sva Papendorp (voorheen Magreb'90)

De Groene Scout

Well-known member
Het verhaal is te mooi om geen eigen topic over te hebben hier: Magreb'90!!!!!

Magreb '90 is een op 26 november 1990 opgerichte amateurvoetbalclub uit de stad Utrecht, provincie Utrecht, Nederland. De thuiswedstrijden worden op het ?Sportpark Papendorp?, gelegen op het gelijknamige bedrijventerrein, gespeeld. Het standaard zondag elftal speelt, na het behalen van het klasse kampioenschap in de Hoofdklasse A in het seizoen 2014/15, in het seizoen 2015/16 in de Topklasse zondag.

Het verhaal deze week was natuurlijk het vertrek van trainer Schuitemaker (na 3 duels!!!)


Frans Schuitemaker is sinds deze week geen trainer meer bij Magreb ?90. Een artikel in het Algemeen Dagblad meld dat hij niet met voorzitter Najim el Houati door ??n deur zou kunnen. ?Ik laat mij niet koeioneren?, is de uitleg van Schuitemaker en nam zelf ontslag.

Reden voor het nemen van deze nare en moeilijke beslissing ligt in een verschil van mening. Schuitemaker kon door omstandigheden pas laat aan de voorbereiding op dit seizoen beginnen. Dat ze, ondanks een eerste prachtige overwinning op FC Lienden, conditioneel en fysiek nog niet 100% zijn kan wellicht voor de voorzitter aanleiding zijn geweest zich op te werpen als conditietrainer bij de selectie. ?Ik kreeg zomaar uit het niets de mededeling dat de voorzitter de groep wel even conditietraining gaat geven?, geeft de verbouwereerde trainer aan. ?Ik zou niet weten of de voorzitter hiervoor gedpliomeerd is, maar ik heb zelf enige ervaring met dit vak en ik weet dat ik ze snel fit zou krijgen. Het was geen vraag, maar een mededeling. En dat laat ik me niet zomaar gebeuren?.

Schuitemaker zit er enigszins geslagen bij. ?Het is niet zomaar even een beslissing nemen. Het is erg spijtig dat ik dit besluit heb moeten nemen. Niet alleen in de eerste plaats voor de jongens waar ik toch een hele goede band mee heb?.

In November 2014 nam de Amsterdammer Schuitemaker het bij de Utrechtse club vanaf November over van Danny Zinhagel. De hand van de trainer werd duidelijk zichtbaar en bleek hij een meester in het smeden van een team en op het technische en tactische aspect werd er ook veel progressie geboekt. De ultieme beloning in de vorm van promotie naar de Topklasse werd bewerkstelligd.

Frans Schuitemaker heeft een enorme staat van dienst en begon ooit bij De Meer om achtereenvolgens IVV, Schellingwoude, Nijerodes, DWV, Elinkwijk, De Meern en nu dus Magreb?90 aan zijn CV toe te voegen. Ik ben overal minimaal 3 seizoenen in dienst geweest dus je kunt je voorstellen dat ik nu wel met een vreemd gevoel op die andere bank zit.
 

De Groene Scout

Well-known member
Na het bovenstaande slechte nieuws moest er natuurlijk ook iets positiefs gebeuren en dat werd een transfer:
Voormalig Fulham- en RKC Waalwijk-speler Richard Barroilhet is aangetrokken. De 23-jarige verdediger met de Franse nationaliteit speelde vorig jaar nog voor een derde divisieclub in Frankrijk. Magreb'90 en Barroilhet hopen deze week het papierwerk in orde te krijgen zodat de verdediger zondag inzetbaar is.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha zo goed kennen ze de gelukszoekers dus blijkbaar. Nog even gegoocheld en uit oude gegevens blijkt inderdaad dat het een aanvaller is/was. Echter ook ??n die nooit scoort, misschien is hij daarom wel omgeschoold tot verdediger.:)
 

Mario

Well-known member
Magreb '90 is een op 26 november 1990 opgerichte amateurvoetbalclub uit de stad Utrecht, provincie Utrecht, Nederland. De thuiswedstrijden worden op het ?Sportpark Papendorp?, gelegen op het gelijknamige bedrijventerrein, gespeeld. Het standaard zondag elftal speelt, na het behalen van het klasse kampioenschap in de Hoofdklasse A in het seizoen 2014/15, in het seizoen 2015/16 in de Topklasse zondag.

