Speelronde 23

De vegaburger


  • Totaal aantal stemmers
    8

Jamel

Administrator
Forumleiding
Daar ben ik serieus benieuwd naar. Vooral met het oog op blessures die altijd vaker naar het eind van het seizoen plaatsvinden. Hoewel dat bij Feyenoord tot nu toe heel goed is ingevuld.
Yep, hetzelfde hier. Ik had liever nog een wat grotere buffer gehad na dat lastige programma, omdat we ook nog naar de Arena moeten en we nog steeds in bijna elke wedstrijd hard moeten knokken voor de punten. Kan ook zomaar een keer misgaan in wedstrijden als vandaag.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar ben ik serieus benieuwd naar. Vooral met het oog op blessures die altijd vaker naar het eind van het seizoen plaatsvinden. Hoewel dat bij Feyenoord tot nu toe heel goed is ingevuld.

We hebben dit jaar meer last van blessures gehad en tot dusver kunnen we dat beter opvangen dan vorig seizoen. Al kan Dilrosun op tien echt niet en gaat een blessure of schorsing van Kökçü of Wieffer echt voor problemen zorgen.
 

gevegt

Well-known member
Yep, hetzelfde hier. Ik had liever nog een wat grotere buffer gehad na dat lastige programma, omdat we ook nog naar de Arena moeten en we nog steeds in bijna elke wedstrijd hard moeten knokken voor de punten. Kan ook zomaar een keer misgaan in wedstrijden als vandaag.
Geen idee of JMD het bijhoudt wat de statistieken zijn, maar na een Europese wedstrijd lijkt het vaak dat het in de competitie iets minder gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Geen idee of JMD het bijhoudt wat de statistieken zijn, maar na een Europese wedstrijd lijkt het vaak dat het in de competitie iets minder gaat.

Vorig seizoen kregen AZ, Feyenoord en PSV vrijwel enkel uitwedstrijden na Europese wedstrijden, dus dat je relatief slecht presteert kan ook aan de competitieplanning liggen.
 

gevegt

Well-known member
Vorig seizoen kregen AZ, Feyenoord en PSV vrijwel enkel uitwedstrijden na Europese wedstrijden, dus dat je relatief slecht presteert kan ook aan de competitieplanning liggen.
Dan zal de KNFB wel ingrijpen als dit nu ook zo is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan zal de KNFB wel ingrijpen als dit nu ook zo is.

Nee, Ajax - Feyenoord valt ook weer na een Europees treffen. Maar goed, Feyenoord speelt donderdag om 19.00 thuis en zondag 14.30 uit. Dat valt mee. We zijn ook fitter dan vorig jaar. Dus hopelijk is niet weer de tank de laatste 20-30 minuten leeg.
 

gevegt

Well-known member
Nee, Ajax - Feyenoord valt ook weer na een Europees treffen. Maar goed, Feyenoord speelt donderdag om 19.00 thuis en zondag 14.30 uit. Dat valt mee. We zijn ook fitter dan vorig jaar. Dus hopelijk is niet weer de tank de laatste 20-30 minuten leeg.
Kortom, Feyenoord wordt fluitend kampioen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Toch is het gek dat Feyenoord, dat voor mijn gevoel echt alles mee heeft dit seizoen, slechts 3 punten voorsprong heeft op Ajax, waar het een puinzooi is dit seizoen en 6 op PSV, waar het ook maar niet lijkt te lukken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toch is het gek dat Feyenoord, dat voor mijn gevoel echt alles mee heeft dit seizoen, slechts 3 punten voorsprong heeft op Ajax, waar het een puinzooi is dit seizoen en 6 op PSV, waar het ook maar niet lijkt te lukken.
Omdat het in Nijmegen, Utrecht en Enschede en thuis tegen Ajax niet echt meezat. Dat zijn 8 punten. Natuurlijk kun je niet elke wedstrijd winnend afsluiten, maar had je in twee van die vier wedstrijden wel het resultaat gepakt waar je, op basis van het spelbeeld, recht op had dan was het gat een punt of 7 tot 10 geweest.

