Speelronde 21

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    12

JMD

Well-known member
Pfff, en weer bijna. Maar niemand liep mee om die bal van Ramalho binnen te knallen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Super sportief van Rutten dat hij niet even de tegenstander een handje geeft, maar gelijk naar binnen stormt.
 

JMD

Well-known member
Afgelopen. 2-2...

Damn... Je verspeelt het uiteindelijk in die minuten na de 1-2, toen liet PSV zich weer helemaal piepelen. Daarna nog kansen genoeg gehad, maar die korte ineenstorting na de 1-2 kost je de zege...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zal raar voelen in Eindhoven. Ze waren 75 minuten lang de bovenliggende partij in een wedstrijd waar je op voorhand van verwacht dat het heel lastig wordt. Maar uiteindelijk wel twee punten verloren in de titelstrijd.
 

JMD

Well-known member
Zal raar voelen in Eindhoven. Ze waren 75 minuten lang de bovenliggende partij in een wedstrijd waar je op voorhand van verwacht dat het heel lastig wordt. Maar uiteindelijk wel twee punten verloren in de titelstrijd.
Jep... Heb een beetje hetzelfde gevoel als na het duel bij Feyenoord. Toen had ik van tevoren getekend voor een punt, was de puntendeling ook wel verdiend, maar doordat de 2-2 zo laat viel voelde het klote. Vandaag geef je het na een goed begin weer weg, kom je 1-0 achter, kom je uit het niets op 1-1 en heb je daarna eigenlijk het duel continu in handen en krijg je kansen. Na de 1-2 wordt het echter weer chaos achterin (ipv even de rust te bewaren) en valt de snelle 2-2, waarna je eigenlijk nog zat kansen krijgt om te winnen. Maar het mocht vandaag gewoon niet, zie het zondagsschot waar de 1-0 uit valt, de aangeraakte 2-2, de bal op paal, bal van lijn enz enz enz...

Het is gewoon voor het zoveelste jaar 'net niet' voor PSV. Dit jaar ga je dan niet af in de duels tegen Ajax en Feyenoord (itt de Schmidtjaren) maar verspeel je het gewoon op onlogische plekken. En 2-2 in Utrecht kan gewoon, maar die 3-0 bij Cambuur, die 1-0 bij Emmen en die nederlaag bij Grunn verkloten het...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou, so far so good! Nu nog even Rotterdam-boven in de resterende twee wedstrijden en het is echt een feestweekend.
 

JMD

Well-known member
Zoals te verwachten viel gezien de laatste weken, Ajax en Feyenoord gaan strijden om de titel en plaats 2. PSV zal het met AZ moeten uitvechten om plek 3 verwacht ik. Als PSV volgende week van Twente wint is Twente normaal gesproken weg uit de top 4.
En als Ajax, Feyenoord of PSV dan de beker wint gaat de gehele top 4 rechtstreeks Europa in (voorronde/groepsfase), dat lijkt me voor Nederland de beste optie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoals te verwachten viel gezien de laatste weken, Ajax en Feyenoord gaan strijden om de titel en plaats 2. PSV zal het met AZ moeten uitvechten om plek 3 verwacht ik. Als PSV volgende week van Twente wint is Twente normaal gesproken weg uit de top 4.
En als Ajax, Feyenoord of PSV dan de beker wint gaat de gehele top 4 rechtstreeks Europa in (voorronde/groepsfase), dat lijkt me voor Nederland de beste optie.

Zo zal het inderdaad wel ongeveer gaan verlopen. FC Twente is totaal niet in staat om buitenshuis punten te pakken. Komt nu ook nog bij dat ze thuis ook lastige wedstrijden gaan krijgen. Die gaan straks met FC Utrecht en eventueel Sparta om de vijfde plaats spelen. Wat inderdaad naar alle waarschijnlijkheid de eerst playoffs plek gaat worden.
 

JMD

Well-known member
Jep, maar niet onverwacht. Ajax gaat echt niet zoveel punten meer verspelen dit seizoen, en al helemaal de komende weken niet, ik zie Feyenoord bv ook geen punt pakken in Amsterdam. Alleen een paar van de laatste 5 duels zouden problemen kunnen geven, naar PSV, thuis AZ, thuis Utrecht, naar Twente...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Rare pot in de Arena. Ajax een stuk sterker hoor en verdiend op voorsprong. Maar heb tegelijkertijd al de hele tijd het idee dat Sparta zelf niet beseft dat er iets te halen valt. Best veel momenten gezien dat er een hoop ruimte lag, maar Sparta er wel heel laconiek en weinig doortastend mee omgaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je er maar vaak genoeg om zeurt, krijg je vanzelf een strafschop. Ik vind dit absoluut geen overtreding.
 

JMD

Well-known member
Ajax wint en Heitinga is daarmee de 2e Ajaxtrainer die zijn eerste 4 eredivisieduels wist te winnen...
De 1e was Alfred Schreuder... :)
 

Pascallovic

Well-known member
Goede pot van Ajax. Het hielp daarbij wel dat de eerste kans er meteen invloog. Zo veel werd er de eerste 25 minuten immers ook niet gecreëerd. Veldspel was in orde en vooral na rust dat de bal ook vaker direct naarvoren werd gespeeld. Tadic was uitstekend. Kudus frivool. Taylor prima. Dar wil je zien als Ajacied. Bergwijn wederom niet best. Penalty moment hoef je voor mij de scheidsrechter niet naar de kant voor te roepen. Heb ze voor meer niet zien ingrijpen. Sparta eerste 10 minuten wel hun momenten gehad. Daarna was het klaar. Invallers had ik andere keuzes gemaakt. Grillitsch zou ik nooit meer 1 minuut speeltijd geven. Mooi gebaar van Kudus bij zijn doelpunt en mooi dat de arbitrage er ook geen geel voor heeft gegeven.
 
Bovenaan