Dat veld ken ik goed, vlak onder de brug richting Kanaleneiland. Ik heb jarenlang gewerkt in Papendorp, ben er zo vaak langs gekomen. Meestal zag je aan het eind van de middag wat jochies trainen op het veld.
 

de waan

Well-known member
Elke wedstrijd staat er ook een rijtje gratis meekijkers op de brug. Ziet er wel grappig uit.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vandaag een potje meegemaakt tegen Magreb'90.
Bij aankomst viel mij al op dat er veel auto's met meerdere Turkse en Marokkaanse mannen erin rond reden op de parkeerplaats.
Ze zijn dus wel betrokken bij de club. Dat is mooi. Schat ik dat ze toch zo'n 100 man meenamen naar een uitwedstrijd. Dat is veel voor de Topklasse.
Na afloop en tevens nederlaag ook geen gezeur, maar weer vrolijk keuvelend met de heren richting de auto gelopen. Werd zelfs nog uitgenodigd om ook in Utrecht te komen kijken en de Kebab klaar zou staan voor ons. Leuk!!!:duim:
 

de waan

Well-known member
Het veldje staat doorgaans wel aardig vol rondom. Tussen de 600 en 800 schat ik. Ook best behoorlijk dus.
 

Unregistere

Well-known member
Christian Gandu, speler van Magreb '90, kan ieder moment het land worden uitgezet. Zijn club komt dan ook in actie, zoals te lezen is op de website van Magreb:

De raad van Bestuur van Magreb ’90 kwam vanavond met een persbericht en wil u via deze weg informeren over de aanstaande uitzetting van selectiespeler Christian Gandu. Christian is uitgeprocedeerd en kan ieder moment Nederland uitgezet worden. Een bericht wat eenieder van ons erg aangrijpt en onbegrijpelijk is.

Christian is op zijn 9e naar Nederland gevlucht vanwege de situatie in zijn voormalig thuisland Congo. Nu, ruim 14 jaar later is het moment aangebroken waarom men hem de deur wijst. Als vereniging en voetbalgemeenschap kunnen wij ons niet scharen achter dit besluit en leggen wij ons hier niet zomaar bij neer.

Wij vragen eenieder van u om zoveel mogelijk aandacht aan deze zaak te spenderen, om de overheidsinstanties toch op een andere gedachte te brengen. Christian is een Nederlander in hart en nieren. Een sportman op topniveau, een goedlachse teamgenoot, een aanwinst voor iedere club.

Dit kan en mag niet de bedoeling zijn.

Wij vertrouwen op uw steun in ons verzet tegen dit besluit.

Gandu begon zijn voetbalcarri?re in Nederland bij de amateurs van KVVA uit Amersfoort waarna hij in de jeugdopleiding van FC Utrecht kwam. In februari 2008 wilde de toenmalige coach Willem van Hanegem de pas 15-jarige opnemen in de wedstrijdselectie voor een wedstrijd tegen NAC. Helaas werd dit door de KNVB, omdat de regels geen toestemming gaven voor spelers onder de zestien, verboden.

Hierna heeft globetrotter Gandu nog gespeeld voor Borussia Dortmund, FC Groningen, Almere City FC, USV Elinkwijk, de Poolse clubs Zaglebie Sosnowiec en SK Skra Czestochowa en sinds dit seizoen bij Magreb ’90 voor welke club hij afgelopen zondag nog de 2 – 0 scoorde in de thuiswedstrijd tegen HBS

Opmerkelijk verhaal.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gevlucht naar Nederland, maar daarna wel in Duitsland en Polen spelen. Dat kost je dus een verblijfsvergunning, vriend.
 

Eef de Kip

Well-known member
Met zoveel clubs mag je wel spreken van een broodvoetballer, duidelijk een economische vluchteling dus.
 

Unregistere

Well-known member
De mediacampagne heeft geholpen. Christian Gandu heeft volgens het Twitter-account van Magreb '90 te horen gekregen dat hij voorlopig in Nederland mag blijven.
 
Bovenaan