Speelronde 5

Speelronde 5


  • Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .

PES5

Administrator
Forumleiding
Een uitzege op Excelsior. Heerlijk!

Voor rust leek het natuurlijk nergens op, maar vanaf de aftrap na rust was er maar ??n ploeg dominant. Slordig is het wel dat je dan nog zo'n dikke kans weggeeft, Yuki 2x zeer slap het duel in op het middenveld, en verzuimt de 1-3 te maken.

Voor rust had Reza natuurlijk een penalty moeten hebben en die goal van Rojas leek hands, al was dat nooit goed te zien op, omdat de camera te ver naar rechts stond.

Maar heel lekker dit. 11 uit 5 en woensdag maar weer naar Rotterdam. Grote kans dat ik er dan zelf bij ben.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vandaag de eerste topper van het seizoen. Best wel een gekke editie, want volgens mij is het voor het eerst in jaren dat heel Nederland het erover eens is dat Feyenoord een beter elftal heeft dan PSV. De verschillen tussen beide clubs zijn ook groot. Bij PSV is het al maandenlang onrustig, na het mislukte vorige seizoen en de tegenvallende transferzomer. Terwijl het bij Feyenoord al historisch lang erg rustig is, ondanks de enorme nederlaag tegen City. Desondanks schuilt daar ook het gevaar. Geen ploeg won de afgelopen jaren vaker van PSV dan Feyenoord. Ondanks dat PSV bij het gros van die edities een beter elftal had en ook beter presteerde in de competitie. Clich? 1: dit zijn wedstrijden op zich.

Ik ben wel echt benieuwd naar de wedstrijd van vanmiddag. Clich? 2: wie de slag om het middenveld wint, wint de wedstrijd. Ik verwacht veel fysieke duels en weinig goed voetbal. Het is het handelsmerk van Feyenoord, dus die zullen dat sowieso willen. En bij PSV is het vertrouwen broos, dus ik denk dat Cocu er de hele week op gehamerd heeft om in eerste instantie fysiek de strijd aan te gaan met Feyenoord. Hebben ze trouwens ook wel de spelers voor.

Ik kijk voor de verandering niet vanaf het bankje vandaag, maar in de Irish Pub in Tilburg. Wel benieuwd hoe het sfeertje daar gaat zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Faber gaat dus gewoon lekker cashen met een mooie afkoopsom. Lekker weer terug met de trein richting Eindhoven.

Vorige keer Irish pub PSV - Feyenoord ging ook prima Jamel, laat het maar weer zo'n middag worden.
 

erka

Well-known member
Faber's contract loopt na dit jaar sowieso af, dus de afkoopsom zal niet heel groot zijn. Spelers hebben aangegeven achter Faber te staan. Dan weet je ook wel genoeg.
Misschien dat Nijland er nog een flinke boswandeling voor nodig heeft.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zijn ze er nu nog niet uit dan? Dat was toch overduidelijk gisteren.
Zeg dan gewoon direct na het laatste fluitsignaal 'bedankt en tot ziens'.
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat Nijland en Jans de afkoopsom zo laag mogelijk proberen te houden en hopen dat Faber zelf initiatief neemt.
 

erka

Well-known member
Waarschijnlijk is het vooral dat Jans nog een paar dingetjes moet regelen alvorens hij het (tijdelijk) overneemt.
 

Joost

Well-known member
Ik heb gisteren dus voor het eerst Roda zien spelen dit seizoen en ben toch wel geschrokken.

Willem II speelde met drie man centraal achterin en twee aanvallende backs. Er was daardoor constante verwarring wie de backs moest opvangen. Zeker aan de kant met Paulissen en Van Peppen. Ander pijnpunt was het middenveld. De combinatie met El Makrini en Ndenge liep totaal niet.

Het was echt wachten op de 0-1 en zelfs dat duurde maar vijf minuten en kwam nota bene uit een standaardsituaties waarbij ze lopen te klungelen. Halfslachtig ingrijpen van Ndenge luidde de 0-2 in. De Willem II'er kreeg de bal wat gelukkig mee maar het was wel tekenend voor de lamlendige manier waarop Roda de eerste helft de duels aanging. Het leken wel meisjes tegen mannen.

Op slag van rust wordt het dan nog 1-3 en lijkt er nog wat van te maken want zo is voetbal ook; je kan ondanks een dramatische eerste helft toch nog best een resultaat halen. De wissels waarbij VanVelzen op de plek van Paulissen kwam en die op het middenveld erbij kwam pakten in ieder geval positief uit. De tweede helft was van Rodakant een stuk beter.

Het is dan wel zuur dat de 2-3 onterecht wordt afgekeurd na 48 minuten want dan was het wellicht nog echt spannend geworden. Nu bleef Roda het wel proberen maar zonder de aansluitingstreffer verdween langzaam alle hoop.
 

zwammy

Well-known member
Groningen was ook echt slecht hoor. 1e helft hadden ze echt niets te vertellen en als ze tegen een club speelde die wel kansen kon cre?ren was het wel een nulleke of 6 geweest. Alleen die Mahi viel op, die kan inderdaad wel ballen.
 
Bovenaan