Tennis

erka

Well-known member
De hele ATP top-10 van dit moment is Europees. Stel je zou het Rydercup format hanteren, dus de beste 12 van Europa vs de beste 12 van de rest en dan 1 tegen 1 enz.

Dan krijg je dus (tussen haakjes ATP-rank):
Nadal (1)-Raonic (11)
Federer (2)-Nishikori (14)
Murray (3)-Anderson (15)
Zverev (4)-Querrey (16)
Cilic (5)-Isner (17)
Djokovic (6)-Kyrgios (20)
Thiem (7)-Sock (21)
Wawrinka (8)-Del Potro (24)
Dimitrov (9)-Schwartzman (28)
Carreno Busta (10)-Sugita (42)
Goffin (12)-Johnson (44)
Bautista Agut (13)-Chung (46)

Als Haase geen Europeaan was, zou hij nog goed genoeg zijn voor het wereldteam....
 

erka

Well-known member
Niet altijd zo geweest overigens. Stel je zou hetzelfde doen bij de allereerste wereldranglijst uit 1973.

Nastase (1)-Smith (3)
Orantes (2)-Ashe (4)
Panatta (8)-Laver (5)
Okker (9)-Rosewall (6)
Kodes (11)-Newcombe (7)
Bertolucci (12)-Connors (10)
Taylor (13)-Riessen (14)
Pilic (15)-Gorman (16)
Cox (18)-Richey (17)
Meiler (20)-Emerson (19)
Proisy (23)-Gottfried (21)
Hrebec (26)-Tanner (22)

Veel gelijkwaardiger.
 

JMD

Well-known member
Het zal in golfbewegingen gaan inderdaad. De Ryder Cup werd jarenlang ook door de USA gedomineerd, inmiddels heeft Europa vaak de overhand.
 

JMD

Well-known member
Ik dacht dat de tenniskalender veel te vol was?
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt... Voor de toppers valt het denk ik wel mee, die kiezen gewoon hun toernooien uit, spelen weinig Davis Cup, dan is zo'n Laver Cup mooi.
Groter probleem is er voor de spelers onder de top, die moeten veel spelen. 'Voordeel' voor hen is wel dat ze vaak niet tot het eind van de week doorspelen omdat ze er dan uitliggen.
 

JMD

Well-known member
Wie bedenkt in hemelsnaam dat zwarte decor/vloer etc? Doordat de teams (ongetwijfeld naar analogie van de Ryder Cup) blauw en rood dragen is het al niet erg kleurrijk, maar de omgeving maakt het meer een begrafenisomgeving zo.
 

Pascallovic

Well-known member
Wie bedenkt in hemelsnaam dat zwarte decor/vloer etc? Doordat de teams (ongetwijfeld naar analogie van de Ryder Cup) blauw en rood dragen is het al niet erg kleurrijk, maar de omgeving maakt het meer een begrafenisomgeving zo.
Dat zal naar de afslachting van de rest van de wereld verwijzen.
 

JMD

Well-known member
Dat zal naar de afslachting van de rest van de wereld verwijzen.
Haha...

Federer/Nadal waren nergens in set 2, maar zijn in de Match TB weer ijzersterk

Europa gaat dus op 9-3 komen en heeft aan 2 zeges morgen genoeg om te winnen. Als Europa morgen 1 duel wint (en de rest van de wereld dus 3) dan is de stand 12-12 en wordt er een beslissende set gespeeld als dubbelwedstrijd. Dat zal dan een No-Ad set zijn met eventueel een TB.

Maar met Federer en Nadal die ongetwijfeld morgen gaan singelen lijkt het me een uitgemaakte zaak.

Rest van de wereld komt terug van 8-1 tot 8-4 in de match tb.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Wie bedenkt in hemelsnaam dat zwarte decor/vloer etc? Doordat de teams (ongetwijfeld naar analogie van de Ryder Cup) blauw en rood dragen is het al niet erg kleurrijk, maar de omgeving maakt het meer een begrafenisomgeving zo.

Lekker origineel allemaal.
 

JMD

Well-known member
Lekker origineel allemaal.

Jep. Nou hoeven ze van mij ook niet in van die neon-kleurige shirts te spelen met een achtergrond die meer aan de Gaypride of Braziliaans carnaval doet denken, maar dit is wel het andere uiterste.
 

JMD

Well-known member
De wereld won vandaag 2 partijen, Europa 1. 12-9 dus.
Nu Federer - Kyrgios, de Australi?r won set 1 en nu is het TB set 2. Als de Australi?r deze TB of de Match TB wint gaan we een decider in.
 

JMD

Well-known member
En ondanks een achterstand in de Match TB voor Federer pakt de Zwitser toch de Match TB.

We hebben er een mooi evenement bij, schot in de roos dit.
 

Maasveld

Well-known member
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt... Voor de toppers valt het denk ik wel mee, die kiezen gewoon hun toernooien uit, spelen weinig Davis Cup, dan is zo'n Laver Cup mooi.
Groter probleem is er voor de spelers onder de top, die moeten veel spelen. 'Voordeel' voor hen is wel dat ze vaak niet tot het eind van de week doorspelen omdat ze er dan uitliggen.
Hmm, ik kan me toch een discussie hier herinneren van enkele maanden geleden waarin werd gezegd dat het juist voor de toppers te druk was met die 18 verplichte toernooien.
 

Pascallovic

Well-known member
Hmm, ik kan me toch een discussie hier herinneren van enkele maanden geleden waarin werd gezegd dat het juist voor de toppers te druk was met die 18 verplichte toernooien.
Naar mijn mening is dat ook het geval. Geen toeval dat Murray, Djokovic en Wawrinka nu al maanden in de lappenmand liggen en we het vorig jaar maandenlang zonder Nadal en Federer hebben moeten doen. Dan laat ik de subtoppers als Nishikori, Cilic en Raonic met hun pijntjes achterwege.
 

JMD

Well-known member
FedCupteam lootte een thuisduel tegen de VS, maar omdat de VS finalist is hebben zij het recht om thuis te spelen en dus moet NL begin februari naar de Verenigde Staten.
 

JMD

Well-known member
Een zwarte dag voor het tennis: the Swiss Miss stopt definitief... Jammer...
 
Bovenaan