Speelronde 25

Marinos

Well-known member
Hoe kan het nou dat er in de Arena zoveel lege plekken zijn? Bedoel ik niet in een 'oooh wat een slechte supporters' manier, want ik haat dat soort discussies. Maar in de fase waarin Ajax nu zit en de euforie om de club heen, dan wil je toch juist naar het stadion toe?
Bij Schalke hebben ze een systeem dat je als seizoenkaart houder aan kan geven dat je niet komt en vervolgens worden die kaarten via de eigen Marktplaats van Schalke verkocht. Dat zou voor Ajax (of Nederland in t algemeen) ook een mooie oplossing zijn. Genoeg mensen die vandaag best heen gewild hadden maar geen kaarten heb en kunnen krijgen.

gevegt

Well-known member
Bij Schalke hebben ze een systeem dat je als seizoenkaart houder aan kan geven dat je niet komt en vervolgens worden die kaarten via de eigen Marktplaats van Schalke verkocht. Dat zou voor Ajax (of Nederland in t algemeen) ook een mooie oplossing zijn. Genoeg mensen die vandaag best heen gewild hadden maar geen kaarten heb en kunnen krijgen.

Een aantal clubs hebben dat in Nederland al geprobeerd. PSV wil het nogmaals invoeren.

Eef de Kip

Well-known member
Ik was er vanmiddag en ik vond het eigenlijk wel meevallen qua lege plekken. Ik zat op de lange oostzijde maar voor zover ik in het stadion kon zien viel me nou niet direct op waar er lege plekken waren.
Verder idd een regelmatige overwinning. Ik ga er vanuit dat je woensdag weer zo'n potje hebt, dan ben ik ook weer bij dus ook zal speciaal voor DVK letten op de lege plekken :duim:.

Forza AZ

Well-known member

Bij AZ hebben we dit gehad in de eerste jaren in het nieuwe stadion toen alle seizoenkaarten uitverkocht waren. Het is later afgeschaft omdat het nu niet meer nodig is.

Jamel

Administrator
Forumleiding

Dat hebben we bij Feyenoord ook.

Janssen

Well-known member
Je verwacht er niks van en nog weten ze teleur te stellen, ook wel een prestatie. Gefeliciteerd Ajacieden.

Janssen

Well-known member
Petje af wel voor Koselev, die keept echt een heel stabiel seizoen. Wordt moeilijk om hem te houden voor volgend seizoen denk ik.

Atreides

Well-known member
Fc Emmen heeft helaas voor de zoveelste keer een thuiswedstrijd niet winnend weten af te sluiten ondanks dat ze duidelijk heel veel beter waren. Na VVV, Fortuna, De Graafschap en nu de dus het vierde onnodige gelijkspel. Dat kan je nog lelijk opbreken aan het einde van de competitie.

Hopenlijk komt Emmen de reeks met zware uitduels tegen Fortuna, de Graafschap en NAC goed door. Anders wordt boven de streep eindigen wel een heel moeilijk verhaal.

De traditionele argumenten zeg maar, zien er ongeveer zo uit:
1. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en kan zich dus makkelijk onderscheiden;
2. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en moet zich minder concentreren op die ene of enkele bal (sommige wedstrijden);
3. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en kan bij een foutje wijzen naar enkele goede reddingen (zie ook die gehannes met meevoetballen van Unnerstall, als dat was fout gegaan hij nog steeds een prima wedstrijd gekeept);
3. Een keeper van een kleinere club hoeft minder te meevoetballen en wordt daar ook minder op beoordeeld.

Met name 1 en 2 zijn belangrijk. Terwijl argument 4 vooral een Nederlands iets is (maar daar hebben we het tenslotte over).

Laatst bewerkt:
Bovenaan