sva Papendorp (voorheen Magreb'90)

Unregistere

Well-known member
Is het binnenkort dan echt afgelopen? SVA Papendorp dreigt zich af te melden voor de stadsderby tegen De Meern, ze hebben te weinig spelers.

UTRECHT - Het is nog maar zeer de vraag of de voetbalwedstrijd De Meern - SVA Papendorp, in de Hoofdklasse B, komende zondag gespeeld gaat worden. Papendorp kan waarschijnlijk geen elftal op de been brengen.


TWEEDE ELFTAL
De Utrechtse club verloor donderdagavond voor de Districtsbeker met 5-2 van Derde klasser Zwaluwen. "We hadden een man of twaalf", zegt voorzitter El Bachir Amenchar. "Dat waren vooral spelers uit het tweede elftal."

In de competitie verloor SVA Papendorp, het oude Magreb'90, de afgelopen twee weken met dubbele cijfers. Ook toen moest de leiding een beroep doen op spelers uit het tweede. "Maar het tweede en het derde hebben zondag zelf een wedstrijd", zegt Amenchar. "En die gasten spelen liever met hun eigen team dan met het eerste om dan weer met dubbele cijfers te verliezen."

De vraag is dan ook of Papendorp het seizoen in de Hoofdklasse wel af gaat maken. "We willen het liefst voetballen. Bovendien mogen teams uit de A-categorie zich niet terugtrekken", zegt Amenchar. "Maar als we niet genoeg spelers hebben, kunnen we niet spelen."


REACTIE KNVB
"Wij kunnen wel zeggen dat een team zich niet terug mag trekken", zegt een woordvoerder van de KNVB. "Maar we kunnen spelers niet dwingen om een wedstrijd te spelen. Als een team twee keer niet komt opdagen, wordt het een tuchtzaak en worden ze uit de competitie genomen."

https://www.rtvutrecht.nl/sport/1834155/
 

Unregistere

Well-known member
Heel veel soeps zal er onderhand toch niet meer rondlopen toch? Een paar leuke individualistische pingelaartjes misschien.

Lopen nog wel twee of drie leuke spelers bij vanuit vorig seizoen, maar verder valt het denk ik wel mee. Maar dat weet ik niet zeker, de nieuwe lichting ken ik niet. Op basis van de resultaten lijkt de aanwas echter niet heel indrukwekkend.
 

Unregistere

Well-known member
Ik had eigenlijk het idee dat ze helemaal gestopt waren. Maar SVA Papendorp bestaat nog keurig netjes. Ze spelen dit seizoen mee in 1A zondag. Wel hebben ze de eerste twee duels verloren. Met 3-0 bij De Zouaven en daarna met 3-4 van DSOV.
 

de waan

Well-known member
Jij, viel mij bij de indelingen al op dat ze er toch weer tussen stonden. En schijnbaar met een dusdanig team dat ze in ieder geval niet wekelijks gigantisch de bietenbrug op gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zag het een week of twee geleden op Facebook bij een grensrechter / scheidsrechter, die zijn wedstrijd deelde. Toen was ik al verbaasd, maar vergeten om het toen hier te plaatsen. Wel opvallend, maar achter de schermen kennelijk hard gewerkt.
 
Bovenaan