Speelronde 26

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    15

De Wolf

Well-known member
Gekopieerd uit het voorspellingstopic

Programma:

Zaterdag 13 maart:
16:30 Willem II - SC Heerenveen
18:45 ADO Den Haag - Heracles Almelo
20:00 AZ - FC Twente
20:00 FC Groningen - FC Emmen
21:00 Sparta Rotterdam - RKC Waalwijk

Zondag 14 maart:
12:15 VVV - Fortuna Sittard
14:30 FC Utrecht - Vitesse
14:30 PSV - Feyenoord
16:45 PEC Zwolle - Ajax
 

Abubakari

Well-known member
Even wat anders dan Hup pelup, wat verwachten jullie van PSV - Feyenoord?
Ik zag maandag een stukje studio voetbal terug, daar waren ze het er unaniem over eens dat Feyenoord dat zou gaan winnen. "Want Feyenoord doet het altijd goed tegen PSV". Ja, in de Kuip, maar in Eindhoven toch niet? Zou mij verbazen mocht PSV dat niet winnen, die zijn thuis nog wel redelijk stabiel en Feyenoord vind ik nog steeds zwakker dan PSV, zeker uit. En Zahavi is ook nog eens on fire. Kortom, makje 1-0 toch?
 

Abubakari

Well-known member
De laatste jaren heel vaak een gelijkspel toch?
Feyenoord verloor daar jarenlang meestal, maar de laatste 4 jaar inderdaad maar 1x verloren.
0-1,1-0 en de laatste twee keer 1-1. Voor mijn gevoel verloor Feyenoord daar altijd en wonnen ze thuis altijd. Maar dat eerste is dus al even voorbij.
Denk ik niettemin nog steeds dat PSV wint, maar van mij mag Feyenoord ook wel winnen, liever zelfs. Beter voor de spanning om plek 2 en voor Ajax ook beter al worden die denk ik ook wel kampioen als PSV wel van Feyenoord wint.
 

JMD

Well-known member
Die 1-0 en 0-1 waren ook exacte kopiëen van elkaar in veel. De 0-1 in september 2016 was zwaar onverdiend, PSV verdiende de zege, maar Feyenoord had 'het geluk van een kampioen'. 1 seizoen later was het net andersom, PSV dat snel op 1-0 kwam, maar daarna compleet overvleugeld werd door Feyenoord, dat de zege verdiende. Toen had PSV het geluk van de kampioen.
De 2 jaren erna inderdaad 1-1, de 2 jaren ervoor de goddelijke 3-2 in december 2014 (zelden een stadion zo gek zien en horen worden na die 3-2 diep in de blessuretijd) en de 3-1 van augustus 2015 waar PSV snel 0-1 achter kwam, maar eigenlijk eenvoudig won.
In maart 2014 was PSV kansloos tegen Feyenoord, de 0-2 was slechts een magere afspiegeling. De 3-5-2-formatie die Koeman toen gebruikte werd die zomer bij Oranje heel goed gebruikt.


Ik weet niet wat ik moet verwachten, op de een of andere manier leveren duels tegen Feyenoord altijd minder op dan je verwacht. Maar met een compleet fitte voorhoede (Gakpo, Madueke, Zahavi, Malen) plus Ihattaren en Götze fit zou dit toch wel een zege moeten betekenen. Met een zege stel je eigenlijk de top 3 veilig (gat wordt dan 11 punten naar Feyenoord en Vitesse zie ik ons zeker niet meer bijhalen) en kan je met een gerust hart naar Alkmaar volgende week.
 

Bernardo

Well-known member
Ben benieuwd op welke plek Heerenveen staat als je alleen de potjes tegen het rechterrijtje pakt.
 
Bovenaan