Speelronde 2️⃣6️⃣

Hups PSV

  • ja

  • nee

  • Wat STC zegt


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor de rest helpt de arbitrage dit keer ook niet. Hartman hoort natuurlijk zijn 2 geel te krijgen, Idrissi die voor rust aan rood ontsnapt en na rust aan zijn 2e gele kaart voor die overtreding op Conceicao. Al geeft dat je geen reden voor die waardeloze 2e helft.
Hartman, akkoord. Dat was een overduidelijke tweede gele kaart. Bij Idrissi vond ik het niet overduidelijk. Maar.. Het zat inderdaad verre van tegen, dat is zeker waar.
 

De Wolf

Well-known member
Voor het eerst sinds het seizoen 2000-2001 verliest Ajax zowel van Feyenoord als PSV in eigen huis, de keer daarvoor was in 1985-1986. In dat seizoen wist Ajax in Eindhoven gelijk te spelen en verloor het ook bij Feyenoord. Als Ajax over een paar weken in Eindhoven verliest haalt het exact hetzelfde resultaat in de toppers...
In Rotterdam werd het gelijk dus zelfde resultaat is onmogelijk. Beker kunnen ze nog wel verliezen in de Kuip.
 

Batigoal

Well-known member
Voelt een beetje de omgekeerde wereld, deze Klassieker. Ajax de overrompelingstactiek en de voorsprong in de eerste helft. Feyenoord wat met positiespel de boel na rust omdraait en uiteindelijk vrij gelukkig wint.
Mwah, Feyenoord was echt veel beter in de tweede helft hoor. Knap omgezet van Slot.

En Ajax is onder Heitinga niet veel verder als onder Schreuder. Met als verschil dat we tegen de mindere teams nu vaak wel de punten pakken, maar de moeilijkere wedstrijden tegen Union en Feyenoord nog steeds vrij kansloos eraf gaan. Met het lastige programma kan Ajax zomaar 4e worden, dat zou niet eens onverdiend zijn na zo'n dramatisch slecht seizoen. Komende zomer moet er veel veranderen bij de club.
 

JMD

Well-known member
Overigens is door de zege van Feyenoord PSV al zeker van winst in het onderlinge klassement van de toppers... PSV heeft al 7 punten, Feyenoord 5 en Ajax 1. Met alleen PSV - Ajax voor de boeg staat de volgorde dus vast in de onderlinge stand.

Toont eens te meer aan hoezeer wij het tegen de kleintjes verkloot hebben... Precies contra aan de afgelopen seizoenen, toen we sterk waren tegemn de kleintjes, maar in de toppers niks klaarspeelden...

Dus daarom extra opletten op het duel nu in Arnhem...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zie die situatie van Idrissi terug. Absoluut een gele kaart, maar volgens mij probeert hij wel de bal te spelen. Vond dat geen grote blunder van de arbitrage, in tegenstelling tot het niet geven van die tweede gele kaart voor Hartman.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bonehead

Well-known member
Benieuwd wat de opstellingen zijn voor de klassieker. Is dat nog ergens te zien.
Vers van de pers:
AJAX: Rulli; Sánchez, J.Timber, Bassey, Wijndal; Berghuis, Álvarez, Taylor; Kudus, Tadic, Bergwijn

FEYENOORD: Wellenreuther; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymanski, Kökçü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie die situatie van Idrissi terug. Absoluut een gele kaart, maar volgens mij probeert hij wel de bal te spelen. Vond dat geen grote blunder van de arbitrage, in tegenstelling tot het niet geven van die tweede gele kaart voor Hartman.
Na rust had Idrissi vlak voor zijn wissel nog een overtreding op Conceicao waar geel een logische straf voor was. Dat stoorde mij meer, dat ie hem ook daar niet gaf dan die actie voor rust, waar je bij een andere kleur niet zou worden gecorrigeerd.

Maar goed Ajax elke topwedstrijd niet gewonnen dit seizoen. Dat ligt niet aan arbitrage. Dat ligt aan dat je niet goed genoeg bent. Zeker achterin niet. Daar heb je invloed op en daar moet men iets mee. De rest is meer dat de titelrace dan wat langer zou duren en je dus langer hoop had.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Na rust had Idrissi vlak voor zijn wissel nog een overtreding op Conceicao waar geel een logische straf voor was. Dat stoorde mij meer, dat ie hem ook daar niet gaf dan die actie voor rust, waar je bij een andere kleur niet zou worden gecorrigeerd.

Maar goed Ajax elke topwedstrijd niet gewonnen dit seizoen. Dat ligt niet aan arbitrage. Dat ligt aan dat je niet goed genoeg bent. Zeker achterin niet. Daar heb je invloed op en daar moet men iets mee. De rest is meer dat de titelrace dan wat langer zou duren en je dus langer hoop had.
Kan me die situatie voor Idrissi zijn wissel niet herinneren.

Je tweede alinea sla je de spijker denk ik mee op z'n kop.
 

JMD

Well-known member
PSV wordt echt slordig... In slaap gesust door het goede begin...
Same old song.
 
Bovenaan