Speelronde 16

Poll

  • Gewoon hups Fortuna

    Stemmen: 6 60,0%
  • LB

    Stemmen: 1 10,0%
  • De Wolf polls kunnen niet meer anno 2023

    Stemmen: 2 20,0%
  • Heeft iemand een leesbril?

    Stemmen: 1 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Joost

Well-known member
Op papier lijkt het allemaal niet zo slecht inderdaad, maar feit is gewoon dat de enige 2 spelers die enigszins in vorm zijn Conceicao en Berghuis (hoewel die dan weer niet meer heeft gespeeld sinds het WK, dus geen idee) zijn. Gezien het belabberde niveau wat Ajax al maanden heeft tegenover de redelijke vorm van Feyenoord (ook weer niet meer dan dat) is Feyenoord met het thuisvoordeel wel gewoon favoriet natuurlijk.

En dat zou ook een beste K.O. zijn, want 8 punten voor op in ieder geval één concurrent is een grote voorsprong. Dan is er nog steeds de helft van alle wedstrijden te spelen, maar aangezien Ajax met Schreuder gewoon op dezelfde weg voort lijkt te gaan (bedenk gewoon even dat we nog minder punten hebben behaald halverwege dan in het rampjaar 1999/2000 onder Jantje Wouters...) zullen we nog tegen behoorlijk wat teleurstellende resultaten aanlopen. Ondanks dat er na de nederlaag tegen Feyenoord ongetwijfeld in totale paniek weer met tientallen miljoenen wordt gesmeten voor spelers die weinig toevoegen.
Hoe kun je concluderen dat Berghuis in vorm is als hij al sinds 12 november niet meer bij Ajax een wedstrijd heeft gespeeld.
 

Batigoal

Well-known member
Hoe kun je concluderen dat Berghuis in vorm is als hij al sinds 12 november niet meer bij Ajax een wedstrijd heeft gespeeld.
Dit seizoen de beste en meest constante speler, maar ik zeg al tussen haakjes dat je eigenlijk al niet meer kunt weten hoe hij er voor staat.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax wint geen toppers onder Schreuder. Hij ziet als enige een groot voordeel in al het puntverlies, Ajax hoeft geen topwedstrijden meer te spelen als ze vijfde of zesde staan.
Enige mogelijkheid om te winnen in de Kuip was Schreuder er uit gooien en een betere trainer aanstellen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoveel toppers heeft Schreuder toch niet gespeeld in de eredivisie? Als je FC Twente wil meetellen, dan zijn het er drie. Dan heb je er ook nog vijf te gaan. Ik heb je volgens mij nog nooit zo negatief richting een klassieker zien kijken, terwijl de kaarten wel eens slechter voor Ajax waren geschud. Op papier heeft Ajax gewoon nog het beste materiaal van de eredivisie. Daarnaast ligt Feyenoord Ajax altijd wel en hoeft Ajax niet tot haar beste spel te komen om klassiekers te winnen. Het is ook niet alsof Feyenoord het hele seizoen iedereen van de mat afveegt en het elftal van Feyenoord nou zo extreem overloopt van kwaliteiten.
 

Abubakari

Well-known member
Niet zo bang Max, Ajax is totaal uit vorm, Feyenoord zit er lekker in, heeft itt Ajax wel een goeie trainer. Dit gaat Feyenoord sowieso niet verliezen, puntje is het hoogst haalbare maar als ik zie hoe ze afgelopen wedstrijd tegen Twente begonnen denk ik dat ook dat er niet in zit. Hopelijk knikkeren ze Schreuder er daarna uit, heeft Ajax er toch nog iets aan gehad .
 
Bovenaan