Speelronde 29 in de eredivisie

Max

Administrator
Forumleiding
8? Poule toch 4

Derde plaats dan speel je voorronde EL over twee duels. Win je, dan speel je poulefase EL zes duels en anders zes duels Conference League. Dus die derde plaats is best aantrekkelijk. Geen risico dat je geen Europees hoofdtoernooi speelt. Daarnaast verstoort het ook niet je voorbereiding.
 

Bernardo

Well-known member
Derde plaats dan speel je voorronde EL over twee duels. Win je, dan speel je poulefase EL zes duels en anders zes duels Conference League. Dus die derde plaats is best aantrekkelijk. Geen risico dat je geen Europees hoofdtoernooi speelt. Daarnaast verstoort het ook niet je voorbereiding.
Ah, dat wist ik niet.
 

Susaa

Well-known member
Gottegot, kut Twente staats zelfs 4e zie ik nu....

Wie schiet die kut tukkers een keer van de roze wolk ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gottegot, kut Twente staats zelfs 4e zie ik nu....

Wie schiet die kut tukkers een keer van de roze wolk ?

Vrees op z’n vroegst wij. Zelfs dat moeten we afwachten. We hebben er in de beker op wonderbaarlijke manier van verloren. Ze hebben aardig de wind in de rug en niet het lastigste programma.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Door de nederlaag van AZ is Ajax nu zeker van Europees voetbal, PSV heeft nog 1 zege nodig om dat te halen. :)
Ik zou het echt een grote stunt vinden als Twente direct Europees voetbal haalt. AZ leek zo in de vorm een tijd lang, maar de laatste weken echt minder. En dan mag AZ niet klagen dat PSV vorige week nog in de blessuretijd de 3-3 aantekende anders hadden de Tukkers al 5 punten losgestaan van AZ.
 

Forza AZ

Well-known member
Derde plaats dan speel je voorronde EL over twee duels. Win je, dan speel je poulefase EL zes duels en anders zes duels Conference League. Dus die derde plaats is best aantrekkelijk. Geen risico dat je geen Europees hoofdtoernooi speelt. Daarnaast verstoort het ook niet je voorbereiding.
Er is ook nog een kans dat je met de 3e plaats direct geplaatst bent voor de groepsfase EL. Dat is het geval als de winnaar van één van de 3 Europese toernooien in eigen land geplaatst is voor de groepsfase EL of als de winnaar van de Conference League in eigen land geplaatst is voor de (voorronde) CL.

Dan komt er namelijk een plek vrij in de groepsfase EL en die gaat naar het hoogste land in de ranking (7e plaats) dat nog geen plek heeft in de groepsfase EL, en dat is Nederland dit seizoen.
 

De Wolf

Well-known member
Dat scenario is alleen mogelijk wanneer Marseille de cup wint. Roma en Leicester lopen te ver achter.
Uiteraard gaat Feyenoord bij winst ook rechtstreeks naar de EL.
 

JMD

Well-known member
Wat gebeurt er als Feyenoord 5e wordt en de EL wint? Worden er dan geen PO gespeeld omdat het 5e ticket al weg is?
 

Batigoal

Well-known member
Terechte dikke nederlaag voor Sparta. En ondertussen blijft de beste voetballer weer op de bank.

Benieuwd hoe lang ze in Utrecht het betonvoetbal van de omhooggeschreven Fraser zullen pruimen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat gebeurt er als Feyenoord 5e wordt en de EL wint? Worden er dan geen PO gespeeld omdat het 5e ticket al weg is?

Conference League. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat dan de nummer 4 playoffs zou moeten spelen. Lijkt mij allemaal erg ingewikkeld. Ik dacht dat die playoffs rond de finale zijn gepland.
 
Bovenaan