sva Papendorp (voorheen Magreb'90)

De Groene Scout

Well-known member
Het IND gaat in ieder geval nog een keer naar de zaak kijken. Dat is in ieder geval weer rekken met een paar maand en misschien wel meer.
 

De Groene Scout

Well-known member
'Voorlopig' blijven is inmiddels gewijzigd in 'definitief' blijven in Nederland voor Christian Gandu.
Goed nieuws voor hem en Magreb'90
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah kijk weer een nieuwtje over Magreb: De voorzitter is opgepakt.

Voorzitter Najim el Houati van voetbalclub Magreb’90 uit Utrecht is begin deze week in Turkije opgepakt. Dat bevestigt zijn advocaat, in het AD/Utrechts Nieuwsblad

El Houati zit nu vast in Turkije om later te worden uitgeleverd aan Marokko, zegt zijn advocaat Ruud van Boom. De raadsman heeft nog geen contact gehad met zijn cli?nt. “Het hoe en waarom weet ik nog niet. Ik moet wachten tot de advocaat die hem daar is toegewezen contact met me opneemt.”

El Houati werd opgepakt tijdens een trip van zijn voetbalclub, actief in de topklasse, in de Turkse plaats Antalya. Onduidelijk is onder welke omstandigheden El Houati is gearresteerd. Bij Magreb’90 hult Tahar Ben Boulaid, voorzitter van de zondagtak van Magreb’90, zich in stilzwijgen.

Geruchten
“Ik heb veel geruchten gehoord, maar Najim is ook een vriend van me. Er gaan allerlei verhalen. Een paar jaar geleden is er ook iets gebeurd, maar dat bleek achteraf ook niet te kloppen.” Ben Boulaid doelt op het feit dat El Houati in 2011 en 2012 vastzat in Nederland op verdenking van witwassen en fraude met onroerend goed. Ook zijn vrouw zat enkele weken vast. Na een halfjaar werd El Houati weer vrijgelaten.

Volgens zijn advocaat is dat dossier echter nooit helemaal afgesloten en is het goed mogelijk dat Marokko hem wil vervolgen voor het witwassen van Nederlands crimineel geld in Marokkaans vastgoed. Nederland heeft echter geen uitleveringsverdrag met Marokko. Volgens Ben Boulaid heeft de aanhouding van El Houati, die bij Magreb’90 aan alle touwtjes trekt, vooralsnog geen consequenties voor de club. “Er is op dit moment geen probleem. Alles gaat bij ons gewoon door.”

Spelers en staf van het eerste elftal is opgedragen niets over de situatie rond El Houati te zeggen. Ze verwijzen consequent naar woordvoerder Ben Boulaid.
 

Unregistere

Well-known member
Ai ai, niet zo gunstig. Hij is natuurlijk wel de voornaamste geldschieter voor het eerste elftal, dus het zou straks wel degelijk gevolgen kunnen hebben.
 

de waan

Well-known member
Het blazoen van Magreb'90 was tot nu toe schoon, alhoewel de mogelijkheid allemaal gearriveerde spelers te halen wel vragen opriep. Dit verhaal past toch weer heel erg in de traditie van Turkiyemsport en Chabab.

We gaan het allemaal wel zien.
 

ALenstra

Well-known member
De club schijnt leeg te lopen aangezien vrijwel alle spelers weggaan. Men wil dat met jeugd gaan opvullen.
 

Unregistere

Well-known member
De trainer, Alami Ahannach, is inmiddels ook vertrokken, las ik. Gaat lekker dus... Gisteren ook al met een B-team tegen Noordwijk gespeeld in de beker.
 

gevegt

Well-known member
Ik blijf het jammer vinden dat Derksen deze club niet kende toen hij bij Pauw zat over de Marokkanen.
 
Bovenaan