Speelronde 27

Poll


  • Totaal aantal stemmers
    7

Batigoal

Well-known member
Even een best serieuze vraag, want ik snap het niet: Waarom staat Ajax die megafoon toe, of beter, waarom krijgt die man een plek bij een microfoon.

Het is voor mij oprecht een reden om het geluid uit te zetten.
Keek je voor het eerst Ajax? Die is er al jaren.

Kan me er inmiddels niet druk meer om maken.
In die zin is het een prima seizoen. Alleen wel opmerkelijk dat je nauwelijks linkerrijtje wedstrijden wint.
Slechts 2 keer winst tegen een club uit het linkerrijtje dit seizoen. Dan ben je inderdaad nog geen Ajax-materiaal, want wij verspelen juist punten tegen ploegen uit het rechterrijtje.
 

delmaestro

Well-known member
Precies. Draai het eens om. Tegen het rechterrijtje 14 keer gespeeld. Dertien keer winst, en 1x gelijkspel tegen RKC. Dat zijn gewoon kampioenstatistieken tegen de 'kleintjes'. Daarnaast geef ik ze thuis tegen PSV een prima kans op winst, en thuis tegen Utrecht en Twente ook, al hebben de Tukkers het geluk momenteel aan hun reet hangen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op zich zou je verwachten dat je zelf uit het resterende programma inderdaad wel nog redelijk wat punten gaat pakken. Op basis van de statistieken zit het je relatief tegen en pakt een FC Twente inderdaad behoorlijk wat punten. Alleen FC Twente zit opeens wel heel erg in een flow omhoog. Mag toch hopen dat we dit jaar geen playoffs hoeven te spelen.
 

delmaestro

Well-known member
Hoef je in mijn optiek niet bang voor te zijn. Plek 4 = veilig, aangezien Ajax en PSV de bekerfinale spelen. Het lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk dat dit AZ én dit Twente beiden over Feyenoord heen gaan. AZ mag nog tegen o.a. Ajax, Utrecht, Vitesse en Heerenveen. Twente krijgt naast Feyenoord ook nog PSV en Groningen en de derby uit bij Heracles.
Los daarvan moet dit prima spelend Feyenoord natuurlijk gewoon minimaal 3e worden. Ik vind ze dichter bij PSV en Ajax zitten dan vooraf verwacht...
 

Abubakari

Well-known member
Even een best serieuze vraag, want ik snap het niet: Waarom staat Ajax die megafoon toe, of beter, waarom krijgt die man een plek bij een microfoon.

Het is voor mij oprecht een reden om het geluid uit te zetten.
Ik blijf het ook enorm irritant vinden. Ik stel mij een heel enge narcist voor die daar met die roeptoeter staat te galmen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De nederlaag tegen Groningen was Hake zijn laatste nederlaag met FC Utrecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die selectie van FC Utrecht is al jarenlang in onbalans. Hoop dezelfde spelers zonder echt spelers die echt het verschil voor je maken. Nadat FC Utrecht van een vermoeid Feyenoord won die een van hun slechtste wedstrijden van het seizoen speelde, was FC Utrecht opeens volgens sommige analisten titelkandidaat of zouden ze toch in ieder geval om plek twee of drie meedoen. Of je het verschil maakt met 22 of 23 gelijkwaardige spelers. Als je zoals FC Utrecht zijnde geen Europees voetbal speelt, dan kun je beter een kleinere kern van gelijkwaardige spelers hebben en een paar die er echt bovenuit steken. Op de verrassing FC Twente na spelen alle concurrenten van FC Utrecht Europees voetbal. Dan heeft FC Utrecht ook nog de mazzel gehad veel van die concurrenten getroffen te hebben na een Europese week. Dan is het best knap dat je straks vier of vijf wedstrijden voor het einde je zelfs theoretisch niet meer rechtstreeks kan plaatsen voor Europees voetbal. Die Jordy Zuidam scheen Feyenoord te hebben afgewezen en toen mocht Troost een zomer gaan kloten. Ik denk niet dat Jordy Zuidam nu snel nog een kans gaat krijgen bij Ajax, AZ, Feyenoord of PSV.
 

Batigoal

Well-known member
Die selectie van FC Utrecht is al jarenlang in onbalans. Hoop dezelfde spelers zonder echt spelers die echt het verschil voor je maken.
Denk dat dit wel een goede samenvatting is. Veel prima spelers, maar niemand die er bovenuit steekt of nog de potentie heeft om een vervolgstap te maken. Vooral veel middenvelders van halverwege/achterin de 20 maar top is het niet. Timber en Douvikas zijn interessant, maar buiten die 2 is het allemaal mwah.
 

delmaestro

Well-known member
Maher en Ramselaar zijn natuurlijk schoolvoorbeelden van net-niet middenvelders voor de top en subtop. Meer dan prima voor clubs als Utrecht, of voor bijvoorbeeld ons, omdat ze je af en toe een bonus opleveren als ze het op de heupen hebben. Maar ze trekken je niet uit het slob als het een keer slecht gaat...
 
Bovenaan