sva Papendorp (voorheen Magreb'90)

Sjorro

Member
Op een gegeven moment zijn puntstraffen geen straffen meer. Dan zou je op een andere manier moeten gaan straffen.
 

Unregistere

Well-known member
Gedegradeerd. Maar dat vinden ze niet erg, zo valt te lezen op www.rtvutrecht.nl:

Voor Tailor was de degradatie geen verrassing. "Het gevoel is hetzelfde. Dat het moeilijk zou worden om ons te redden, dat wisten we al. Ons doel was niet om erin te blijven. We wilden lekker blijven voetballen en de jongens in de kijker laten spelen bij andere clubs", vertelt hij in het radioprogramma Namen en Rugnummers.

De kans dat de oefenmeester aanblijft bij Magreb'90 is klein. "Ik weet nog niet wat er gaat gebeuren. De kans dat ik blijf bestaat altijd, maar er moet nog wel wat gebeuren. Het is belangrijk om met de Belastingdienst om tafel te gaan zitten", zegt Tailer, die om duidelijkheid vraagt als de Utrechters een doorstart willen maken in de hoofdklasse. De organisatorische problemen zijn er namelijk nog altijd. "Als er iets niet snel duidelijk is, dan kan ik de jongens niets beloven."

Ben wel benieuwd of we ze in de hoofdklasse gaan zien volgend seizoen.
 

JMD

Well-known member
Gaan zij nou verder in de hoofdklasse zaterdag of zondag?? Want het is van oorsprong natuurlijk een zondagploeg...
 

Unregistere

Well-known member
Ik vermoed zaterdag, anders wordt het een beetje lastig voor de KNVB. Maar eerst maar eens zien of ze ?berhaupt door zullen gaan.
 

JMD

Well-known member
Ik vermoed zaterdag, anders wordt het een beetje lastig voor de KNVB.
Dat denk ik ook ja, maar Magreb'90 liet zich toch voor 1 seizoen overzetten naar zaterdag??
Als ze idd zat hoofdklasse moeten spelen maak je de stap ook kleiner voor andere zondagploegen om een jaar de stap te zetten naar de zaterdag om de KNVB te helpen..

Gewoon indelen op regio dus voortaan en af van de za/zo-scheiding t/m hoofdklasse...
 

Unregistere

Well-known member
Weet het ook niet zeker hoor. Maar als ze nu een plekje claimen in de zondaghoofdklasse, wordt dat niet eenvoudig. Het zou me niets verbazen, want de verhuizing was inderdaad in principe voor ??n seizoen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het was een vriendelijk verzoek van de KNVB om een jaartje naar zaterdag te gaan. Zou mij niet verbazen dat ze nu weer de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat ze komend seizoen gaan doen.
 

Joost

Well-known member
Het was een vriendelijk verzoek van de KNVB om een jaartje naar zaterdag te gaan. Zou mij niet verbazen dat ze nu weer de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat ze komend seizoen gaan doen.

Het is inderdaad voor een jaar. Mocht Magreb graag op de zaterdag willen blijven dan mag dat nog een jaar maar ze hebben alle vrijheid om weer terug te keren.

Ik denk dan dat ze eerder met een extra team op zondag gaan spelen, dat maakt het iets praktischer.
 

noordooster

Well-known member
Weet het ook niet zeker hoor. Maar als ze nu een plekje claimen in de zondaghoofdklasse, wordt dat niet eenvoudig. Het zou me niets verbazen, want de verhuizing was inderdaad in principe voor ??n seizoen.

Valt het niet recht te breien met wat schuiven met de beloftenteams ?
 

noordooster

Well-known member
Gewoon indelen op regio dus voortaan en af van de za/zo-scheiding t/m hoofdklasse...

Dan krijg je het gedoe onder de hoofdklasse.
Beter is om niet te mixen za-zo.
Daarmee voorkom je allerlei problemen die je nu door die mix en door die beloftenteams wel hebt.
Om de zaak regionaler te maken zou je van de 3 niveaus , tweede divisie, derde divisie en hoofdklassen terug moeten naar maximaal 2 niveaus.
 

