Speelronde 27

Poll


  • Totaal aantal stemmers
    7

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee, dat moment zal het account Boze Feyenoorders wel niet delen.
Linssen maakt een schwalbe, staat direct op en geen Feyenoorder appelleert, niks aan de hand.
In hoeverre is het relevant voor de beoordeling van wel of geen strafschop welk account het filmpje deelt? Al deelde Willem Engel het filmpje van Martinez, het is en blijft een overtreding.
 

Abubakari

Well-known member
In hoeverre is het relevant voor de beoordeling van wel of geen strafschop welk account het filmpje deelt? Al deelde Willem Engel het filmpje van Martinez, het is en blijft een overtreding.
Dat zei ik ook, dat Ajax daar mazzel had.

Ik bedoel dat je als je de wel/niet penalty momenten gaat delen je ze allemaal moet delen. Verder zal het mij worst zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat zei ik ook, dat Ajax daar mazzel had.

Ik bedoel dat je als je de wel/niet penalty momenten gaat delen je ze allemaal moet delen. Verder zal het mij worst zijn.
Ik heb na de post van Maasveld vanmiddag en nog een keer na jouw post van daarnet heel twitter afgezocht naar een filmpje van dat moment met Mazraoui, maar ik kon het niet vinden. Zat het in de samenvatting? Die heb ik even overslagen, geef ik eerlijk toe. Ik geef je m'n woord dat als ik het moment nog een keer terug kan kijken, ik me hier zal melden om me erover uit te spreken. Maar nogmaals, dan moet ik wel beelden hebben. Anders is het een beetje lastig om er iets over te zeggen.
 

Abubakari

Well-known member
De winnaar zal wel niet zoveel de behoefte hebben om dat soort momentjes te delen. In de geest van hoe Makkelie floot waren het geen strafschoppen, geen van drie. Prima dat ie de wedstrijd goed aanvoelde en er geen penalty voor gaf. Daarnaast ben ik ook niet zo’n liefhebber van dat gezeur over scheidsrechters. Dat laat ik aan twitteraars over met welluidende namen als Boze Feyenoorders, types die altijd in de slachtofferrol kruipen.

Ik vond het een geweldige klassieker, alles er op en er aan, rollercoaster. Tien keer leuker dan die zaadpartij in de Kuip.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De winnaar zal wel niet zoveel de behoefte hebben om dat soort momentjes te delen. In de geest van hoe Makkelie earen het geen strafschoppen, geen van drie. Prima dat ie de wedstrijd goed aanvoelde en er geen penalty voor gaf. Daarnaast ben ik ook niet zo’n liefhebber van dat gezeur over scheidsrechters. Dat laat ik aan twitteraars over met welluidende namen als Boze Feyenoorders, types die altijd in de slachtofferrol kruipen.

Ik vond het een geweldige klassieker, alles er op en er aan, rollercoaster. Tien keer leuker dan die zaadpartij in de Kuip.
Die van Linssen, akkoord. Die kun je geven, maar kan je, als je los fluit, ook laten gaan. Zou ik normaal ook niet zo over zeuren, trouwens. Zulke dingen gebeuren. Maar zoals jij ook al zei, die van Martinez is gewoon een overduidelijke overtreding. En op 1-2 is dat nogal een cruciaal moment, zoals uiteindelijk ook wel is gebleken. De wedstrijd was er nou niet echt naar dat Ajax nog zou gaan winnen als de 1-3 op dat moment zou zijn gevallen. Daarom baal ik ervan, want we kunnen het zo goed gebruiken om eindelijk weer eens te winnen in de Arena. Dan is zo'n cruciaal moment gewoon extra zuur. Evenals de blunders van onze keeper en de andere zaken die ik al benoemde. Het is onderdeel van.

Het was inderdaad een veel leukere klassieker dan de heenwedstrijd. Van begin tot eind puntje van m'n stoel. En ik heb dit soort wedstrijden ook veel liever dan bijvoorbeeld die van vorig jaar onder Advocaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat soort momenten moeten gezien die vloek een keer onze kant opvallen. Ik maak mij al jarenlang niet meer druk om deze wedstrijd, maar vandaag heb ik er wel weer aardig de pest in. Als dat zo’n beslissend moment met Martinez je kant niet oprolt en de keeper zijn niveau haalt, dan is dat behoorlijk zuur. Met Bijlow en Kökçu had er wellicht met de vloek kunnen worden afgerekend.

Ik zie dat dat schijt AZ ook nog even in blessuretijd gelijk maakt. Dat helpt ook niet.
 

Abubakari

Well-known member
Het was inderdaad een veel leukere klassieker dan de heenwedstrijd. Van begin tot eind puntje van m'n stoel. En ik heb dit soort wedstrijden ook veel liever dan bijvoorbeeld die van vorig jaar onder Advocaat.
Vorig jaar onder Advocaat deed Feyenoord het ook prima in de Arena, eerste 20 a 25 minuten daargelaten, toen was Feyenoord nergens en ook alleen maar aan het verdedigen. Maar nadat Gravenberch toen de 1-0 maakte was het over met Ajax en speelde Feyenoord volgens mij ook vrij aanvallend en haalde Ajax met het nodige gebibber de eindstreep.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat was een van de weinige aanvallende helften onder Advocaat. Volgens Advocaat kon dat helemaal niet. Natuurlijk hebben we dit jaar een heel ander elftal, maar het had makkelijk aanvallender gekund. Bij AZ speelde Slot ook zelden met echt snelle centrale verdedigers.

