Speelronde 27

Poll


  • Totaal aantal stemmers
    7

Max

Administrator
Forumleiding
Vitesse en FC Utrecht zakken echt ver weg de laatste weken, zelfs Grunn komt nog bij ze in de buurt.

Heel veel maakt het niet uit. Vijf tot en met acht spelen playoffs. Gezien de KNVB NEC blijft naaien en Cambuur in de lift naar beneden zit, zijn de playoffs wel zeker voor FC Utrecht en Vitesse.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tsja, zo'n dag..

Ontzettend zuur eigenlijk weer om op zo'n manier te verliezen. Je weet het eigenlijk voor de wedstrijd al, maar dan laat je je als fan toch weer meeslepen in het sentiment rond de wedstrijd en ook door de manier waarop de wedstrijd zich ontwikkelde. We hadden het, met name het eerste uur, gewoon uitstekend voor elkaar. En gezien de kansenverhoudingen na 90 minuten zou een 2-2 uitslag misschien wel de meest terechte zijn. Maar natuurlijk verliezen we hem vlak voor tijd. Cliché: zo'n wedstrijd wordt op details beslist. En die details tellen uiteindelijk wel op als je ze onder elkaar zet:

- We missen onze beste speler; Kokcu. Juist in deze wedstrijd had hij cruciaal kunnen zijn. De manier waarop we speelden zorgden ervoor dat we veel ballen veroverden op het middenveld en ontstond er veel ruimte tussen de backs en centrale verdedigers van Ajax. En als er één speler is die de lopende spelers van ons kan bedienen dan is het Kokcu. Ik ben ervan overtuigd dat we met hem in het elftal nog meer gevaarlijke momenten hadden kunnen creëren.
- Het uitvallen van Toornstra na een uur. Ik ben niet de grootste fan van Toornstra. Vind hem in balbezit al jaren niet goed genoeg voor zijn positie in het elftal. Maar juist in dit soort topwedstrijden is hij altijd ontzettend nuttig met de vuile meters die hij maakt en de duels die hij wint. Hij was ook vandaag weer zeer sterk daar in. En dan komt Hendrix erin, die ik niet heel slecht vind. Maar hij stond wel direct een paar keer verkeerd, bijvoorbeeld bij de 3-2.
- Bijlow die niet keept, in plaats daarvan die drollenvanger Marciano. 30 seconden voor de 2-2 postte ik hier nog dat de grootste kansen van Ajax tot dan toe voortkwamen uit zijn blunderen. Hij gaat in de fout bij de 1-1, duikt 2x onder een bal door, waardoor een Ajacied de bal voor een leeg doel tot inkoppen had. En ook bij de 2-2 duikt hij er weer onderdoor. Oh ja, zijn spelhervattingen zijn, in vergelijking met die van Bijlow, zeer matig. Dat zijn ook momenten dat een wedstrijd kantelt als het een flink gevecht is op het middenveld. En het stuivertje wisselen is welke ploeg de ander onder druk krijgt.
- Twee penaltysituaties die niet je kant op vallen. Maasveld zegt dat er ook een moment met Mazraoui was, maar die heb ik echt nergens terug kunnen vinden. Dus ik wil hem best geloven, maar ik weet in elk geval zeker dat Feyenoord recht had op twee strafschoppen. Sowieso dat moment met Dessers, is in mijn ogen absurd dat de VAR daar niet ingrijpt. Die van Linssen was licht, maar Timber speelt de bal niet. Die kun je geven. Laten we het erop houden dat het dan ook met dat soort momenten niet meezit.

En dan valt het weer niet jouw kant op. Bovenstaand lijken details, maar voor ons om eindelijk weer eens te winnen in de Arena moet het verschil tussen beide teams gewoon groot zijn, in het voordeel van Feyenoord. Je moet zo'n eerste uur uiteindelijk de kwaliteiten en/of het geluk hebben dat je uitloopt naar 1-3/1-4, want met een goal verschil is het gewoon wachten op het moment dat Ajax terugkomt in die wedstrijd. Dat is de vloek die op deze wedstrijd rust. Net als wat PSV bijna altijd in de Kuip heeft en Ajax vaak in Eindhoven. Het is iets ongrijpbaars.

