Ik bedoel niet meezitten als in punten stelen, maar meer dat dit echt in elk opzicht het seizoen van Feyenoord lijkt te zijn.
Oh zo. Ja dat gevoel heb ik inderdaad ook al een tijdje. Ik heb ook hetzelfde gevoel over de spelersgroep als in het kampioensjaar. Er zit een bepaalde vastberadenheid en teamspirit in wat me heel veel vertrouwen geeft. Niet alleen op het veld, maar ook daar buiten. Er verzaakt niemand in professionaliteit en werklust (voor zover wij kunnen zien). Een ander voorbeeld daarvan is dat bankzitters niet zitten te muiten, maar dat invallers bij ons juist vaak het verschil maken.
Al met al vind ik nog steeds dat wij, op enkele uitzonderingen zoals Hancko en Kokcu na, nog steeds qua individuele kwaliteiten niet een elftal hebben wat bol staat van spelers die heel duidelijk boven de rest van de eredivisie uitsteken. We hebben bijvoorbeeld ook geen spelers met 30+ goals en/of assists. Het is het collectief, de werklust, fitheid en tactische discipline wat deze selectie kenmerkt. En dat blijft bijzonder, met 15 nieuwelingen.