Speelronde 16

Poll

  • Gewoon hups Fortuna

    Stemmen: 6 60,0%
  • LB

    Stemmen: 1 10,0%
  • De Wolf polls kunnen niet meer anno 2023

    Stemmen: 2 20,0%
  • Heeft iemand een leesbril?

    Stemmen: 1 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Batigoal

Well-known member
Volgende week 8 punten achterstand is een reeël scenario, maar gelukkig hoeft Schreuder niet te vrezen voor zijn baan.
 

gevegt

Well-known member
Tsja met 11 tegen 11 was het ook weer belachelijk slecht en met de slechtste reeks in 12 jaar raakt het geduld een keer op in de media.
Tegen NEC was het gewoon pech en tegen dit Twente mag je met 10 man dus niet een punt pakken. maar moet je 'gewoon' winnen.
Het zal wel.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgende week 8 punten achterstand is een reeël scenario, maar gelukkig hoeft Schreuder niet te vrezen voor zijn baan.
Was ook de reden dat je hem na Emmen uit had moeten ontslaan. Nu gaan ze dat uiteindelijk pas een keer doen als het seizoen is verloren. Terwijl als je er een beetje kijk op hebt je vantevoren al wist dat de serie NEC-uit, Twente-thuis en Feyenoord-uit niet goed zou aflopen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb het niet over de trainer, maar over de media die vrolijk meedoet als Ajax een paar wedstrijden niet wint zonder naar de omstandigheden te kijken.
Je doet er zelf net zo hard aan mee. Tegen NEC het over pech hebben en tegen Twente het over 10 man hebben. Dit terwijl voor die 10 man Ajax al compleet werd overklast en men al het geluk van de wereld had dat het na 10 minuten niet gewoon 0-3 stond.
 

gevegt

Well-known member
Je doet er zelf net zo hard aan mee. Tegen NEC het over pech hebben en tegen Twente het over 10 man hebben. Dit terwijl voor die 10 man Ajax al compleet werd overklast en men al het geluk van de wereld had dat het na 10 minuten niet gewoon 0-3 stond.
Sorry, ik heb de wedstrijd niet gezien. Snooker vond belangrijker.
Nogmaals, de koppen in de media lijken er geen genoegen mee te nemen dat het zelfs bij Ajax een keer iets minder kan gaan.

Een vraag: zou het vertrek van van de TD er nog iets mee te maken kunnen hebben?
 

Pascallovic

Well-known member
Sorry, ik heb de wedstrijd niet gezien. Snooker vond belangrijker.
Nogmaals, de koppen in de media lijken er geen genoegen mee te nemen dat het zelfs bij Ajax een keer iets minder kan gaan.

Een vraag: zou het vertrek van van de TD er nog iets mee te maken kunnen hebben?
Waarom ga je over iets wat je niet gezien hebt de media recenseren? Voor de rest is de media tot op heden in mijn ogen best begripvol geweest richting Schreuder. Maar ja, inmiddels zijn we onder het niveau van Marcel Keizer beland. Die won 57% van zijn wedstrijden terwijl Schreuder op 50% zit. Op een gegeven moment ben je de fase van 'een keer iets minder' wel voorbij.

Probleem van Ajax zit hem inderdaad niet alleen in de trainer. De Algemeen directeur speelt verstoppertje als het over beleid gaat. Gister kon er wel weer een foto'tje met de wereldkampioen schaken vanaf. Bij dat soort onzin is ie wel in beeld. Dat Ajax een jaar geen TD heeft is inderdaad ook slecht en het lijkt alsof men geen zin heeft om er eentje aan te stellen, want waarom zou het anders zo lang duren? Men is een beetje stuurloos inderdaad, hetgeen in het voordeel van een trainer kan werken dat ie niet ontslagen wordt als er niemand is om hem te ontslaan. Overigens was deze situatie er al toen de niet functionerende trainer er voor koos om bij Ajax aan de slag te gaan. Toen was het schijnbaar geen probleem. Over de transfers zit ik er dubbel in. Het aankoopbeleid is slecht inderdaad, mede door het ontbreken van een TD en dus ook geen visie. Aan de andere kant biedt dit ruimte voor een trainer om de door hem gewilde aankopen binnen te halen. Heel veel van de aankopen zijn binnen gekomen via de zaakwaarnemer van Schreuder. Dat heeft Schreuder zelf toegegeven. Als die aankopen dan zo ruk zijn, mag ie ook zijn zaakwaarnemer aankijken, die hem schijnbaar met kutmateriaal opscheept en hem zo het presteren onmogelijk maakt.

Uiteindelijk zijn de prestaties een deel te verklaren door de chaos op bestuurlijk gebied, echter als ik ook in het veld kijk gaat daar zo veel mis, dat je ook de ogen niet kunt sluiten voor het totaal niet functioneren van de technische staf en selectie.
 

Jacco

Well-known member
Heerlijke wedstrijd om te zien
Je ziet hier zowel de goede als de slechte kant van Twente. Moeilijk te verslaan, maar er ontbreekt ook wel wat gif om de winnende te maken
 

De Groene Scout

Well-known member
Twente mist gewoon scorend vermogen. Geen enkele aanvaller die een echte killer is. Als Twente structureel in de top 5 wil blijven zal er vooral daar naar gekeken moeten worden. Mocht je die momenteel voorin niet hebben, maar op het middenveld wel, breng dan in ieder geval die ene middenvelder die wel dreigend in de 16 komt (Steijn), maar die liet Jans weer zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heel stabiele en evenwichtige selectie met voldoende ervaring, maar zonder echt exceptionele kwaliteiten. Zerrouki zou het meeste moeten opleveren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmiddag een pot tegen een tegenstander die ons niet ligt. Vorig jaar waren de statistieken nog keurig 14 keer winst, 14 keer verlies en 14 keer gelijk. Het bleef toen in evenwicht. Hopelijk kunnen we het nu eindelijk weer in ons voordeel beslissen. Je zou zeggen dat je dit jaar toch een goede kans maakt.
 

stc

Well-known member
Vanmiddag een pot tegen een tegenstander die ons niet ligt. Vorig jaar waren de statistieken nog keurig 14 keer winst, 14 keer verlies en 14 keer gelijk. Het bleef toen in evenwicht. Hopelijk kunnen we het nu eindelijk weer in ons voordeel beslissen. Je zou zeggen dat je dit jaar toch een goede kans maakt.
Feyenoord gaat gewoon winnen daar in Groningen. Hebben veel beter team en spelers dan de FC Groningen.
 

ALenstra

Well-known member
Weet ik niet. Ik zou denken dat FC Groningen gemotiveerd is aangezien ze iets goed te maken hebben.
 
Bovenaan