JMD

Well-known member
Dan krijg je het gedoe onder de hoofdklasse.
Je zal altijd ergens gedoe houden idd, maar op dit moment kan je niet meer terug (gelukkig), want het loopt al door elkaar...

Maar onder de hoofdklasse heb je (ik meen) 11 1e klassen (6 zo + 5 za), dus dan valt dat wel sneller goed dan als er maar 3 of 4 klassen zijn. En mocht het niet precies uitkomen (die kans is groot) dan is er in 1 van die 11 klassen vast wel iemand die in het belang van het voetbal wil denken ipv alleen aan het eigenbelang.
 

noordooster

Well-known member
Je kunt best een nieuwe goede piramide opzetten zonder mix.
Over wat in het belang is van het voetbal wordt verschillend gedacht.
Er zijn er velen die het in het belang van het voetbal vinden om zaterdagploegen te verplichten op zondag te voetballen, of die wedstrijden als Achilles 1894 - NSC op zaterdagavond om 18.00 uur een geweldig idee vinden. Of die volop genieten van het nut van jong Den Bosch tegen Woezik.

Overigens vond ik het meedenken ten tijde van de samenstelling van de derde divisies die helemaal krom dreigde te worden vanwege de beloftenteams nogal tegenvallen.
 

Unregistere

Well-known member
Valt het niet recht te breien met wat schuiven met de beloftenteams ?

Lastig denk ik. Jong Achilles '29 en Jong FC Den Bosch spelen als enige belofteteams in de hoofdklasse. Eerstgenoemde degradeert, dus dan houd je Den Bosch over. Die spelen liefst op zondag, maar eventueel zouden die naar zaterdag kunnen. Weet alleen niet welke afspraken daarover bestaan.

Eventueel kan ook Jong De Graafschap degraderen naar de hoofdklasse, dat zou dan wellicht het handigst zijn voor de KNVB. Dan kun je die als degradant gewoon gelijk naar de zaterdaghoofdklasse sturen.
 

Sjorro

Member
Lastig denk ik. Jong Achilles '29 en Jong FC Den Bosch spelen als enige belofteteams in de hoofdklasse. Eerstgenoemde degradeert, dus dan houd je Den Bosch over. Die spelen liefst op zondag, maar eventueel zouden die naar zaterdag kunnen.

Jong Achilles zou weleens helemaal kunnen verdwijnen.
 

Joost

Well-known member
Lastig denk ik. Jong Achilles '29 en Jong FC Den Bosch spelen als enige belofteteams in de hoofdklasse. Eerstgenoemde degradeert, dus dan houd je Den Bosch over. Die spelen liefst op zondag, maar eventueel zouden die naar zaterdag kunnen. Weet alleen niet welke afspraken daarover bestaan.

Eventueel kan ook Jong De Graafschap degraderen naar de hoofdklasse, dat zou dan wellicht het handigst zijn voor de KNVB. Dan kun je die als degradant gewoon gelijk naar de zaterdaghoofdklasse sturen.

Dat is allemaal op basis van vrijwillige overstap. Er is niets dat Jong Den Bosch kan dwingen om over te stappen. Idem met Jong De Graafschap. De slechtste degradant is de enige ploeg die gedwongen kan worden.
 

Unregistere

Well-known member
In dat geval wordt het dus goochelen voor de bond of inderdaad de slechtste degradant uit de derde divisie zondag verplichten naar zaterdag te gaan. Maar goed, eerst maar eens zien of Magreb '90 volgend seizoen wel aan de start verschijnt.
 

Unregistere

Well-known member
Ze gaan gewoon starten, volgens de laatste berichten van RTV Utrecht. Schijnt zelfs een groep van 41 man te staan voor het eerste en tweede. Namen alleen nog nergens te vinden.

Mo El Abdellaoui, de stroman van de afgelopen maanden, wordt hoofdtrainer. Stanley Tailor is vertrokken namelijk.
 
Bovenaan