Speelronde 16

Poll

  • Gewoon hups Fortuna

    Stemmen: 6 60,0%
  • LB

    Stemmen: 1 10,0%
  • De Wolf polls kunnen niet meer anno 2023

    Stemmen: 2 20,0%
  • Heeft iemand een leesbril?

    Stemmen: 1 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

JMD

Well-known member
3 ploegen op 12 punten op plek 15, 16 en 17... Net als bovenin 1 ploeg er net boven (of onder), maar de volgende ploegen heel dicht bij elkaar
 

Abubakari

Well-known member
Tannane pakt hem eerst bij de keel en slaat hem daarna in zijn gezicht en heel dvk vindt dat geen rood? :D
Kom op zeg, dat is gewoon 2x rood. Wat een idioot, die Tannane.
Wel eens dat Wittek ook wel rood had mogen krijgen.

Verder zou ik het niet erg vinden mocht dit seizoen door één of ander naar virus ofzo afgebroken worden. Cambuur kut, Ajax kut, wat een ellende. Toppers wint Ajax niet met Schreuder, dus als ie morgen niet eindelijk de zak krijgt staat Ajax zondag waarschijnlijk 8 punten achter.
Al biedt Jamel nog wat hoop.

Eerlijk is eerlijk: Ajax is titelkandidaat nummero 1. Waarom? Onze ondergrens is minder laag dan die van de concurrentie. Zoals tegen Twente: sowieso een lastige wedstrijd. Ajax was echt niet goed, helemaal niet zelfs. Desondanks pakken we daar met 10 man een punt. Schreuder ontslaan, weer net als in het begin van het seizoen gaan voetballen en we zijn eind april kampioen.
 

Abubakari

Well-known member
Tuurlijk kon hij wel anders. Je kunt er toch ook even naar toe gaan en iets zeggen. Zou Nijhuis ook gedaan hebben.
KNVB moet eens iets doen aan de willekeur van het uitdelen van gele en rode prenten. Zit momenteel geen enkele logica achter. Ieder doet maar iets op eigen inzicht.
Juist Nijhuis doet maar iets op zijn eigen inzicht. Idiote overtredingen maar laten gaan is typisch Nijhuis, dramatische scheidsrechter vind ik dat.
Wel ironisch dat veel mensen op dvk altijd over de arbitrage klagen maar bij een overduidelijke rode kaart dan weer vinden dat iemand bij de keel grijpen en in het gezicht slaan mondeling of met geel afgedaan moet worden.

De knvb gaat het in elk geval niet seponeren, maar da’s logisch.


Oussama Tannane heeft naar aanleiding
van zijn rode kaart in het duel van NEC
bij Vitesse een strafvoorstel gekregen
van vier wedstrijden schorsing,waarvan
één voorwaardelijk
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik heb het nu meerder keren bekeken en blijf het stukje willekeur vinden.
2 spelers in duel beetje duwen en slaande bewegingen naar elkaar maken in split second. De ene maakt er een fraaie show van en valt, de andere moet eraf met rood. Vervolgens blijkt een mega-aanslag slechts geel waard.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb het nu meerder keren bekeken en blijf het stukje willekeur vinden.
2 spelers in duel beetje duwen en slaande bewegingen naar elkaar maken in split second. De ene maakt er een fraaie show van en valt, de andere moet eraf met rood. Vervolgens blijkt een mega-aanslag slechts geel waard.
Welke mega-aanslag?
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb het nu meerder keren bekeken.
2 spelers in duel beetje duwen en slaande bewegingen naar elkaar maken in split second. De ene maakt er een fraaie show van en valt, de andere moet eraf met rood. Vervolgens blijkt een mega-aanslag slechts geel waard.
Gauw naar de opticien Scout, als je niet ziet dat ie hem eerst bij zijn keel pakt en vervolgens in zijn gezicht slaat dan heb je heel slechte ogen. Die ander doet inderdaad niks meer dan een beetje duwen.
Dus logisch dat die geen rood krijgt.

