Speelronde 30

Abubakari

Well-known member
Feyenoord heeft toch ook een fase gehad waarin ze nauwelijks verdiend van clubs uit het rechterrijtje wonnen door Dessers in de 92’ minuut?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft toch ook een fase gehad waarin ze nauwelijks verdiend van clubs uit het rechterrijtje wonnen door Dessers in de 92’ minuut?

Ook nauwelijks verdiend punten verloren. Statistisch staan wij ongeveer op het aantal punten wat ons toekomt. PSV zou statistisch minder punten dan ons moeten hebben. Ik denk dat we over het gehele seizoen hebben overgepresteerd tegen het rechterrijtje en ondergepresteerd tegen het linkerrijtje. Qua spel en qua puntenaantal hebben we behoorlijk progressie geboekt. Natuurlijk ook met een betere selectie. Dus op zich mogen we dik tevreden zijn. Wel zaak dat je jezelf niet alsnog voorbij laat streven door FC Twente of AZ. Ook twee ploegen die overpresteren.
 

JMD

Well-known member
Feyenoord heeft toch ook een fase gehad waarin ze nauwelijks verdiend van clubs uit het rechterrijtje wonnen door Dessers in de 92’ minuut?
zelfs 2 weken op rij, Sparta uit en AZ thuis (oke, AZ geen rechterrijtje natuurlijk, maar ook Feyenoord heeft idd narrow escapes gehad)
 

JMD

Well-known member
Dat is dus het kwaliteitsverschil.
Precies. Dat XG geneuzel is mooi voor 'wat als' enz, maar de kwaliteit juist van een keeper om onmogelijke ballen tegen te houden en van een aanvaller om onmogelijke ballen er nog in te schieten...
Ik denk overigens dat wij met een fatsoenlijke keeper echt nog meer punten hadden gepakt...
 

Bernardo

Well-known member
Nou begin hem toch nog een beetje te knijpen voor ons. Met ook nog 2 wedstrijden tegen concurrenten RKC en Willem II op het programma. Moeten we echt wel eentje van gaan winnen, maar met onze huidige reeks na de winterstop maar 5 punten, heb ik er niet veel vertrouwen in dat we nog eentje winnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou begin hem toch nog een beetje te knijpen voor ons. Met ook nog 2 wedstrijden tegen concurrenten RKC en Willem II op het programma. Moeten we echt wel eentje van gaan winnen, maar met onze huidige reeks na de winterstop maar 5 punten, heb ik er niet veel vertrouwen in dat we nog eentje winnen.

Moet Willem II uit die andere drie wedstrijden ook nog vier punten pakken. Daarnaast nog wat ploegen die over jullie heen moeten. De nummer zestien gaat echt niet met meer dan 32 punten eindigen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Precies. Dat XG geneuzel is mooi voor 'wat als' enz, maar de kwaliteit juist van een keeper om onmogelijke ballen tegen te houden en van een aanvaller om onmogelijke ballen er nog in te schieten...
Ik denk overigens dat wij met een fatsoenlijke keeper echt nog meer punten hadden gepakt...
Gaat me niet zo zeer om xG, maar om het feit dat ik vind dat Feyenoord (in tegenstelling tot Ajax en PSV) dit seizoen nooit écht door de ondergrens is gezakt. Behalve dan misschien Utrecht uit en Vitesse thuis. Verder vooral veel wedstrijden waarin we qua veldspel minimaal gelijkwaardig en vaak zelfs beter waren dan de tegenstander, maar toch punten verloren.

Maasveld heeft gelijk hoor, dat is ook kwaliteit. Maar daarmee ook de uitdaging naar volgend seizoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmiddag mag Ladan op de bank zitten. Kwam na zijn periode bij Cambuur van de zomer transfervrij thuis te zitten, oktober opgepikt door Feyenoord onder 21 en nu zit hij uit nood op de bank. Toch een mooi seizoen voor hem.
 

Bernardo

Well-known member
Nou begin hem toch nog een beetje te knijpen voor ons. Met ook nog 2 wedstrijden tegen concurrenten RKC en Willem II op het programma. Moeten we echt wel eentje van gaan winnen, maar met onze huidige reeks na de winterstop maar 5 punten, heb ik er niet veel vertrouwen in dat we nog eentje winnen.
Moet Willem II uit die andere drie wedstrijden ook nog vier punten pakken. Daarnaast nog wat ploegen die over jullie heen moeten. De nummer zestien gaat echt niet met meer dan 32 punten eindigen.
Laten we het hopen.
 

JMD

Well-known member
Europees een wereldseizoen. In de competitie een vrij rampzalig seizoen. Die gaan straks nog als zevende of achtste de playoffs in.
7e is vrij logisch, staat dichtbij met Utrecht. 8e zou kunnen, maar dan moet er nog wel flink wat gebeuren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
7e is vrij logisch, staat dichtbij met Utrecht. 8e zou kunnen, maar dan moet er nog wel flink wat gebeuren.

Niet gehinderd door de feiten, heb ik het gevoel dat ze de laatste maanden echt bijna geen punt meer pakken. Puntenverschil met Groningen en Go Ahead kan vijf punten worden met nu al een beter doelsaldo voor beide clubs. Moeten die twee daarna inderdaad wel behoorlijk wat punten pakken en Vitesse vervolgens vrijwel geen enkel punt meer. Ik zie dat eerder gebeuren dan het gevreesde scenario van @Bernardo dat Cambuur nog bij de onderste drie zou eindigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan