Speelronde 32

Feyenoord kampioen

  • Ja

  • Nee

  • LB


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Herkenbaar. Ik ben toen in 2011 naar de huldiging van Ajax geweest. Eerst in een café die bloedstollende wedstrijd tegen directe concurrent FC Twente met de ontlading na de goals van Siem de Jong en daarna door naar de huldiging. Wat een geweldig feest was dat zeg na 7 jaar zonder titel. Later nog 2 keer bij een titelfeest geweest, maar zo mooi als in 2011 wordt het niet snel meer.
Sowieso zijn titels behaald na een lange droogte altijd mooier dan 2e/3e op rij/binnen korte tijd... Toen PSV in 2008 voor het 4e keer op rij (en 7 keer in 9 jaar) kampioen werd ging je het bijna als normaal zien, terwijl kampioenschappen dat nooit zijn, maar toch... Toen PSV in 2015 voor het eerst in 7 jaar weer kampioen werd vond ik die veel mooier dan die bv in 2008, terwijl in 2015 in februari al zo ongeveer bekend was dat we kampioen zouden worden (tenzij er gekke dingen zouden gebeuren)...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook wel lastig om de juiste toon aan te slaan. Normaal gesproken denken we te fatalistisch, anticiperen we op een mogelijk kampioenschap, dan zijn we te opportunistisch.

In 2017 koop je die halve seizoenkaart in de winterstop voor het geval dat het bij Excelsior zou gebeuren en was je dat weekend van 7 mei ook voorbereid voor het geval dat. Beetje onhandig om op 7 mei 16.15 voor die nacht nog je slaapplek te regelen terwijl je spullen dan nog in Amsterdam liggen. Laat staan dat je met terugwerkende kracht toch die wedstrijd had willen bijwonen.
 

stc

Well-known member
Feijenoord gaat gewoon winnen van Go Ahead Eagles. Ik verwacht dat de coolsingel en aanverwante straten helemaal vol zullen staan op maandag. Ik twijfel nog of ik wel naar kantoor ga aanstaande maandag, daar mijn kantoor vlakbij de coolsingel is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn ook gewoon kantoren gesloten. Een vriend van mij die dacht weer lekker vanuit het kantoor goed te staan, maar dat kantoor blijft dicht.
 

Batigoal

Well-known member
Prachtige assist van Cerny. Die heeft echt een topseizoen, benieuwd waar hij komende zomer heen gaat.

Cillessen kan ook beter alvast aan zijn zomervakantie beginnen geloof ik.
 

Abubakari

Well-known member
Dan is de vraag of je er op achteruit of vooruit gaat.
Olij keept al een heel seizoen goed, Branderhorst heeft één goeie bekerwedstrijd gekeept (waarin ie er alsnog 4 om zijn oren kreeg), lijkt me dat Branderhorst voor Olij zeer waarschijnlijk een flinke stap terug is.
 

Maasveld

Well-known member
Olij keept al een heel seizoen goed, Branderhorst heeft één goeie bekerwedstrijd gekeept (waarin ie er alsnog 4 om zijn oren kreeg), lijkt me dat Branderhorst voor Olij zeer waarschijnlijk een flinke stap terug is.
Branderhorst was vorig seizoen ook al één van de betere keepers van de Eredivisie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Branderhorst was vorig seizoen ook al één van de betere keepers van de Eredivisie.

Precies. Leuk dat een miljonair per se Cillessen wilde terughalen, maar dat geld in een speler steken waren ze waarschijnlijk meer mee opgeschoten. Niet dat Cillessen een slechte keeper is, maar je kan beter je versterken op posities waar je minder bent bezet. Weet niet of ik die lezing hier op DVK of op WhatsApp ben tegengekomen, maar dat was op de dag dat Cillessen werd gehaald al een vrij gangbare mening.

Branderhorst was vorig jaar prima en dit seizoen Olij. Die twee ontlopen elkaar wat mij betreft niet veel. Met stelligheid roepen dat het waarschijnlijk een flinke stap terug is, dan heb je vorig seizoen wat gemist.
 

Abubakari

Well-known member
Ik betwist niet dat Branderhorst een goeie keeper is, ik zeg alleen dat Olij ook een hele goeie keeper is. En ik sluit niet uit dat Olij gewoon beter is.
 
Bovenaan