Speelronde 2️⃣6️⃣

Hups PSV

  • ja

  • nee

  • Wat STC zegt


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Batigoal

Well-known member

Inderdaad bijzonder hoe carrieres kunnen lopen. Van beiden hadden we veel meer verwacht kijkend naar hun eerste seizoen in de Eredivisie.
Fischer was dat eerste jaar sensationeel goed. Alles vloog er bij hem in en lukte. Een beetje zoals het nu met Karlsson bij AZ gaat. Zo zonde van de blessure die volgde, want daarna heeft hij nooit meer dat niveau aangetikt.
 

Jef400

Well-known member
Volendam won gisteren van Fortuna. De wijdbroeken zijn aan een stevige opmars bezig.
 

stc

Well-known member
Heel gewoon inderdaad. Kan me de laatste zege van Ajax thuis tegen Feyenoord niet herinneren. En Vitesse wint ook gewoon van PSV neem ik aan?
Gewoon is het natuurlijk niet als het al 18 jaar niet is voorgekomen.
Feijenoord zit in een positieve flow, dus die gaan winnen. Het zal een regelrechte schande zijn als PSV verliest van Vitesse. Als PSV zo'n instelling heeft als vorige week, gaan ze er dik af daar in Arnhem.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb er niet persé een heel goed gevoel over, zal wel hooguit een gelijkspelletje worden. Zou mij verbazen als Ajax de interlandbreak ingaat als koploper. Zo heel erg onder de indruk ben ik ook nog niet van Ajax. Maar ik laat me graag (positief) verrassen.
Ik hoop trouwens ook dat Cambuur wint, daar heb ik meer vertrouwen in.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik weet niet wat ik van zondag moet verwachten. Feyenoord natuurlijk veel indruk gemaakt midweeks, maar de in competitie is het ook vaak moeizaam. Het blijft natuurlijk ook de klassieker en om wat voor reden dan ook komt Ajax daar vaak als winnaar uit. Helemaal in de Arena. Je zou bij Ajax ook zeggen dat ze toch een keer een belangrijke wedstrijd moeten winnen dit seizoen. Maar goed Feyenoord al 17 jaar niet in de Arena gewonnen, dat zou ook een keer tijd worden. Als Ajax het niveau van het eerste half uur tegen Heerenveen haalt en Feyenoord het niveau van afgelopen donderdag, krijg je een mooie wedstrijd. Hopelijk geen zeikwedstrijd waarin de heren weer eens het hoofd verliezen. Ga gewoon voetballen. Hopelijk dat Berghuis scherp is, want de laatste 2 klassiekers leidde hij met een fout de 1-0/0-1 van Feyenoord in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hoorde van de week wel iets interessants. De afgelopen jaren was het steeds in de Klassieker in de Arena zo dat Ajax gewoon zijn eigen spel speelt en het aan de trainer van Feyenoord was om met een tactisch plan te komen om het Ajax lastig te maken. Maar dit jaar is dat waarschijnlijk andersom. Feyenoord gaat sowieso niet veel anders doen dan wat ze in andere wedstrijden hebben gedaan. Hoogstens dat ze de momenten van drukzetten aanpassen aan de tegenstander. Als Heitinga kiest voor een opbouw van achteruit, dan speelt 'ie Feyenoord in de kaart. Maar dat is normaal gesproken wel het voetbal wat Ajax wil spelen. De sleutel tot succes ligt voor Ajax wat mij betreft in het snel kiezen van de lange bal naar de zijkant, om Kudus en Bergwijn in een één tegen één te krijgen en dan razendsnel met loopacties vanuit het middenveld Feyenoord te overlopen in de as. Feyenoord is op z'n kwetsbaarst als de onderlinge afstanden tussen de Feyenoordspelers te groot zijn.

Zeer benieuwd hoe Heitinga dat gaat doen. Hij had het op de persconferentie over tactisch trainen en gebruik maken van de zwaktes van Feyenoord. Maar als hij dat dus echt wil doen, moet hij m.i. afstappen van de Ajax-filosofie. Voor hem is het wat dat betreft echt een grote test als beginnend trainer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
GAE scoort in de blessuretijd de winnende. Sinds dat bekerdebacle lijkt Utrecht het helemaal kwijt.
 
Bovenaan