Speelronde 30

Max

Administrator
Forumleiding
Dikverdiende overwinning! Twee overwinningen in de komende drie wedstrijden en thuis niet van FC Twente verliezen en die derde plaats is binnen. Het is nog een behoorlijk karwei.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En we staan nog dichter bij de degradatie streep!

Daar horen jullie statistisch ook thuis. Alleen wat ik zeg, ik zie de nummer zestien geen 33 punten pakken. Zeven punten uit de laatste vier wedstrijden is veel als je eerder nog geen punt per wedstrijd pakte. Maar goed, eens zien wat Fortuna doet tegen Go Ahead.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als naast PEC nu ook Fortuna gaat winnen, dan gaat het wellicht toch nog tricky worden. Het zou wat zijn. Als Cambuur nog op plek zestien terecht zou komen, dan vliegen ze eruit ook. Zou wel heel bizar zijn.
 

Bernardo

Well-known member
PEC, Willem II en eventueel Fortuna gewoon de 3 punten.
Als naast PEC nu ook Fortuna gaat winnen, dan gaat het wellicht toch nog tricky worden. Het zou wat zijn. Als Cambuur nog op plek zestien terecht zou komen, dan vliegen ze eruit ook. Zou wel heel bizar zijn.
Nja als je na de winterstop maar 5 punten pakt en van de laatste 10 er 9 verliest. Is het ook weer niet zo bizar, wel vergelijkbaar met het seizoen van VVV van vorig seizoen. Gelukkig hebben wij iets meer punten
 

Max

Administrator
Forumleiding
Thuis nog tegen twee rechterrijtje clubs en uit tegen een rechterrijtje club en een onderkant linkerrijtje club. Dan moet je toch wel ergens minimaal weer eens een punt pakken?
 

JMD

Well-known member
Het is echt idioot hoe de competitie er nu voorstaat, plek 14 t/m 18 strijden tegen degradatie, plek 8 t/m 13 is allemaal nog flink in de race voor playoffs...
Overigens spelen de onderste 4 volgende week allemaal een zeer lastig duel, PEC naar Ajax, Willem II naar PSV, Sparta ontvangt AZ en Fortuna ontvangt Feyenoord. Alleen daarom al denk ik dat Bernardo wel rustig kan slapen...
 

Bernardo

Well-known member
Thuis nog tegen twee rechterrijtje clubs en uit tegen een rechterrijtje club en een onderkant linkerrijtje club. Dan moet je toch wel ergens minimaal weer eens een punt pakken?
Zou je wel zeggen, maar er komt ook voor Cambuur ook steeds meer druk op te staan natuurlijk mochten de onderste punten blijven pakken. Maar goed, misschien ben ik wel te pessimistisch. Maar na zo'n reeks als deze, wat eigenlijk begonnen is vanaf het moment dat Henk voor de eerste keer wegviel is daar ook wel reden toe.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is echt idioot hoe de competitie er nu voorstaat, plek 14 t/m 18 strijden tegen degradatie, plek 8 t/m 13 is allemaal nog flink in de race voor playoffs...
Overigens spelen de onderste 4 volgende week allemaal een zeer lastig duel, PEC naar Ajax, Willem II naar PSV, Sparta ontvangt AZ en Fortuna ontvangt Feyenoord. Alleen daarom al denk ik dat Bernardo wel rustig kan slapen...

Daarom lijkt het ook niet realistisch dat PEC en Willem II nog die zeven punten naar Cambuur gaan overbruggen. Die pot tegen Ajax en PSV gaan ze natuurlijk verliezen. Dan moeten ze bijna maximaal resultaat uit de resterende wedstrijden halen. Dat zou wel een enorme Houdini act zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan