Speelronde 25

Max

Administrator
Forumleiding
Directe degradatie zal FC Emmen ontlopen. Dat is al erg knap. Verder staat alles van nummer 17 De Graafschap tot en met nummer 12 ADO Den Haag binnen zes punten. Met negen wedstrijden te gaan valt nog niet echt te zeggen welke kant het opvalt.

Atreides

Well-known member
Qua Ajax is het jammer dat ze niet 1 of 2 goals meer maken. Maar wel weer de nul gehouden en riant gewonnen zonder je bovenmatig in te spannen. Een bijna perfecte middag voor Amsterdam. Mocht Ajax de komende 3wedstrijden winnen komt het kampioenschap wel heel dichtbij. Maar het drukke programma zal dat niet makkelijker maken en PSV en AZ zijn bovendien 2 van de zwaarste wedstrijden in het jaar. In die zin worden het weken van de waarheid voor de formatie van ETH.

Wat betreft Feyenoord vraag je je af waarom K?k?? na zijn uitstekende debuut tegen Emmen vrij weinig kansen heeft gehad. Lijkt een perfecte hybride speler te zijn tussen de klassieke spelmaker en de diepgaande middenvelder maar dan vanuit een CM rol. Op of eredivisielive of studio voetbal lieten ze ook zien hoe goed die knul loopt en beweegt. Je zag het ook bij zijn goal maar ook dat andere schot, niet pers? hard maar wel heel moeilijk om te pakken.

Directe degradatie zal FC Emmen ontlopen. Dat is al erg knap. Verder staat alles van nummer 17 De Graafschap tot en met nummer 12 ADO Den Haag binnen zes punten. Met negen wedstrijden te gaan valt nog niet echt te zeggen welke kant het opvalt.

Absoluut.
Gezien de beperkte middelen en daardoor beperkte selectie laat FC Emmen ook gewoon verrassend goed spel zien. Je ziet ook dat ze - buiten de top vier waar het kwaliteitsverschil te groot wordt - ook gewoon goed partij kunnen bieden.

Grootste pech is het gebrek aan scorend vermogen en de dat je nu wel heel veel punten moet hebben om boven de streep te staan, zie ook:
https://www.vi.nl/nieuws/fc-emmen-extreem-sterke-nummer-zestien-in-eredivisie

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member

Atreides

Well-known member
Is geen pech, maar gebrek aan kwaliteit.

In zekere zin wel. Maar je verwacht zelfs van een spits die niet zo heel goed is in afronden dat als hij volkomen vrij staat op 5 meter van de keeper hij in elk geval niet recht in zijn handen kopt. Zelfde verhaal met de Leeuw die een slap rolletje levert op 5 meter.

Sterker nog, ik vind dat ze ongelofelijk veel mazzel hebben met die zondagsschoten die er dit seizoen invliegen, waardoor ze nog de nodige onverdiende punten gestolen hebben.

Quatschhttps://www.vi.nl/pro/analyse/drie-redenen-waarom-fc-emmen-beter-is-dan-de-resultaten-aangeven.

VI PRO zei:
is waarschijnlijk dat de ploeg v??l te veel kansen nodig heeft om te scoren. Dat verklaart ook de hoge afwijking in Expected Goals ten opzichte van het daadwerkelijk aantal gemaakte doelpunten, dat alleen bij PEC Zwolle hoger ligt dan bij Emmen

Pascallovic

Well-known member
In zekere zin wel. Maar je verwacht zelfs van een spits die niet zo heel goed is in afronden dat als hij volkomen vrij staat op 5 meter van de keeper hij in elk geval niet recht in zijn handen kopt. Zelfde verhaal met de Leeuw die een slap rolletje levert op 5 meter.

Quatschhttps://www.vi.nl/pro/analyse/drie-redenen-waarom-fc-emmen-beter-is-dan-de-resultaten-aangeven.
Dus ze zijn nog slechter in afmaken dan gedacht en hebben mazzel dat er nog een paar zondagsschoten wel in zijn gevlogen, omdat ze anders nog minder punten zouden hebben behaald.

Maasveld

Well-known member
De traditionele argumenten zeg maar, zien er ongeveer zo uit:
1. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en kan zich dus makkelijk onderscheiden;
2. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en moet zich minder concentreren op die ene of enkele bal (sommige wedstrijden);
3. Een keeper van een kleinere club heeft meer te doen en kan bij een foutje wijzen naar enkele goede reddingen (zie ook die gehannes met meevoetballen van Unnerstall, als dat was fout gegaan hij nog steeds een prima wedstrijd gekeept);
3. Een keeper van een kleinere club hoeft minder te meevoetballen en wordt daar ook minder op beoordeeld.

Met name 1 en 2 zijn belangrijk. Terwijl argument 4 vooral een Nederlands iets is (maar daar hebben we het tenslotte over).

1. Hier snijdt het mes aan twee kanten. Hij heeft ook meer kans om een fout te maken en dus de schlemiel te worden.

2. Je kunt je afvragen wat lastiger is. 90 minuten lang de focus moeten houden of slechts enkele momenten per wedstrijd.

3. Daar heb je gelijk in, hoewel de kans op het maken van een fout wel groter is zoals ik bij 1 vermeldde.

4. Hmm, dat weet ik niet of dat zoveel minder is. Grotere clubs spelen vaak weinig op eigen helft.

Al met al hebben beide voors en tegens die, naar mijn mening, redelijk tegen elkaar weg te strepen zijn.

Atreides

Well-known member
1. Hier snijdt het mes aan twee kanten. Hij heeft ook meer kans om een fout te maken en dus de schlemiel te worden.

Als je veel fout doet ben je sowieso niet goed genoeg.

2. Je kunt je afvragen wat lastiger is. 90 minuten lang de focus moeten houden of slechts enkele momenten per wedstrijd.

Doe mij maar de flow, lees je volgens mij ook altijd in interviews dat (ex) keepers dat lastiger vinden.

3. Daar heb je gelijk in, hoewel de kans op het maken van een fout wel groter is zoals ik bij 1 vermeldde.

:duim:

4. Hmm, dat weet ik niet of dat zoveel minder is. Grotere clubs spelen vaak weinig op eigen helft.

Ligt het percentage balbezit wel veel hoger. Verder kan een grote club zich beter onder pressing uitspelen waardoor het nuttiger is om de bal aan de keeper te geven. Maar zou misschien wel interessant zijn om dat naast elkaar neer te zetten.

Al met al hebben beide voors en tegens die, naar mijn mening, redelijk tegen elkaar weg te strepen zijn.

Vergelijk ook de 'gevierde' Lamprou van Willem II eens met het pispaaltje van Ajax. Maar verder zijn we het dus niet eens. ;)

Dus ze zijn nog slechter in afmaken dan gedacht en hebben mazzel dat er nog een paar zondagsschoten wel in zijn gevlogen, omdat ze anders nog minder punten zouden hebben behaald.

Ik komt zo uit mijn hoofd tot drie mooie afstandsschoten. M.i. niet uitzonderlijk.

Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Is geen pech, maar gebrek aan kwaliteit. Sterker nog, ik vind dat ze ongelofelijk veel mazzel hebben met die zondagsschoten die er dit seizoen invliegen, waardoor ze nog de nodige onverdiende punten gestolen hebben.

Onverdiende punten gestolen? Zeg dan meteen dat je amper een wedstrijd van Emmen hebt gezien. Emmen speelt behoorlijk voetbal met zeer minimale middelen. Beetje meer respect daarvoor zou op zijn plaats zijn.

Pascallovic

Well-known member
Onverdiende punten gestolen? Zeg dan meteen dat je amper een wedstrijd van Emmen hebt gezien. Emmen speelt behoorlijk voetbal met zeer minimale middelen. Beetje meer respect daarvoor zou op zijn plaats zijn.
Ja, onverdiende punten gestolen. Bijvoorbeeld bij FC Utrecht uit door dat zondagsschot. ADO thuis was een gelijkspel ook terecht geweest. VVV uit vlak voor tijd 2-3. Daar hebben we al 6 punten in drie wedstrijden te pakken. Dat ze leuk spelen maakt nog niet dat al hun overwinningen terecht zijn.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dus of een overwinning terecht is, hangt af van de manier waarop er gescoord is? Bijzondere redenatie. Wat snap je niet aan dat artikel van VI? Emmen cre?ert veel kansen, speelt realistisch en behoorlijk voetbal, alleen scoort te weinig. Dat is inderdaad een gebrek aan kwaliteit, maar dat heeft m.i. niets met gestolen overwinningen te maken.

En pak dan voor de volledigheid ook duels tegen VVV (thuis), Excelsior, Heracles en Fortuna mee, waarin ze recht hadden op meer.

Bovenaan