Directe degradatie zal FC Emmen ontlopen. Dat is al erg knap. Verder staat alles van nummer 17 De Graafschap tot en met nummer 12 ADO Den Haag binnen zes punten. Met negen wedstrijden te gaan valt nog niet echt te zeggen welke kant het opvalt.
Is geen pech, maar gebrek aan kwaliteit. Sterker nog, ik vind dat ze ongelofelijk veel mazzel hebben met die zondagsschoten die er dit seizoen invliegen, waardoor ze nog de nodige onverdiende punten gestolen hebben.Grootste pech is het gebrek aan scorend vermogen en de dat je nu wel heel veel punten moet hebben om boven de streep te staan, zie ook:
https://www.vi.nl/nieuws/fc-emmen-extreem-sterke-nummer-zestien-in-eredivisie
Is geen pech, maar gebrek aan kwaliteit.
Sterker nog, ik vind dat ze ongelofelijk veel mazzel hebben met die zondagsschoten die er dit seizoen invliegen, waardoor ze nog de nodige onverdiende punten gestolen hebben.
VI PRO zei:is waarschijnlijk dat de ploeg v??l te veel kansen nodig heeft om te scoren. Dat verklaart ook de hoge afwijking in Expected Goals ten opzichte van het daadwerkelijk aantal gemaakte doelpunten, dat alleen bij PEC Zwolle hoger ligt dan bij Emmen
Dus ze zijn nog slechter in afmaken dan gedacht en hebben mazzel dat er nog een paar zondagsschoten wel in zijn gevlogen, omdat ze anders nog minder punten zouden hebben behaald.In zekere zin wel. Maar je verwacht zelfs van een spits die niet zo heel goed is in afronden dat als hij volkomen vrij staat op 5 meter van de keeper hij in elk geval niet recht in zijn handen kopt. Zelfde verhaal met de Leeuw die een slap rolletje levert op 5 meter.
Quatschhttps://www.vi.nl/pro/analyse/drie-redenen-waarom-fc-emmen-beter-is-dan-de-resultaten-aangeven.
De traditionele argumenten zeg maar, zien er ongeveer zo uit:
1. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en kan zich dus makkelijk onderscheiden;
2. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en moet zich minder concentreren op die ene of enkele bal (sommige wedstrijden);
3. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en kan bij een foutje wijzen naar enkele goede reddingen (zie ook die gehannes met meevoetballen van Unnerstall, als dat was fout gegaan hij nog steeds een prima wedstrijd gekeept);
3. Een keeper van een kleinere club hoeft minder te meevoetballen en wordt daar ook minder op beoordeeld.
Met name 1 en 2 zijn belangrijk. Terwijl argument 4 vooral een Nederlands iets is (maar daar hebben we het tenslotte over).
1. Hier snijdt het mes aan twee kanten. Hij heeft ook meer kans om een fout te maken en dus de schlemiel te worden.
2. Je kunt je afvragen wat lastiger is. 90 minuten lang de focus moeten houden of slechts enkele momenten per wedstrijd.
3. Daar heb je gelijk in, hoewel de kans op het maken van een fout wel groter is zoals ik bij 1 vermeldde.
4. Hmm, dat weet ik niet of dat zoveel minder is. Grotere clubs spelen vaak weinig op eigen helft.
Al met al hebben beide voors en tegens die, naar mijn mening, redelijk tegen elkaar weg te strepen zijn.
Dus ze zijn nog slechter in afmaken dan gedacht en hebben mazzel dat er nog een paar zondagsschoten wel in zijn gevlogen, omdat ze anders nog minder punten zouden hebben behaald.
Is geen pech, maar gebrek aan kwaliteit. Sterker nog, ik vind dat ze ongelofelijk veel mazzel hebben met die zondagsschoten die er dit seizoen invliegen, waardoor ze nog de nodige onverdiende punten gestolen hebben.
Ja, onverdiende punten gestolen. Bijvoorbeeld bij FC Utrecht uit door dat zondagsschot. ADO thuis was een gelijkspel ook terecht geweest. VVV uit vlak voor tijd 2-3. Daar hebben we al 6 punten in drie wedstrijden te pakken. Dat ze leuk spelen maakt nog niet dat al hun overwinningen terecht zijn.Onverdiende punten gestolen? Zeg dan meteen dat je amper een wedstrijd van Emmen hebt gezien. Emmen speelt behoorlijk voetbal met zeer minimale middelen. Beetje meer respect daarvoor zou op zijn plaats zijn.