De laatste weken zit het allerminst tegen, maar in de competitie hebben we voor mijn gevoel nog geen punt gestolen. Het gaat vaak wel erg moeizaam, maar de punten die we pakken zijn niet onverdiend.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Omdat het in Nijmegen, Utrecht en Enschede en thuis tegen Ajax niet echt meezat. Dat zijn 8 punten. Natuurlijk kun je niet elke wedstrijd winnend afsluiten, maar had je in twee van die vier wedstrijden wel het resultaat gepakt waar je, op basis van het spelbeeld, recht op had dan was het gat een punt of 7 tot 10 geweest.

De laatste weken zit het allerminst tegen, maar in de competitie hebben we voor mijn gevoel nog geen punt gestolen. Het gaat vaak wel erg moeizaam, maar de punten die we pakken zijn niet onverdiend.
Ik bedoel niet meezitten als in punten stelen, maar meer dat dit echt in elk opzicht het seizoen van Feyenoord lijkt te zijn.
 

Abubakari

Well-known member
maar had je in twee van die vier wedstrijden wel het resultaat gepakt waar je, op basis van het spelbeeld, recht op had dan was het gat een punt of 7 tot 10 geweest.
Maar dan had Ajax thuis ook gewonnen van Volendam, Vitesse, Go ahead en bij NEC uit. Dan had Ajax nu 5 punten los gestaan. Als we zo beginnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar dan had Ajax thuis ook gewonnen van Volendam, Vitesse, Go ahead en bij NEC uit. Dan had Ajax nu 5 punten los gestaan. Als we zo beginnen.
En wat is spelbeeld? Bij Feyenoord - Ajax wezen na afloop alle statistieken op een wedstrijd tussen 2 ploegen waar heel weinig tot geen verschil tussen zat. Hoezo zat het zogenaamd niet mee die wedstrijd en had Feyenoord meer verdient?

AZ-uit verdiende Ajax ook meer dan 0 punten, dus die kun je ook nog in je rijtje opnemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik bedoel niet meezitten als in punten stelen, maar meer dat dit echt in elk opzicht het seizoen van Feyenoord lijkt te zijn.

Dat was het niet tot het mee ging zitten. Tot en met FC Twente uit was de balans negatief. Inmiddels kun je net stellen dat het positief is doorgeslagen. Maar goed, laten we hopen dat dit idd het seizoen van Feyenoord blijkt te zijn. Inmiddels begint vrijwel iedere wedstrijd een worsteling te worden.

Die Blokzijl ontwikkelt zich ook snel. Uit in Groningen was dat echt nog een te lichte jeugdspeler, gisteren was hij vrij aardig bezig.
 

Jef400

Well-known member
Ik ben benieuwd of Sparta de vorm kan hervinden bij Excelsior uit. Al zal ik er door werk niets meer dan een eventuele samenvatting van meekrijgen.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat ik overigens wel bijzonder vind is dat de scheidsrechters in zijn algemeenheid zo lopen te klootviolen in wedstrijden van Feyenoord. Dat je zo'n lijst kan maken van wedstrijden waarin de arbitrage op dubieuze wijze direct van invloed was op het verloop van een wedstrijd en het resultaat. Dan bedoel ik zaken zowel in het voordeel als nadeel van de Rotterdammers. Bij geen enkele club is het zo veel wedstrijden.
 

Jef400

Well-known member
Dan bedoel ik zaken zowel in het voordeel als nadeel van de Rotterdammers. Bij geen enkele club is het zo veel wedstrijden.
Misschien valt het daar meer op. Ik heb dit seizoen bij Sparta ook al genoeg dingen gezien waar ik mij afvraag of ze profscheidsrechter zijn geworden omdat ze goed zijn of omdat ze niets beters hebben.
 
Bovenaan