En nu is het uithuilen en weer doorgaan. De bovenste twee plekken zijn, voor zover dat niet al zo was, nu wel definitief uit het zicht. Dan is het zaak om derde of vierde te worden, zodat we geen play-offs hoeven te spelen. Maar belangrijker nog; volledige focus op de Conference League. Het zou geweldig zijn als we in dat toernooi nog minimaal een rondje verder kunnen komen!

Ajacieden, gefeliciteerd!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ohja, deze vergat ik nog in mijn overzicht. Ik weet dat Ajax dinsdag gespeeld heeft, maar het schijnt echt veel te schelen of je twee of vier rustdagen hebt. 40% minder kans om te winnen, 75% meer tegendoelpunten in het laatste half uur en 70% minder doelpunten in het laatste half uur is nogal significant. En bij Feyenoord was het inderdaad wel aardig op allemaal na een uur.

 

Abubakari

Well-known member
F991BD60-DBB2-4704-8A7F-28DA23FE8F46.jpeg
Vlak voor en na de 3-2.
Wat Miramar kan kan ik ook. (ok is Dokkumers voor ook, voor alle duidelijkheid).

Tsja, veerkracht hebben ze wel, is wel eens minder geweest. Bij espn deden ze alsof de 2-2 uit de lucht kwam vallen maar dat vond ik niet, met Timbers kopbal op de lat, redelijke vrij schietkans Antony, enorme kopkans Brobbey was Ajax er al dichtbij.
Wonderlijke en uiteindelijk geweldige klassieker. Zo winnen is leuker dan een degelijke 2-0. Al moet je er wel de nodige ergernis en frustratie voor over hebben voordat het goed afloopt.

Wat Antony betreft, ik hoop ook dat ie gauw met dat theater stopt, net als die andere jongens uit Zuid bij Ajax trouwens. Al was ie op het laatst wel echt geblesseerd, maar al die onzin er omheen is te genant voor woorden. En wat een domkop om geel te pakken met je shirt uitdoen als je op scherp staat.
Wel benieuwd of we over 14 dagen bij een Grunn in vorm weer zo wegkomen met circus chaos achterin. Al was het na rust wel weer beter.
 

Abubakari

Well-known member
Dus ik wil hem best geloven, maar ik weet in elk geval zeker dat Feyenoord recht had op twee strafschoppen. Sowieso dat moment met Dessers, is in mijn ogen absurd dat de VAR daar niet ingrijpt. Die van Linssen was licht, maar Timber speelt de bal niet. Die kun je geven. Laten we het erop houden dat het dan ook met dat soort momenten niet meezit.
Die eerste met Martinez had Ajax mazzel mee, die tweede van Linssen was echter een 100% schwalbe.
Zet je daar dat moment met Mazraoui tegenover heft het elkaar weer op.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Iets anders dan het sportieve.. Bij Feyenoord hadden we in de voorbereiding die ontzettende sneuneus die een shirtje van Til weggriste voor de neus van een jongetje. Dat ging terecht viraal, want mijn hemel hoe intens sneu kun je zijn?

Maar we hebben er nog eentje hoor. Deze ontzettende droeftoeter staat er ook mooi op, hoe hij het shirtje van Antony sneaky uit z'n handen trekt en dan snel wegrent. Voor de neus van wat jongetjes. Wat is er toch loos met dit soort mensen?

 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die eerste met Martinez had Ajax mazzel mee, die tweede van Linssen was echter een 100% schwalbe.
Zet je daar dat moment met Mazraoui tegenover heft het elkaar weer op.
Hij raakt Linssen toch en niet de bal, ook al ging Linssen inderdaad makkelijk liggen. Maar wat voor vreselijks is er dan met Mazraoui gebeurd? Ik wil dat best tegen elkaar opheffen, als ik weet over welk moment het gaat. Want nogmaals, ik kan dat moment me niet herinneren en heb het ook helemaal nergens terug kunnen vinden.
 

Abubakari

Well-known member
Hij raakt Linssen toch en niet de bal, ook al ging Linssen inderdaad makkelijk liggen. Maar wat voor vreselijks is er dan met Mazraoui gebeurd? Ik wil dat best tegen elkaar opheffen, als ik weet over welk moment het gaat. Want nogmaals, ik kan dat moment me niet herinneren en heb het ook helemaal nergens terug kunnen vinden.
Nee, dat moment zal het account Boze Feyenoorders wel niet delen.
Linssen maakt een schwalbe, staat direct op en geen Feyenoorder appelleert, niks aan de hand.
 
Bovenaan