Gottegot, en dat heeft elk weekend commentaar op de arbitrage. :D
 

Abubakari

Well-known member
Even wachten tot jullie 6e staan en dan alles verdelen op basis van huidige ranglijst.
Ik zie Cambuur zo 1 2 3 geen zesde staan.

En wat Ajax betreft, Feyenoord uit, dus dat zal wel gewoon weer een keer winst worden. Cambuur uit is lastiger.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan gaan jullie dit weekend dus zeker winnen... ;)

Dat zou je zeggen inderdaad. We gaan het zien. De facto was Ajax vorig jaar eigenlijk de grote winnaar van de beslissing.

Ik vind iedereen richting de klassieker sowieso veel te positief ten aanzien van de kansen van Feyenoord. Als ik een beetje die mogelijke opstellingen voorbij zie komen, dan is het materiaal van Ajax zo slecht niet. Rulli, Sanchez, Timber, Alvarez, Taylor, Klaassen, Kudus, Berghius, Brobbey, Bergwijn en Tadic. Dat zijn op Brobbey na allemaal WK gangers. Bassey was eerder dit seizoen nog geweldig. Wijndal was aanvoerder bij AZ
 

Eef de Kip

Well-known member
Het materiaal is het probleem ook niet, het spel des te meer vandaar dat ik onze kansen gewoon niet hoog inschat maar goed, we gaan het zien.
Klassieker is een wedstrijd op zich, de bal is rond en.
 

Batigoal

Well-known member
Op papier lijkt het allemaal niet zo slecht inderdaad, maar feit is gewoon dat de enige 2 spelers die enigszins in vorm zijn Conceicao en Berghuis (hoewel die dan weer niet meer heeft gespeeld sinds het WK, dus geen idee) zijn. Gezien het belabberde niveau wat Ajax al maanden heeft tegenover de redelijke vorm van Feyenoord (ook weer niet meer dan dat) is Feyenoord met het thuisvoordeel wel gewoon favoriet natuurlijk.

En dat zou ook een beste K.O. zijn, want 8 punten voor op in ieder geval één concurrent is een grote voorsprong. Dan is er nog steeds de helft van alle wedstrijden te spelen, maar aangezien Ajax met Schreuder gewoon op dezelfde weg voort lijkt te gaan (bedenk gewoon even dat we nog minder punten hebben behaald halverwege dan in het rampjaar 1999/2000 onder Jantje Wouters...) zullen we nog tegen behoorlijk wat teleurstellende resultaten aanlopen. Ondanks dat er na de nederlaag tegen Feyenoord ongetwijfeld in totale paniek weer met tientallen miljoenen wordt gesmeten voor spelers die weinig toevoegen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het materiaal is het probleem ook niet, het spel des te meer vandaar dat ik onze kansen gewoon niet hoog inschat maar goed, we gaan het zien.
Klassieker is een wedstrijd op zich, de bal is rond en.

Tsja de Klassieker wordt meestal beslist op basis van individuele klasse en niet zozeer het spel heb ik het idee. Veelal niet het idee gehad dat we minder waren en toch won Ajax bijna altijd.

Ik vind ons overigens het hele seizoen ook nog niet zo indrukwekkend spelen. Die echte wereldpotten die we vorig seizoen hebben gespeeld, die heb ik nog niet echt gezien.

Spelers in vorm? Dan denk ik hooguit aan Kökçü en Bijlow. Al is Wieffer leuk bezig, maar geen ervaring in dit soort duels.
 

Pascallovic

Well-known member
Materiaal zegt ook lang niet alles als er geen enkele vastigheid of spelpatroon te ontdekken valt. Spelers die niet weten wat ze moeten doen, of het niet kunnen uitvoeren. Uiteindelijk maakt de trainer in dit geval het verschil. Slot heeft ook zijn selectie en basis compleet verbouwd zien worden. Heeft ook geen TD en een AD die er niet zo lang zit. Toch staat er daar wel een elftal en weten spelers wat ze moeten doen. En ja ook bij Feyenoord zijn er voldoende spelers gehaald die niet voldoen. Die linksbacks uit Noorwegen en Peru bijvoorbeeld. Daar staat dan nu een jeugdspeler Hartman.
 
Bovenaan