus kan ook niet veel zakken.
 

Pascallovic

Well-known member
Die paar maanden rust voor de tennissers lijken niet echt te hebben geholpen qua verminderen van het aantal blessures. Nishikori en Murray doen niet mee aan de Australian open. Van Djokovic en Nadal is het ook nog zeer de vraag of ze meedoen. Jack Sock heeft in de Hopman cup een paar dagen terug ook al opgegeven met een blessure
 

JMD

Well-known member
En ook Raonic is nog niet echt fit.
Van Nadal vraag ik het me ook nog af... Meldde zich af voor het toernooi van deze week wegens een blessure, speelt volgende week een of ander invitatietoernooi.

Echt opvallend hoeveel blessures er zijn, en dat die na 5 maanden nog niet over zijn.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Murray kan geen verrassing zijn, die had een behoorlijke blessure en het was enige tijd geleden al duidelijk dat de Australian Open moeilijk zou worden. Wel opvallend dat er zoveel anderen geblesseerd zijn.
 

JMD

Well-known member
https://www.ad.nl/tennis/murray-bijna-halfjaar-uitgeschakeld-na-heupoperatie~a5d5cccd/

Murray dus een extra 6 maanden eruit en hij gaat zich meer focussen op de grote evenementen en zal dus ook een hoop toernooien laten schieten. Jammer dat topspelers zich daartoe genoodzaakt zien vanwege de volle kalender. Wellicht dat men er iets van gaat leren qua toernooi organisaties.
Het is dit jaar wel heel extreem...
Overigens maken de spelers de kalender zelf vol. Je dient 4 GS's + de 9 masters + 4 andere toernooien te spelen, dat is 21 weken. Dat lijkt me niet te vol (zeker niet als je bedenkt dat natuurlijk niet iedereen de volle weken speelt). Je kan zelf kiezen om meer toernooien te spelen. Veel spelers doen dat (voor het geld).

Bertens overigens door naar de 2e ronde van Sydney. Mooi!
 

Pascallovic

Well-known member
Het is dit jaar wel heel extreem...
Overigens maken de spelers de kalender zelf vol. Je dient 4 GS's + de 9 masters + 4 andere toernooien te spelen, dat is 21 weken. Dat lijkt me niet te vol (zeker niet als je bedenkt dat natuurlijk niet iedereen de volle weken speelt). Je kan zelf kiezen om meer toernooien te spelen. Veel spelers doen dat (voor het geld).

Bertens overigens door naar de 2e ronde van Sydney. Mooi!
Voordat je aan al die toernooien mag meedoen, moet je alweer een sloot aan toernooien spelen om een ranking te krijgen dat je mag meedoen. Die ranking moet je vervolgens verdedigen, waardoor je nog meer gaat spelen. Het duurt echt een paar jaar voor je echt rust kan nemen en toernooien kan laten schieten. Overigens zitten de meeste blessures zich de laatste jaren bij de Murray's, Federers, Djokovic, Nadals en Wawrinka's van deze wereld. Allemaal spelers die nagenoeg altijd de volle weken moesten spelen.
 

JMD

Well-known member
Voordat je aan al die toernooien mag meedoen, moet je alweer een sloot aan toernooien spelen om een ranking te krijgen dat je mag meedoen. Die ranking moet je vervolgens verdedigen, waardoor je nog meer gaat spelen. Het duurt echt een paar jaar voor je echt rust kan nemen en toernooien kan laten schieten. Overigens zitten de meeste blessures zich de laatste jaren bij de Murray's, Federers, Djokovic, Nadals en Wawrinka's van deze wereld. Allemaal spelers die nagenoeg altijd de volle weken moesten spelen.

Op de ranglijsten tellen alleen maar de beste zoveel toernooien (ik meen iets van 14 bij de ITF-toernooien). Meer is in de basis niet nodig. Dat je meer gaat spelen is om de beste resultaten te laten tellen. En als je meer gaat spelen om een slecht resultaat te verbeteren, waardoor je bij dat toernooi dus kort gespeeld hebt.
 

Maasveld

Well-known member
Voordat je aan al die toernooien mag meedoen, moet je alweer een sloot aan toernooien spelen om een ranking te krijgen dat je mag meedoen. Die ranking moet je vervolgens verdedigen, waardoor je nog meer gaat spelen. Het duurt echt een paar jaar voor je echt rust kan nemen en toernooien kan laten schieten. Overigens zitten de meeste blessures zich de laatste jaren bij de Murray's, Federers, Djokovic, Nadals en Wawrinka's van deze wereld. Allemaal spelers die nagenoeg altijd de volle weken moesten spelen.
Spelers die het zich kunnen veroorloven toernooien te laten schieten dus. Die spelers doen jaarlijks ook maar 17 a 18 toernooien mee geloof ik (18 is het maximaal aantal dat telt).
 

JMD

Well-known member
Haase door naar de 1/4 finale, Bertens uitgeschakeld. Zij verloor van Muguruza, geen schande. Waar ik dan wel van schrik is wat ze tegen Sluiter zei na set 1: "Ik heb soms geen idee wat er gebeurt en wat ik moet doen" De demonen zijn nog niet weg in 2018.

Muguruza meldde zich overigens na de winst af voor de kwartfinale vanwege een dijblessure.
 

JMD

Well-known member
Haase ontmoet een qualifier in de eerste ronde van de Australian Open.

Bertens - Bellis en Hogenkamp - Arrurabarrena.
In de kwalificatie werd Rus (23e geplaatst) direct al uitgeschakeld, Kerkhove versloeg de nummer 1 geplaatst en ook Schoofs is door.
 

JMD

Well-known member
Zowel Schoofs als Kerkhove door naar de 3e ronde kwalificatie Australian Open. Die had vandaag al gespeeld moeten worden, maar gisteren is er weinig gespeeld door regen.
 
Bovenaan