In die zin is het een prima seizoen. Alleen wel opmerkelijk dat je nauwelijks linkerrijtje wedstrijden wint.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vorig jaar onder Advocaat deed Feyenoord het ook prima in de Arena, eerste 20 a 25 minuten daargelaten, toen was Feyenoord nergens en ook alleen maar aan het verdedigen. Maar nadat Gravenberch toen de 1-0 maakte was het over met Ajax en speelde Feyenoord volgens mij ook vrij aanvallend en haalde Ajax met het nodige gebibber de eindstreep.
Precies, maar dat was dus ook de kritiek. Dat Advocaat letterlijk vond dat het elftal niet goed genoeg was om pressievoetbal te spelen in de Arena. Dat werd in die documentaire pijnlijk duidelijk, toen hij in de rust zelfs boos uit de kleedkamer is gestormd toen de groep opstond en vond dat we aanvallender moesten spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb die docu niet gezien, best jammer want wel benieuwd naar, maar ik hoef geen Disney.

En het is inderdaad met slot wel structureler vooruit voetballen dan met Safety First Dick. Sterker nog, het zou mij niet verbazen mocht Slot ten Hag tzt opvolgen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb die docu niet gezien, best jammer want wel benieuwd naar, maar ik hoef geen Disney.

En het is inderdaad met slot wel structureler vooruit voetballen dan met Safety First Dick. Sterker nog, het zou mij niet verbazen mocht Slot ten Hag tzt opvolgen.
Dat zou wel een horrorscenario voor ons zijn. Maar na Berghuis kijk ik nergens meer van op.

Heb jij trouwens geld gezet op de wedstrijd van vandaag? Het was weliswaar nog net geen blessuretijd, maar op deze post van jou in het Feyenoord Nieuws-topic zou Nostradamus jaloers zijn.

Dan wint Ajax misschien wel met 3-2 door een goal in blessuretijd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kijkt tegenwoordig nergens meer van op, maar een ex-ploeggenoot bij PEC en schijnbaar vriend van Slot zei dat Slot dat niet zou doen. We merken het wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je kijkt tegenwoordig nergens meer van op, maar een ex-ploeggenoot bij PEC en schijnbaar vriend van Slot zei dat Slot dat niet zou doen. We merken het wel.
Berghuis zei zelf dat hij het nooit zou doen. Nu zijn het wel twee verschillende types en is ook de context anders, maar ik steek voor niemand meer m'n hand in het vuur wat dat betreft.
 

Abubakari

Well-known member
Slot kan bij Ajax wel een tweede keeper van niveau halen, was wel duidelijk dat hij flink baalde dat ie het met Marciano moest doen. Hetgeen dan weer niet echt heel goed is van Slot om je keeper tussen de zinnen door af te branden.
Dus als Ajax komt zou het mij niet verbazen mocht Slot die kans grijpen. Zo'n echte Feyenoorder is Slot nou ook weer niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zal ook mijn hand niet ervoor in het vuur steken, maar ik zie hem geen rechtstreekse overstap maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Slot kan bij Ajax wel een tweede keeper van niveau halen, was wel duidelijk dat hij flink baalde dat ie het met Marciano moest doen. Hetgeen dan weer niet echt heel goed is van Slot om je keeper tussen de zinnen door af te branden.
Dus als Ajax komt zou het mij niet verbazen mocht Slot die kans grijpen. Zo'n echte Feyenoorder is Slot nou ook weer niet.
Nou inderdaad, de situatie met de keepers is wel het meest sprekende voorbeeld van het verschil tussen Ajax en Feyenoord. Wat een geluk dat jullie, na het geblesseerd afhaken van twee bijna 40-ers, kunnen terugvallen op een keeper die er bijna een jaar uit lag vanwege een schorsing en die eind van het seizoen transfervrij vertrekt naar Inter.
 

Abubakari

Well-known member
Nou inderdaad, de situatie met de keepers is wel het meest sprekende voorbeeld van het verschil tussen Ajax en Feyenoord. Wat een geluk dat jullie, na het geblesseerd afhaken van twee bijna 40-ers, kunnen terugvallen op een keeper die er bijna een jaar uit lag vanwege een schorsing en die eind van het seizoen transfervrij vertrekt naar Inter.
Hoho, het was Slot he, die dit aangaf. Hij noemde dat in de persconferentie na afloop als één van de verschillen tussen Ajax en Feyenoord.

Overigens heb ik ook liever een Onana zonder wedstrijdritme in het doel dan Marciano.
 

zwammy

Well-known member
Jongens jongens toch, als jullie Slot een beetje kenden wisten jullie dat zijn doel is om trainer van NAC te worden, dan lijkt het me heel voorbarig om maar te suggereren dat hij naar Ajax zou willen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Even een best serieuze vraag, want ik snap het niet: Waarom staat Ajax die megafoon toe, of beter, waarom krijgt die man een plek bij een microfoon.

Het is voor mij oprecht een reden om het geluid uit te zetten.
 
Bovenaan